Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann med en samboer og mine/dine barn. Samboeren min ønsker å reise på jentetur til fornøyelsespark i utlandet med ei venninne og døtrene deres. Jeg syntes at reiser og opplevelser er noe man skal gjøre sammen som en familie, og har lyst til å være med selv. Hun sier at det ikke er passende å ha med oss mannfolka og at hun ønsker denne turen alene med venninnen og jentene.

For meg høres dette veldig merkelig ut, da jeg aldri har opplevd at min egen familie, venner eller slekt har splittet seg opp på den måten. Vi har bare 4 uker ferie i året og så vil hun bruke ca 5 dager med noen andre enn meg og de andre barna. Dette gjør meg veldig usikker på henne, og vi havnet i en krangel. Jeg har ikke reist så mye i livet, og vil gjerne være med på alle turer. 

Hva er deres mening? Kunne dere som par reist uten partneren deres?

Anonymkode: 5074a...5b5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Du "har lyst å være med"? Du skal selvsagt ikke være med på jenteturen deres. Finn på noe morsomt med de resterende barna i samme periode heller.

Skrevet

Ikke vær så needy. La henne få et lite avbrekk. Du kan finne på noe hjemme. Du kan vel ta en guttetur senere? 

Anonymkode: 5bff9...179

• Liker 29
  • Nyttig 8
Skrevet

Man slutter ikke ha behov for å leve sitt eget liv også selv om man er i et forhold. At du har lyst å bli med, eller syns det er rart at hun også vil ha tid med venner er ditt problem. Du er rar, hun er ikke.. 

Anonymkode: 73b85...698

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Svaret er veldig enkelt. Selvsagt er det greit å dra på ferie uten samboeren

Anonymkode: fcce6...3f0

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg dro alene på ferie med barna uten mannen, det er da ikke krise. Utrolig godt å få den tiden med barna alene for min egen del og deres. Vi tok ferie sammen senere.

• Liker 2
Skrevet

5 dager i året greier dere uten å henge rundt hverandre, du har alle de andre dagene. 

Her må en dele oss opp, både grunna logistikk i hverdagen, og att gubben faktisk hater å reise på tur, så han er hjemme og koser seg, jeg tar enten med ungene eller tar en avstikker aleine med venner. Null problem, vi er like glad i hverandre 

Anonymkode: 11e6f...38e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei opplevelser uten den andre parten vil ikke styrke forholdet. 

Når den andre parten drar på opplevelsesferier uten den andre, da kan man begynne å pakke baggen. 

Konseptet familie er å gjøre ting sammen. Hvis en ikke kan/vil/blir/ønsker blir den personen i forholdet byttet ut på sikt. Da er det begynnelsen på slutten av forholdet. 

Hvordan jeg vet? Erfaring. 

Akkurat samme hvis du ikke «orker» å bli med. Eller er kjip å reise med. Er sur og krevende, da får du bli hjemme. Ferie tross alt. Skal ha det gøy. Du er ikke gøy. Du blir hjemme. Du gjør oss flaue. 

Endret av Sander33
Ortografi/rettskriving
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig skal hun på jentetur ned venninne og døtre 😃 Dette er helt normalt,  veldig sunt, og du skal unne henne denne turen av hele ditt hjerte fordi dubelsker henne. Og du elsker å se henne lykkelig og glad.

Samtidig er det helt topp at du forteller med et smil at det hørtes superkjekt ut, du ble litt misunnelig og håper dere som familie også får til en slik tur snart.

Du er ett individ. Hun er ett individ. Dere har separate liv som dere har valgt skal overlappe i fellesskap. 

Dere lever ikke i symbiose. Og dere har ikke visket ut individet dere var da dere inngikk samboerskap. Egne venner, egne hobbyer, egne opplevelser i tillegg til fellesskapet,  det blir det et godt liv ut av 🥰

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Så koselig å dra på jentetur, med venninne og barn! Skikkelig kvalitetstid for mor og barn! 

