Gå til innhold

Barn som klager på knesmerter - jeg som mor er redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Mitt barn på 7 år er et svært aktivt barn som løper masse, sykler, klatrer. Jeg aner ikke hvor han henter energien i fra, men han elsker å være ute. Siste 3 ukene har han klaget over knesmerter i det ene kneet som kommer og går (ifølge han). Han mener nok også at det går nedover på forsiden av leggen. Han spiller fotball hvor det noen ganger kan gå litt hardt utover bena, han sykler masse, løper og hopper. Han klager ikke hver dag/hele tiden, men såpass mye at jeg tenker vi burde dra til legen og sjekke det ut. Han sier det stikker/klyper hardt følelse i området. 

Jeg er en mor med helseangst diagnose, og blir livredd for kreft. Jeg vet at det er irrasjonelt, men greier ikke å falle til ro før jeg har vært hos legen. Neste legetime som er ledig er om 2,5 uke. 

Almenntilstanden er god, spiser masse mat, er ikke syk, har mye energi, men det er smertene i kne/forsiden legg som plager han. 

Hva ville dere ha gjort? 

Hilsen urolig mamma 

Anonymkode: 687d3...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til fysioterapeut å få det sjekket der.  Mulig han kan få noen øvelser som  hjelper

Anonymkode: 19bfc...2e9

• Liker 1
Skrevet

Ville gått til lege og fått tatt bilder hvis dette er noe som etterhvert hindrer han fra å delta i de aktivitetene han vil. Det er det jeg skulle ønske mine foreldre hadde gjort når jeg slet med kneet mitt og måtte slutte å være med på organisert sport.

• Liker 2
Skrevet

Min datter, også 7, har ofte smerter i knær og legger. Hun har riktignok hatt dette siden hun var i 3-års alderen. Frisk og aktiv ellers. I hennes tilfelle er det "voksesmerter" og helt ufarlig.

Anonymkode: 0068a...367

• Liker 2
Skrevet

Mest sannsynlig er det snakk om en betennelse, voksesmerter, feilbelastning, eller noe lignende uskyldig.
At det er kreft er vel noe slikt som 0,005 % sannsynlighet for.

Anonymkode: 58c51...6a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være voksesmerter men hvis du er fornuftig går du rett til fastlegen. Helst uten å spørre her først når barnet er sykt. Kg hjelper ikke.

Anonymkode: 10b34...9e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sånne smerter da jeg fikk beinhinnebetennelse som tenåring. Legen sa det var voksesmerter og dessverre ble betennelsen kronisk. Men jeg er nå i 30-årene og trener regelmessig likevel. Det går i sykling, styrketrening og elipsemaskin. Tar meg en joggetur innimellom, men kan ikke jogge for mye for da får jeg smerter i leggene.

Anonymkode: 4e8b4...d81

• Liker 1
Skrevet

Det kan være så enkelt som voksesmerter eller beinhinnebetennelse. Jeg hadde mye av begge deler som barn og hadde samme forklaring som ditt barn. Med tanke på at barnet er aktivt stemmer det kanskje best med beinhinnebetennelse. Og heldigvis er jo ikke det farlig, bare vondt!

Anonymkode: 3bbff...05d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har to gutter på 4 og 6 og begge har avogtil kraftige smerter i kne. Paracet virker alltid. Mest sannsynlig voksesmerter

Anonymkode: e65e5...114

• Liker 1
Skrevet

Kan være Schlatters eller kanskje legghinnebetennelse. 

• Liker 1
Skrevet

En tur til kiropraktor så får du raskt avdekket hva som foregår. Samboer her hjemme er kiropraktor og helse/sportsnerd. 

Anonymkode: 41806...054

• Liker 1
Skrevet

Beinhinnebetennelse er jævlig og helt sikkert en av grunnene. 

Legg fra deg mobilen om du tror det er kreft, Ts.

Anonymkode: 37ed8...33b

• Liker 1
Skrevet

Hos meg var det jernmangel som medførte sterke knesmerter etter fysisk aktivitet, få tatt en test.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei,

Mitt barn på 7 år er et svært aktivt barn som løper masse, sykler, klatrer. Jeg aner ikke hvor han henter energien i fra, men han elsker å være ute. Siste 3 ukene har han klaget over knesmerter i det ene kneet som kommer og går (ifølge han). Han mener nok også at det går nedover på forsiden av leggen. Han spiller fotball hvor det noen ganger kan gå litt hardt utover bena, han sykler masse, løper og hopper. Han klager ikke hver dag/hele tiden, men såpass mye at jeg tenker vi burde dra til legen og sjekke det ut. Han sier det stikker/klyper hardt følelse i området. 

Jeg er en mor med helseangst diagnose, og blir livredd for kreft. Jeg vet at det er irrasjonelt, men greier ikke å falle til ro før jeg har vært hos legen. Neste legetime som er ledig er om 2,5 uke. 

Almenntilstanden er god, spiser masse mat, er ikke syk, har mye energi, men det er smertene i kne/forsiden legg som plager han. 

Hva ville dere ha gjort? 

Hilsen urolig mamma 

Anonymkode: 687d3...94c

Schlatters kne eller voksesmerter? Ta en tur til fysio! Alt er ikke kreft eller farlig!

Anonymkode: 1fe3e...0db

Skrevet

Jeg tenkte med en gang voksesmerter. Jeg hadde mye av det som barn.

Anonymkode: 04174...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...