AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Skal reise til Paris med samboer I oktober. Vi er 30+ begge to, ingen barn. Vi lander ganske sent på kvelden, så ikle aktuelt med buss. Uber tør jeg ikke, så er taxi Vi har landet på. Dere som har vært en del i Paris, vil du si det er trygt å ta drosje der? Også på kveldstid? Anonymkode: 27467...2fb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Bortsett fra at de kjører som om de deltar i Formel1 vil jeg tro at det er ganske trygt. Snakker dere litt fransk? Det hender at de nekter å forstå engelsk (som de fleste andre franskmenn…). Anonymkode: f0d4f...f70 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Jeg føler Uber er mye tryggere. Det er elektroniske spor etter at du har bestilt. Det er GPS tracking på bil. Det er betaling i app, så du slipper alt tullet taxisjåfører i Frankrike er beryktet for. Du rater dem, og kan ødelegge stort for dem om du opplever noe ubehagelig, og du kan også se at ingen har opplevd noe tull. Anonymkode: 10230...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Om dere likevel velger taxi. Vær obs på veldig mye lureri, jeg har igjen og igjen opplevd at de setter på feil takst. Eller krever store summer på toppen for "bom" eller "bagasje". Nekter å ta kort, selv om de er pålagt å gjøre det. Anonymkode: 10230...4f0
Lykkeligper Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Ja, det er trygt og det er "fixed price" fra flyplassen til hvor enn dere skal i Paris. Men greit å finne ut av hva denne prisen ligger på, før dere tar en taxi. Vi var nylig i Paris og ble lurt på vei hjem. På vei til betalte vi 52 euro, på vei hjem var prisen satt til 65 euro - men taxisjåføren tok 72 euro fra oss. Vi var litt stresset, så vi fikk ikke sett på det før vi var gått av bilen. Men som flere nevner, etter å ha plukket opp bagasje følg exit -tegnet og på bakken står det klart og tydelig hvilken vei du skal gå for å ta taxi innad Paris (for det er nemlig andre taxier som kjører ut av Paris). Det er ikke vanskelig å se, og der står det også flere arbeidere som dirigerer hvem som skal få hvilken taxi (de har et system). Stell deg i køen, og sett dere i taxien - ikke ta taxi fra noen som kommer til dere og spør om dere trenger taxi. Ikke at de er farlige, men dette er folk som gjerne tar mer betalt for å kjøre deg dit du skal. Norske kronen er veldig svak i forhold til euroen, så alt koster mye. Så ta riktig og godkjent taxi (Disse skal ta taxisignal).
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Har god erfaring med bolt i flere europeiske land. Der kommer prisen opp på forhånd før du bestiller, alt er registrert i appen. Det er veldig trygt og aldri opplevd noen problemer. Det anbefales å velge bolt fremfor å praie en taxi fra gaten/holdeplass. Det jeg ville bekymret meg for i Paris var veggdyr invasjonen. Anonymkode: 47784...ada
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Var i Paris i fjor og tok taxi som jeg praiet alene som kvinne med to barn på gaten. Men man må bare praie de som er registrerte eller noe, husker ikke hvordan de ser ut, men det er en type taxi som har et kjennetegn og da følte jeg meg alltid trygg og at man ikke ble lurt på pris. Anonymkode: c8b01...c79
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Var i Paris i fjor og tok taxi som jeg praiet alene som kvinne med to barn på gaten. Men man må bare praie de som er registrerte eller noe, husker ikke hvordan de ser ut, men det er en type taxi som har et kjennetegn og da følte jeg meg alltid trygg og at man ikke ble lurt på pris. Anonymkode: c8b01...c79 De lurer i vei. Standarden er at de setter på nattakst uansett, så fort de forstår at passasjeren ikke kan fransk. Anonymkode: 10230...4f0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Det er trygt å ta de offisielle taxiene, helst de med G7 skilt. Disse kommer ALDRI bort til deg og spør om du trenger taxi. Du må bestille eller stille deg i taxikø på f.eks. Flyplass eller togstasjon. De som kommer bort til deg/de falske, har som oftest helt syke priser, eller i verste fall kjører de deg til et helt annet sted Anonymkode: b7c07...51f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå