Hira Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Hei, Jeg brukte en defekt hårspray på 17. mai som førte til badegulvet (i flis) ble dekket av hårsprayen. Jeg la ikke merke til dette før etter jeg hadde tråkket rundt i det og gått det utover resten av leiligheten som har laminatgulv. Jeg vasket dette dagen etter med grønnsåpe og det gjorde gulvet om til en skøytebane. Gikk så til innkjøp av Allrent og har vasket flere ganger over det, men nå flere måneder senere er det fortsatt såpeglatt. Gjester som kommer på besøk holder på å gå på trynet flere ganger når de beveger seg rundt i leiligheten. Er det noen som har opplevd samme problem? Hvordan kan jeg skånsomt vaske vekk dette belegget som har lagt seg og gjør det så glatt? Er det noen råd? Mvh
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Du trenger noe med syre i, prøv å gni en sitron/lime på en liten flekk og se om det hjelper. Eddik kan og fungere Anonymkode: 97d59...422
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Ville testet blande litt eddik og zalo. Og mer kraft, altså ned på knær å gnikke, ikke bare moppe over. Anonymkode: 29a58...e00 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville testet blande litt eddik og zalo. Og mer kraft, altså ned på knær å gnikke, ikke bare moppe over. Anonymkode: 29a58...e00 Ja enig, det der må skures bort, de har børster på chlas olson Anonymkode: 97d59...422 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Hårspray er jo en form for lakk, før kalt hårlakk. Det var kanskje ikke på den måten du hadde tenkt å lakke gulvet ditt, men nå er det gjort 😣 Sjekk i en velassortert malingsforretning om de har noen tips, du skal ta lakken fra hårsprayen, men ikke lakken på laminater Anonymkode: 23a44...584 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Hira skrev (5 timer siden): Hei, Jeg brukte en defekt hårspray på 17. mai som førte til badegulvet (i flis) ble dekket av hårsprayen. Jeg la ikke merke til dette før etter jeg hadde tråkket rundt i det og gått det utover resten av leiligheten som har laminatgulv. Jeg vasket dette dagen etter med grønnsåpe og det gjorde gulvet om til en skøytebane. Gikk så til innkjøp av Allrent og har vasket flere ganger over det, men nå flere måneder senere er det fortsatt såpeglatt. Gjester som kommer på besøk holder på å gå på trynet flere ganger når de beveger seg rundt i leiligheten. Er det noen som har opplevd samme problem? Hvordan kan jeg skånsomt vaske vekk dette belegget som har lagt seg og gjør det så glatt? Er det noen råd? Mvh Å prøve ut ulike råd med ulike produkter på egenhånd, kan lett gjøre saken verre. Snakk med en butikk der de selger fliser/gulv og be om hjelp og råd der. Anonymkode: 8f537...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Jif universal ble "redninga" hos meg, så ville prøvd det😊 Anonymkode: d5c2d...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 Laminat skal aldri vaskes med grønnsåpe fordi det da blir matt og seigt. Laminat skal alltid vaskes med vann og mopp eller noe Ajax Anonymkode: 9c05a...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå