Gå til innhold

Barnebursdag 4 år på lekeland etc, hvem passer på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å feire bursdagen til fireåringen på lekeland eller trampolinepark. Men hvordan fungerer det egentlig med pass av barna? Det er ingen ansatte til stede i trampolineparken, kan man da regne med at foreldrene tar ansvar for hvert sitt barn?

Og hvordan gjør man det med spising, sitter barna alene eller blir det dekt opp til foreldrene også?

Anonymkode: 3f542...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenker å feire bursdagen til fireåringen på lekeland eller trampolinepark. Men hvordan fungerer det egentlig med pass av barna? Det er ingen ansatte til stede i trampolineparken, kan man da regne med at foreldrene tar ansvar for hvert sitt barn?

Og hvordan gjør man det med spising, sitter barna alene eller blir det dekt opp til foreldrene også?

Foreldrene er til stede og tar ansvar for sitt barn. 
Nei, dekkes bare til barna. Men, ofte er det pølser til overs eller barna spiser bare halve, som foreldrene kan hive i seg om de vil. Kakerester også. 

Anonymkode: 43410...e33

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du og de andre foreldrene. 

Anonymkode: 06d40...d67

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Enten inviterer man ikke flere enn man klarer å passe på selv, eller så inviteres barna med en forelder, og i så fall spanderer man minimum en kaffe på foreldrene som må bruke halve dagen si. på å lide fordi du absolutt vil feire ungen din sin bursdag i voksen-helvete.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Enten inviterer man ikke flere enn man klarer å passe på selv, eller så inviteres barna med en forelder, og i så fall spanderer man minimum en kaffe på foreldrene som må bruke halve dagen si. på å lide fordi du absolutt vil feire ungen din sin bursdag i voksen-helvete.

Skal selvsagt invitere med en forelder til hver og spandere :) tenker du at om vi hadde invitert alle hjem til oss, så hadde ikke foreldrene trengt å være med? Vi hadde bare vært en voksen her pga. baby, og det er snakk om tre- og fireåringer.

Takk for svar dere andre også!

Skrevet

Du må Jo passe barna når du inviterer til bursdag. 
Det blir dekt til så mange du inviterer og betaler for. 

Det er ingen selvfølge at barn har med foreldrene- noen barn er trygge hos andre og trenger ikke foreldrene tilstede.

Anonymkode: 476b6...fe2

• Liker 2
Skrevet

Av type bursdag så beskriver du mitt mareritt her. 3-4 åringer trenger ikke bursdag på lekeland. Du pålegger foreldrene masse ekstra styr. 

Anonymkode: 7f08e...9aa

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skal selvsagt invitere med en forelder til hver og spandere :) tenker du at om vi hadde invitert alle hjem til oss, så hadde ikke foreldrene trengt å være med? Vi hadde bare vært en voksen her pga. baby, og det er snakk om tre- og fireåringer.

Takk for svar dere andre også!

Det kommer an på om dere inviterer med eller uten foreldre. Jeg tenker i utgangspunktet at hvis barna ikke er selvstendige på do må de ha med en forelder, eller hvis de er redde, eller dårlig oppdratt. Men de fleste 3-4-åringer trenger jo ikke å ha med foreldre i hjemme-bursdag.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som sagt så tenker vi bursdag utenfor hjemmet fordi vi har en utilpass og gråtende baby, som også en av oss voksne må passe på. Og om vi hadde invitert til bursdag hjemme, så er vel foreldrene uansett med på denne alderen? Derfor har det ikke noe å si for foreldrene (som for øvrig er de siste vi tenker på her), om de bruker timer hjemme hos noen eller et annet sted? Vi tenkte også at det er hyggeligst for barna i denne alderen å møtes i feks trampolineparken, kontra å krangle om leker hjemme hos noen. Merker allerede når de bare er to sammen at det kan bli krangling (og nei, ikke grunnet vårt barn).
Fra 5-6årsalder gleder vi oss til å ha bursdag hjemme og evt utebursdag. 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på om dere inviterer med eller uten foreldre. Jeg tenker i utgangspunktet at hvis barna ikke er selvstendige på do må de ha med en forelder, eller hvis de er redde, eller dårlig oppdratt. Men de fleste 3-4-åringer trenger jo ikke å ha med foreldre i hjemme-bursdag.

Flere av dem har foreldre med seg på besøk, så i vår omgangskrets er det vanlig/nødvendig akkurat nå

Skrevet

Med så små barn, så ville jeg nok invitert med en forelder, og passet på at det var nok kake til at foreldrene også fikk kake. (Men bare dekket på til barna.) 

Det er dere som inviterer som har ansvaret for barna, med mindre dere inviterer med foreldre til å ta ansvaret for sine barn. 

De som jobber på lekeland passer ikke på barna. 

Dette er nok en av hovedgrunnene til at vi ikke begynte med den typen bursdager før barna var i skolealder. Da klarte de å ta litt vare på seg selv.

Anonymkode: bab02...3f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt så tenker vi bursdag utenfor hjemmet fordi vi har en utilpass og gråtende baby, som også en av oss voksne må passe på. Og om vi hadde invitert til bursdag hjemme, så er vel foreldrene uansett med på denne alderen? Derfor har det ikke noe å si for foreldrene (som for øvrig er de siste vi tenker på her), om de bruker timer hjemme hos noen eller et annet sted? Vi tenkte også at det er hyggeligst for barna i denne alderen å møtes i feks trampolineparken, kontra å krangle om leker hjemme hos noen. Merker allerede når de bare er to sammen at det kan bli krangling (og nei, ikke grunnet vårt barn).
Fra 5-6årsalder gleder vi oss til å ha bursdag hjemme og evt utebursdag. 

Absolutt ikke en selvfølge, og avhengig av om de klarer seg seg på toalettet, om de er trygge på å være alene i bursdag etc.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere av dem har foreldre med seg på besøk, så i vår omgangskrets er det vanlig/nødvendig akkurat nå

Hvis du ønsker å ha med foreldre er det jo bare å presisere det i invitasjonen. Personlig ville jeg beregnet kake, kaffe og evt mat til alle inviterte, også de voksne.

• Liker 2
Skrevet

Dropp bursdagsfeiringen - det holder å starte med vennebursdag da de blir 5. Og med et lite spedbarn i tillegg er det enda bedre grunn. Dersom du velger å invitere til bursdag allikevel, så hadde jeg spesifisert i innbydelsen at foreldrene må bli igjen. Du kan risikere at alle/de fleste stikker. 

Anonymkode: 3fab4...aef

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Men hvorfor invitere til stor barnebursdag når man fyller 4år? 
Aldri hørt om rundt her, da invitere man kanskje noen få venner (om man har en barnebursdag i det hele tatt).

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Hvis du ønsker å ha med foreldre er det jo bare å presisere det i invitasjonen. Personlig ville jeg beregnet kake, kaffe og evt mat til alle inviterte, også de voksne.

Det skal jeg jo gjøre! Nå handlet jo svaret mitt til deg om at du mente at voksne hadde sluppet å være med dersom bursdagen ble feiret hjemme. Og jeg synes det er utrolig rart at noen tenker at en voksen skal ha ansvar for 7-15 barn på tre-fire år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dropp bursdagsfeiringen - det holder å starte med vennebursdag da de blir 5. Og med et lite spedbarn i tillegg er det enda bedre grunn. Dersom du velger å invitere til bursdag allikevel, så hadde jeg spesifisert i innbydelsen at foreldrene må bli igjen. Du kan risikere at alle/de fleste stikker. 

Anonymkode: 3fab4...aef

Takk for svar, skal spesifisere i innbydelsen. Og ja, vurderer å ikke feire. Men har skjønt det slik at det er vanlig i denne alderen, og tror det hadde vært veldig koselig både for bursdagsbarnet og resten av barna

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skal jeg jo gjøre! Nå handlet jo svaret mitt til deg om at du mente at voksne hadde sluppet å være med dersom bursdagen ble feiret hjemme. Og jeg synes det er utrolig rart at noen tenker at en voksen skal ha ansvar for 7-15 barn på tre-fire år? 

Men det er jo ikke normalt å invitere så mange i en fireårsbursdag. 
Man inviterer så mange man klarer å passe på .

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I min erfaring er foreldre med når de er så små. 

Men det er virkelig noe annet å sitte på sofa og snakke med andre foreldre, kontra det å forfølge barn på Leos. Det første er koselig, det andre helvete 

Anonymkode: 7f08e...9aa

• Liker 9
Skrevet

Du bør invitere barna med en forelder.

Generelt er det enklest å ha bursdager på lekeland o.l. fra skolealder, så slipper man det problemet. 

Ved bursdager hjemme er det enklere å passe på alle ungene.

Anonymkode: 0549b...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...