Gå til innhold

Syke folk som går på jobb!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foodora har jo sluttet med kontaktløs levering, de budene skal jo gjerne inn og håndhilse, spesielt om du sier du er syk 😅 fungerte under pandemien bare. Ellers.. foodora marked er det bare noen få av oss som har tilgang på. Nei, alle har ikke norn til og handle for seg desverre . 

Anonymkode: 0b418...d0a

Jeg får alltid kontakyløs levering ingen har noensinne håndhilst 😅....

Anonymkode: 9f754...a3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi man ikke har uendelig med egenmeldingsdager eller en lege som vil skrive ut sykemelding for småting.

Anonymkode: be263...874

For noe tull!
Bare manndol som skal tøffe seg. Blir så jævlig forbanna. Kronisk sjuk.

Anonymkode: 84d43...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor i Oslo, så kan lett si meg enig med deg. Problemet er at alle bor ikke i Oslo.  Der foreldrene mine bor, og der søstern min bor har de ikke foodora. De har oda, men de har ikke hurtiglevering som her. Ikke har de porterbuddy som leverer medisiner fra farmasiet heller. 

La os si dette til folk som bor i byen at DEM kan gjøre dette enkelt å greit bedre enn at ALLE skal slå seg vrang  noen få på landet er bedre enn hundre i byen som smitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt truffet her 🫣, men de dagene jeg er mest syk med forkjølelse så holder jeg meg hjemme, når jeg nyser ukontrollert og må snyte meg annenhvert minutt. Men når jeg er på bedringens vei så må jeg nesten gå på jobb. Jeg holder da avstand til alle rundt meg, og er nøye med håndhygiene og hoster i albuen etc. Hvis ikke hadde jeg jo vært borte fra jobb minst 50% av året, hvis jeg ikke kunne gå på jobb bare jeg hadde antydning til forkjølelse.

Anonymkode: 25734...bdc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra en arbeidsgiver som applauderte alt av bakterier og virus som kom inn døra om morran, til en som hadde en policy om å ikke møte opp syk og i tillegg lar meg ha så mye hjemmekontor jeg vil. Så hvis jeg ser at noen på jobb er syke kan jeg dra hjem og beskytte meg selv i hvert fall.

Anonymkode: 19ef9...d51

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn da jeg var yngre. Handlet om usikkerhet. Er jeg syk nok? Hva om de andre ikke tror på at jeg er syk? Sliter de med altfor mye arbeidsoppgaver fordi jeg er borte? Hva hvis flere er borte??

Overtenkingen har heldigvis roet seg ned, men jeg føler fremdeles på mistillit når jeg en veldig sjelden gang er syk. Jeg sliter veldig med å tro på at andre tror meg🙈

Anonymkode: 400bd...67d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen får beskjed om å komme, min sjef «godtar ikke» forkjølelse og feber som egenmeldingsgrunn, for eksempel. Det er ikke alltid pur egoisme. 

Anonymkode: ab7cb...c98

Null problem, du trenger ikke si hva som feiler deg! 

Anonymkode: 69fa0...fcb

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får beskjed om å komme, min sjef «godtar ikke» forkjølelse og feber som egenmeldingsgrunn, for eksempel. Det er ikke alltid pur egoisme. 

Anonymkode: ab7cb...c98

Sjefen har jo ikke lov til å kreve diagnose ved sykefravær

Anonymkode: e693a...df9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg får alltid kontakyløs levering ingen har noensinne håndhilst 😅....

Ikke direkte « håndhilst «, men de hamrer på døra selvom det er krysset av for kontaktløst, til man åpner og skal gi posen i hånden i stedenfor og sette den på matten. Det blir jo håndkontakt som « håndhils «. De skal jo ta bilde av posen hvis de setter den på dørmatta, men siden de ikke gjør det tar de bilde allikevel, han forrige skulle ha med hele meg på bildet og sperret opp døren. Ja, veldig klar for og bli tatt bilde av i pysj med rennende nese og foodorapose i hånden 🤦‍♀️ dyttet han vekk og  smelte igjen døra. Har begynt og bruke wolt i stedet, de budene fungerer bedre. Er sikkert lokale ulikheter , men har ikke fått kontaktløst på foodora på flere år selvom jeg alltid krysser av for det. Synes det er bedre med kontaktløs  når jeg er frisk og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er helt tydelig syke, hoster til de spyr og feber, og i tillegg jobber med mennesker og sitter i åpent landskap på kontor. Hvorfor kommer de på jobb og smitter alle andre!!?

Det irriterer meg noe så langt inni granskauen og er så egoistisk og hensynsløst overfor andre. 