(noe annet å dra på fylletur med venner, uten barn - som går på bekostning av ferie med barna).

Anonymkode: 3b862...9fe

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig vanlig å reise på tur sammen med kamerater eller venninner. Men det bør ikke gå på bekostning av å reise ned familien. 

Anonymkode: 2db0f...676

• Liker 2
Skrevet

Og tenk så koselig du kan ha det med de andre barna? Dere kan jo også finne på noe hyggelig sammen.

Anonymkode: 3b862...9fe

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt er det greit å dra på ferie uten samboer.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Du "har lyst å være med"? Du skal selvsagt ikke være med på jenteturen deres. Finn på noe morsomt med de resterende barna i samme periode heller.

Enig med trådstarter: Heller ingen av mine venner eller familie har noen gang ville dratt alene på ferie når de har familie og barn.

Familier gjør ting sammen og det innebærer også ferie. Jeg ser ingen grunn til at man skulle dra alene, hva skulle det være godt for? Turen blir ikke 'bedre' ved å ikke inkludere hele familien.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt er det helt i orden. Hadde jeg ikke kunne være litt vekk fra mannen hadde jeg blitt gæern

Anonymkode: aafef...b93

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Har dere felles barn som hun skal ha med? Eller lar hun sønn og mann være hjemme mens hun drar med ei venninne og hennes døtre? Eller tar hun med seg sin datter og drar sammen med venninne og hennes datter? 

Hvis du har en sønn, kan du i alle fall ta med ham og dra på dykkerferie/fotballtur/metall festival eller hva dere nå ønsker.

Men enig med deg, fem uker ferie bør familien tilbringer sammen med mindre det er mange mine og dine og stort aldersspenn.

Anonymkode: 3754a...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg drar mer på ferie uten samboer enn med (skal sies han ikke liker å reise så mye som meg). I sommer har jeg vært på en tur med ei venninne og en tur med han - og denne høsten skal jeg på en tur med ei anna venninne og en tur med familien min. Selvsagt skal man få lov til å dra på turer uten partner. 

Ønsk de heller god tur og si du gjerne vil dra på en tur med de snart du også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er en mann med en samboer og mine/dine barn. Samboeren min ønsker å reise på jentetur til fornøyelsespark i utlandet med ei venninne og døtrene deres. Jeg syntes at reiser og opplevelser er noe man skal gjøre sammen som en familie, og har lyst til å være med selv. Hun sier at det ikke er passende å ha med oss mannfolka og at hun ønsker denne turen alene med venninnen og jentene.

For meg høres dette veldig merkelig ut, da jeg aldri har opplevd at min egen familie, venner eller slekt har splittet seg opp på den måten. Vi har bare 4 uker ferie i året og så vil hun bruke ca 5 dager med noen andre enn meg og de andre barna. Dette gjør meg veldig usikker på henne, og vi havnet i en krangel. Jeg har ikke reist så mye i livet, og vil gjerne være med på alle turer. 

Hva er deres mening? Kunne dere som par reist uten partneren deres?

Anonymkode: 5074a...5b5

Både jeg og kona er på tur hver for oss hvert eneste år.

Om ikke lenge reiser jeg på ny tur til USA med noen kompiser. Kona skal også til USA snart med noen venninner.

Vi har vel vært på kompis/venninneturer årlig i 12-13 år.

Vi har 3-4 uker sammen hele familien i tillegg til hver vår tur.

Om partneren min hadde problematisert det å reise på tur uten hverandre, så hadde hun neppe vært partneren min i utgangspunktet.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du alltid så needy og klamrende? 

Du må ikke kvele henne helt, da blir du snart single igjen.

Anonymkode: 436a8...4fc

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Om partneren min hadde problematisert det å reise på tur uten hverandre, så hadde hun neppe vært partneren min i utgangspunktet.

Enig. Samme her. Og tipper kona mi ville sagt det samme.

Anonymkode: 1d830...f37

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...