AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Det blir koselig:) Tenker folk at dette er helt fint, eller er det litt kaldt? Det er snakk om meg og kjæresten. Vi er et nyetablert par, (juni), og har foreløpig ikke kommet med de største uttalelser i form av romantiske ord. Vi er i midten av tretti-årene. Føler at jeg ofte får litt slike "kjølige" responser. Altså isolert er det jo ikke kjølig, men det kommer aldri fra han av seg selv, og når jeg først beveger meg utpå og prøver å være litt søt, fin mot han, så får jeg alltid en ganske så "nøytral" respons. Folk utrykker seg forskjellig og det er helt greit, og det er mye mulig jeg er helt kokko her og fortjener å høre det. Jeg synes allikevel det er litt sårt. Eksempler: "Savner deg" - Deg å "Var kos å se deg i dag" - Mhm Anonymkode: 4505c...131
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Jeg svarer nok som oftest lignende som han. Jeg er ikke en romantiker, og synes det bare er kleint med slike meldinger. Anonymkode: c6cdc...b67 20
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg svarer nok som oftest lignende som han. Jeg er ikke en romantiker, og synes det bare er kleint med slike meldinger. Anonymkode: c6cdc...b67 Ja men det er jo faktisk også innafor og lov, det hjelper å høre, tro det eller ei😊 Anonymkode: 4505c...131 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Det er helt individuelt hvordan folk uttrykker seg på tekst. Tekstmeldinger er trolig kilde nr 1 til usikkerhet og misforståelser. Allikevel er det dette folk forholder seg mest til i forbindelse med dating og kjærlighetsrelasjoner. Tekst klarer i liten grad å formidle følelser og intensjoner. Dette er noe man normalt plukker opp gjennom kroppspråk og kontekst. Å tolke en tekstmelding strippet for dette er umulig. Emojies hjelper et stykke på veien, men ikke så mye. De har blitt så vanlige at de mister sin betydning. Du må nesten forholde deg mer til hvordan han er rent personlig når dere er sammen, hvor konsistent han er i kommunikasjon, det å stille opp, å holde hva man sier, være villig til å snakke om forholdet osv. Man bør etter hvert også snakke om dette med tekstmeldinger, hva du har behov for osv. Men ikke sikkert du klarer å endre på ham. Anonymkode: 12ee4...d6f 4 1
Ellah Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Min samboer er veldig dårlig på meldinger, om han i det hele tatt svarer er det kort, uansett om jeg stiller et spørsmål eller sender noe kliss. Sånn har det vært siden vi møttes. Han er sånn mot alle, absolutt ikke fan av kommunikasjon over meldinger. Han er derimot veldig god på komplimenter og kliss muntlig (der er jeg dårlig) - så jeg tviler aldri på om han er glad i meg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Høres ikke ut som han er så veldig begeistret. Du må gi tilbake samme energien som han gir deg. Daaaa skal du se hvor fort han pluttselig blir romantisk. Funker 9/10 ganger. Prøv det. Anonymkode: dfc51...67c 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 ts her, Jeg synes ikke han er spesielt god på det muntlig heller. Han er konsistent i kommunikasjon, men ofte føler jeg han snakker til tanta si. Han kan sende hjerter. Og plutselig ikke svare på hjerter om han får et av meg. Vet ikke, jeg har følt masse kjærlighet og positiv respons i tidligere forhold, via tekst. I dette forholdet føler jeg at det mangler nok så mye. Anonymkode: 4505c...131 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ikke ut som han er så veldig begeistret. Du må gi tilbake samme energien som han gir deg. Daaaa skal du se hvor fort han pluttselig blir romantisk. Funker 9/10 ganger. Prøv det. Anonymkode: dfc51...67c Ja det er kanskje lurt, men hvem er det man da egentlig lurer? Seg selv? For om han først da velger å være søt, er det jo ikke ekte, da er det jo kun fordi han skal "dra meg inn". Vanskelig å forklare men! Anonymkode: 4505c...131 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Slutt å overanalysere alt. De fleste menn ville nok svart med "Ok" eller "Fint". Haha Anonymkode: ab074...a49 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Skjønner ikke problemet. "Det blir koselig" er jo en god bekreftelse på at vedkommende gleder seg. Jeg hadde ikke tenkt noe videre over det, og i hvert fall ikke tolket det som kaldt. Anonymkode: bfce4...ece 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Dere har vel forskjellig kjærlighetsspråk. Du må finne hans. Anonymkode: bbfa6...fb1 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Mann her: Hva i all verden er problemet?? Du skriver en koselig melding, og han svarer med en koselig melding...? Anonymkode: 62ceb...2a4 3 14