Anonymkode: 69b34...36a

Kunne sagt det samme selv, syke folk altså!

Anonymkode: c741d...798

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

La os si dette til folk som bor i byen at DEM kan gjøre dette enkelt å greit bedre enn at ALLE skal slå seg vrang  noen få på landet er bedre enn hundre i byen som smitter.

Kan være alt fra økonomi til lite tekniske ferdigheter i Oslo og. Jeg bruker disse tjenestene selv, både for syk og late dager, men skjønner at det blir for dyrt for norn. Greit nok at foodora har gratis levering ved kjøp for 600 kr, men da kunne en jo gått på kiwi og fått dobbelt så mye. Ofte er de utsolgt på halve utvalget og, og utvalget er jo begrenset i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoster og hoster og hoster. Jeg er svært plaget med det. Men jeg har vært plaget med det siden jeg var liten. SKulle jeg vært hjemme hver gang jeg hoster så kunne jeg like gjerne vært ufør. 

Anonymkode: 11c39...021

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er de syke får de droppe og spise.  Så egoistisk 

Man har da såpass reserver i hus at man slipper å gå på butikken når man er syk. 

Anonymkode: 5a6c4...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noe tull!
Bare manndol som skal tøffe seg. Blir så jævlig forbanna. Kronisk sjuk.

Anonymkode: 84d43...b52

Hva er det som er tull, mener du? Har du uendelig med egenmeldingsdager? Og en lege som skriver sykemelding fordi du har litt hoste og feber?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på jobb om jeg er forkjølet og snufsete, men jeg mener ikke man er syk da- bare en vanlig forkjølelse. Skal jeg være hjemme fra jobb må jeg enten ha feber, oppkast eller diaré. Er jeg ikke en av disse tingene er jeg ikke syk i mine øyne, men man har kanskje forskjellig definisjon av syk?

Jeg kan ikke være hjemme fra jobb om jeg er forkjølet uten feber, jobber i barnehage og vi har alt for mye fravær fra før. 

Har mer enn nok egenmeldinger, skjønner ikke hvorfor noen her sier man må få sykemelding? Med mindre man er kronisk syk eller noe da.

Anonymkode: 50ffa...8c5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har mer enn nok egenmeldinger, skjønner ikke hvorfor noen her sier man må få sykemelding? Med mindre man er kronisk syk eller noe da.

Anonymkode: 50ffa...8c5

Minimumsordningen for egenmelding er at man kan bruke 3 kalenderdager om gangen og opptil 4 ganger i løpet av et år. Er man syk i mer enn tre kalenderdager eller har brukt opp alle egenmeldingsdagene, så trenger man altså sykemelding.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har autoimmun sykdom som gjør at jeg er mye mer mottakelig for virus og sykdom, derfor er jeg vanligvis (på tross av redusert arb%) syk 1-2 ganger i mnd med feber og hele pakka, i tillegg har jeg barnehagebarn som drar med smitte samme hvor mye hensyn som tas. Skulle jeg brukt egenmelding hver gang hadde jeg vært i behov av sykmelding før første halvår passerer, - ingen tar unna min jobb når jeg er syk, så da har jeg gjerne en bunke å håndtere som utløser mye stress som gjør at jeg igjen blir dårlig... så jeg går faktisk på jobb; fordi jeg stort sett ikke har smittet noen når jeg er syk da jeg prøver å ta mye, mye hensyn når jeg først er der. Sitter gjerne alene i pausen også når jeg er dårlig. 

Anonymkode: 421c2...ee5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hosteanfall der jeg hoster til jeg brekker meg i UKEVIS hver vinter. Ingen feber og helt fin form ellers. Ingenting å gjøre med det annet enn å bruke hostedempende medisin. Hadde ikke blitt mye jobb på meg om jeg måtte holde meg hjemme av den grunn.

(Og nei, har ikke mulighet for hjemmekontor.)

Anonymkode: 251d8...e7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn syk, fikk beskjed om å komme på jobb uansett pga det var en ekstra vakt. Og lederen trodde ikke på meg pga jeg var å hentet samboer på flyplassen samme dagen med feber og full pakke. Dro da på jobb, og testet positiv på covid samme kvelden. Var super dårlig i en uke og måtte da ta sykemelding. Ble senere tatt inn på kontoret og måtte forklare meg for høyt sykefravær under covid tiden. Slet veldig med sår hals i en lengre periode. Ente med å bytte jobb, pga jeg følte at jeg ikke kunne være syk, selv om jeg ikke brukte opp egenmeldings dagene mine. 

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det spy/feber bør man være hjemme, men syntes det er for mange som blir hjemme når man bare har en mild forkjølelse...

Anonymkode: bdf7e...124

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...