AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg har hjelp fra kommunen som kommer innom noen dager i uka, mest for å snakke og hjelpe meg med noe jeg trenger hjelp til. Jeg sover for tiden på stua da jeg sliter med angst og depresjon og jeg føler det blir bedre når jeg sover på stua. Har madrassen ved sofaen og det går fint. Den ligger ikke i veien. Men ei som var her d. dag sa at jeg får ikke lov til å ligge på stua for man sover på soverommet. Og hun ba meg flytte madrassen inn på soverommet igjen til neste gang hun kommer. Hvis ikke jeg har gjort det så skulle hun snakke med noen andre om det for det er vist bekymringsverdig. Jeg skjønner ikke problemet her. Jeg eier leiligheten og sover på stua hvis jeg vil. Det skader ingen. Har hun noe med å blande seg opp i dette! Og hva er liksom grunn til bekymring her? Trenger ikke å diskutere her årsaken til at jeg har hjelp fra kommunen siden det ikke er relevant for det jeg spør om. Anonymkode: 1ef0a...f3e 7 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 2. september 2024 Hun prøver kanskje å normalisere livet ditt? De fleste har ikke madrass i stua.. I seg selv er det kanskje en bagatell, men summen av sånne småting kan utgjøre en forskjell. Anonymkode: bbdf3...0a6 61 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Del Skrevet 2. september 2024 Er vel det at det ofte kan bli en vond sirkel når en sover og oppholder seg i samme rom døgnet rundt. Og at du ska få et normalt liv stå opp fra senga ved å forflytte seg til stua. Og til soverom når en ska sove for kvelden Du får jo ingen rutiner ved at du kun er i stua og du har et soverom Anonymkode: e60cd...bc8 33 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 Populært innlegg #4 Del Skrevet 2. september 2024 Når det at du sover på stua så tydelig henger sammen med angst og depresjon, har de jo rett i at det er bekymringsverdig, særlig i sammenheng med at du ikke ser det selv - det sier noe om symptomtrykk og funksjonsnivå. Anonymkode: b7b0e...7d6 35 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 2. september 2024 #5 Del Skrevet 2. september 2024 Fikk du fortalt henne hvorfor du vil sove på stua? Jeg ville bare flytta madrassen rett før hun kommer neste gang 😅 14 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg er i full jobb og har 4 barn, jeg elsker å sove i stuen, føler jeg får sovet mye bedre og det er digg å sovne til TV-en. Jeg har slitt med angst og depresjon når jeg var yngre( tenåring og tidlig voksen) og jeg følte meg mye tryggere i stuen enn i sengen, sengen ble kald og mørkt og ekkelt, så jeg forstår deg. Hun har ikke noe med hvor du sover i din leilighet, mange som jobber innen psykiatrien er idioter, bare ta den vekk når du vet de kommer så slipper du kommentarer på dette. Anonymkode: cad70...1bd 10 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Del Skrevet 2. september 2024 Si ifra at det er din leilighet og at du bestemmer selv hvor du vil sove. Anonymkode: 1e8f6...fa6 14 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hjelp fra kommunen som kommer innom noen dager i uka, mest for å snakke og hjelpe meg med noe jeg trenger hjelp til. Jeg sover for tiden på stua da jeg sliter med angst og depresjon og jeg føler det blir bedre når jeg sover på stua. Har madrassen ved sofaen og det går fint. Den ligger ikke i veien. Men ei som var her d. dag sa at jeg får ikke lov til å ligge på stua for man sover på soverommet. Og hun ba meg flytte madrassen inn på soverommet igjen til neste gang hun kommer. Hvis ikke jeg har gjort det så skulle hun snakke med noen andre om det for det er vist bekymringsverdig. Jeg skjønner ikke problemet her. Jeg eier leiligheten og sover på stua hvis jeg vil. Det skader ingen. Har hun noe med å blande seg opp i dette! Og hva er liksom grunn til bekymring her? Trenger ikke å diskutere her årsaken til at jeg har hjelp fra kommunen siden det ikke er relevant for det jeg spør om. Anonymkode: 1ef0a...f3e Oj, er du umyndiggjort siden du ikke får lov til å sove på stua? Anonymkode: ecb83...739 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Del Skrevet 2. september 2024 Å en ting til, mange av mine venner( jenter og gutter) liker å sove på sofaen. Er ikke så unormalt det, mange psyklig gjør ting som ikke trenger å psyklig gjøres. Anonymkode: cad70...1bd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2024 #10 Del Skrevet 2. september 2024 Alvorlig talt...dette skal du bestemme selv, ts. De skal hjelpe deg der du trenger det, men ikke lage nye problemer for deg. 16 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Del Skrevet 2. september 2024 Er det slik at du for det meste oppholder deg i stua, så er det kanskje bekymringsverdig av det at du "gror fast" i usunne levemønster. Det er ikke et liv å bo på en madrass på gulvet dersom det fører til at man ikke kommer seg videre. Anonymkode: 1c029...7cc 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Del Skrevet 2. september 2024 La dem prøve å sende en bekymringsmelding over at du sover i stua 😂 jeg tviler på at det kommer til å sende den bekymringsmelding Anonymkode: a857e...e07 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Del Skrevet 2. september 2024 Det finnes maktsyke mennesker i alle profesjoner, dette er muligens en av dem. Anonymkode: 5a3e9...41e 19 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det slik at du for det meste oppholder deg i stua, så er det kanskje bekymringsverdig av det at du "gror fast" i usunne levemønster. Det er ikke et liv å bo på en madrass på gulvet dersom det fører til at man ikke kommer seg videre. Anonymkode: 1c029...7cc Det er ikke alle boliger som har egne soverom, så noen er faktisk nødt til å sove i stua. Vet jo at det ikke gjelder for ts, men noen har faktisk ikke noe valg. Anonymkode: ecb83...739 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Del Skrevet 2. september 2024 Må nok sannsynligvis sees i sammenheng med hvorfor du får hjelp og hva det er de har som oppgave å hjelpe deg med. La oss si de er hos deg for å hjelpe deg med søvn, da er det ganske åpenbart uheldig å ha dratt med seg madrass inn på stua. Veldig vanskelig å si noe konkret når du bare sier din oppfatning og ikke gir noe kontekst. Anonymkode: ec659...93d 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Del Skrevet 2. september 2024 Dette må handle om at de prøver å hjelpe TS til å lære seg normale rutiner. Normale rutiner trenger en for å kunne fungere best mulig i samfunnet. Alle vet at det er fullt mulig å sove på stua eller en sofa. Det er ikke det som er poenget. Når en må ha tilsyn fra kommunen så har en et utstrekt hjelpebehov enten pga fysisk eller psykiske utfordringer. Å stritte i mot alt betyr en uvilje mot å prøve å løfte seg selv Anonymkode: 6ba61...976 21 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg synes det er noe du bør kunne bestemme selv. Min kommentar er litt på siden av det du skriver om, men jeg ville bare oppfordre deg til å legge noe under madrassen som gir lufting. Ellers risikerer du mugg eller sopp i madrassen - eventuelt gulvet, og det er ikke sunt. En sengebunn kan hjelpe slik at varme/fuktighet ikke blir "lukket inn". F.eks. https://jysk.no/soverom/sengebunner/sengelameller-basic-a10-90x200?search_category=auto_suggestion&query=sengebunn eller noe som løfter madrassen litt mer https://jysk.no/soverom/sengebunner/lamellbunn-90x200-basic-a20 Anonymkode: cefc4...0bc 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har hjelp fra kommunen som kommer innom noen dager i uka, mest for å snakke og hjelpe meg med noe jeg trenger hjelp til. Jeg sover for tiden på stua da jeg sliter med angst og depresjon og jeg føler det blir bedre når jeg sover på stua. Har madrassen ved sofaen og det går fint. Den ligger ikke i veien. Men ei som var her d. dag sa at jeg får ikke lov til å ligge på stua for man sover på soverommet. Og hun ba meg flytte madrassen inn på soverommet igjen til neste gang hun kommer. Hvis ikke jeg har gjort det så skulle hun snakke med noen andre om det for det er vist bekymringsverdig. Jeg skjønner ikke problemet her. Jeg eier leiligheten og sover på stua hvis jeg vil. Det skader ingen. Har hun noe med å blande seg opp i dette! Og hva er liksom grunn til bekymring her? Trenger ikke å diskutere her årsaken til at jeg har hjelp fra kommunen siden det ikke er relevant for det jeg spør om. Anonymkode: 1ef0a...f3e Forstår ditt ståsted, men vær litt smart, ta madrassen inn på soverommet før dette mennesket kommer inn døra neste gang, så unngår du unødvendig støy? Personen prøver å henge seg opp i boevnen din og at du skal forstå at normalen er å sove på soverommet. Men du gjør jo ikke en katt fortred med å sove på stua? Er der andre ting som tyder på dårlig boevne i boligen din, og dette er den ene tingen som får det til å tippe over for utenforstående, er det derfor hen reagerer? er det mye arbeid for deg å flytte madrassen før neste gang hen er tilbake? Altså flytte madrassen inn når du står opp og tilbake om kvelden? Anonymkode: d1efe...dc9 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Del Skrevet 2. september 2024 Millinea skrev (48 minutter siden): Fikk du fortalt henne hvorfor du vil sove på stua? Jeg ville bare flytta madrassen rett før hun kommer neste gang 😅 Ja, men da sa hun bare at da er det jo greit å ligge på soverommet. Det kan jeg gjøre 😅 Anonymkode: 1ef0a...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #20 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er det slik at du for det meste oppholder deg i stua, så er det kanskje bekymringsverdig av det at du "gror fast" i usunne levemønster. Det er ikke et liv å bo på en madrass på gulvet dersom det fører til at man ikke kommer seg videre. Anonymkode: 1c029...7cc Jeg ligger jo ikke der hele dagen. Jeg er oppe og har rutiner. Anonymkode: 1ef0a...f3e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå