Gå til innhold

Adhd spenninger og uro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du som har Adhd føler uro inni deg, utagerer du følelsen gjennom å tappe med fingre, trippe med føttene eller lignende? Hvis du vet at det ikke passer seg eller ikke vil vekke oppsikt, greier du da p la være og holde deg i ro? Hva skjer om du undertrykker behovet? Setter spenninger seg lettere i kroppen din da? 

Anonymkode: 34889...bcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alltid i bevegelse på en eller annen måte. En tå som rister eller rumpeballer som strammes. Klarer ikke å sitte 100% stille, selv om det kan se sånn ut utenfra.

Er likevel alltid stiv i nakke og rygg.

Anonymkode: 97dcc...703

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har mye spenninger som med årene er blitt til smerte, særlig i rygf og bekken. Får liksom ikke puste skikkelig og da blir jo kroppen stressa av det -- ond sirkel. 

Nettopp fått diagnosen som godt voksen. Får medisin, men har ikke funnet riktig dose helt ennå. Det kan ta tid, som jeg har skjønt. 

Har trent en del i mange år. I det siste har jeg fokusert på styrke, men får ikke mindre smerter av trening. 

Så nå har jeg begynt med "yoga for lower back pain", og har kjent på skikkelig avslapning de siste dagene. Ikke hele dagen, men det er helt klart for meg at "jeg girer meg selv opp" og klarer ikke lande. Håper at kombinasjonen medisiner og trening generelt + bevegelse

Det er en heltidsjobb å holde orden på en halvgammal, skranten adhd-kropp... 😔

Anonymkode: ab7b3...c8e

Skrevet

....og nakkesmerter og migrene siden 1997. 

Og omtrent daglig utmattelse. 

Må jo få med all moroa 🤗

Anonymkode: ab7b3...c8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...