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): det er mye mulig jeg er helt kokko her og fortjener å høre det Anonymkode: 4505c...131 Du er helt kokko her og fortjener å høre det. Altså, jeg skjønner hvor tankene dine kommer fra, og dette er selvfølgelig greit å ha med seg som et av flere momenter hvis man lurer på om noe er i veien. Men slik du beskriver dette, og slik jeg (mann 33) har opplevd ulike forhold, er det langt mer sannsynlig at forklaringen enkelt og greit er "det er sånn han kommuniserer" enn at han bare er gjennomgående uinteressert. Du kan godt lufte dette for ham, men da bør det være med et velvillig utgangspunkt der du ikke anklager ham for annet enn å være skrudd sammen litt annerledes enn deg. Jeg tror man skal være forsiktig med å anta at hans mindre sprudlende kommunikasjonsform betyr at han bryr seg mindre enn deg, det er så mye som påvirker hvordan folk kommuniserer. Jeg merker selv at jobben min har smittet over på hvordan jeg formulerer meg i andre settinger, for eksempel. Budskapene hans (selv om de har en annen form enn dine) er jo veldig hyggelige ting de også. Dropp forøvrig den giftige anbefalingen om å gjøre hele forholdet deres om til en slags evig maktkamp der du skal tvinge frem et rolleskifte (med deg som den minst inderlige) som ikke egentlig faller naturlig for noen av dere. Det å gjøre forholdet til en koseprat-skyttergravskrig med vilje er ikke noen god idé. Selv om det kanskje kan mate eget ego en kort stund slår det tilbake på hele relasjonen i lengden. Anonymkode: 94ab1...130 12 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ikke ut som han er så veldig begeistret. Du må gi tilbake samme energien som han gir deg. Daaaa skal du se hvor fort han pluttselig blir romantisk. Funker 9/10 ganger. Prøv det. Anonymkode: dfc51...67c Det er stor forskjell på det å ikke være så begeistret for romantiske/søte/klissete meldinger, og det å være begeistret for daten/kjæresten. Jeg synes bare det er behagelig om kjæresten roer ned på romantiske meldinger. Anonymkode: c6cdc...b67 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Skrevet 2. september 2024 Hva slags svar forventet du egentlig? Du har jo fått et svar som tilsier at han også gleder seg til å se deg. Jeg tviler sterkt på at han skriver "Det blir koselig" som respons til mor eller tante eller andre familiemedlemmer. De får sikkert noe mer i stil av "Ja, det blir bra", eller "jeg også". Det er mulig du har en standard han ikke kan leve opp til. Men det er også mulig du må lære han hva slags svar du ønsker i forskjellige situasjoner. (Særlig om du forventer med enn enstavelsesord.) Anonymkode: 50078...77a 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Skrevet 2. september 2024 Ser absolutt ingenting galt med det svaret. Han sier jo det blir koselig, så det er da svar godt nok. Anonymkode: f3890...854 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Skrevet 2. september 2024 Da finner du deg en lovebomber. Lykke til med det. Anonymkode: a3fd8...c49 4 3
Daria Skrevet 2. september 2024 #19 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mann her: Hva i all verden er problemet?? Du skriver en koselig melding, og han svarer med en koselig melding...? Anonymkode: 62ceb...2a4 Som kvinne vil jeg gjerne underskrive denne... Jeg skjønner med min beste vilje ikke hva som er forskjellen på meldingen du skrev og den han skrev Meldinger er for mange primært praktisk kommunikasjon, det er ikke der man bretter ut sine dype følelser, innerste tanker og alle nyanser av sin personlighet. Jeg synes veldig fort "unødvendige" meldinger mest er heft og forstyrrelser, det sier ingenting om mine følelser for avsenderen. 4 2
Uanonym bruker Skrevet 2. september 2024 #20 Skrevet 2. september 2024 Jeg synes ikke det er noe galt i disse meldingene. Hadde han bare skrevet "ok", hadde jeg forstått deg bedre, men han skriver jo en hyggelig melding tilbake? For mange er sms i hovedsak en måte kommunisere praktisk på, ikke en måte å gi uttrykk for innerste følelser. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå