AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Ja som tittelen sier blør jeg konstant p piller . jeg hadde hormonspiral i 2 år før det ble oppdaget at den ikke lå i livmor, men i magen (feilsatt). Den måtte opereres ut. Jeg vil åpenbart aldri ha spiral igien og startet på p piller i januar alt gikk fint og problemfritt helt til juni. Da begynte jeg å blø i pillefri uke og stoppet aldri. Det er rødt friskt blod. Noen dager blør jeg mindre , men aldri helt rent. Og nå er vi september og jeg er møkkalei. har forsøkt å bytte til sterkere p piller (fra mirabella til mikrogynon) uten at det hjalp. Jeg har pcos men har aldri før i livet hatt blødningsprobomer med pcos’en så tror det er en blindvei. Er 35 år og har to barn i barnehage alder . Fast partner i 10 år. Frisk ellers, men blir mer fysen/lyst på noe av all blødningen men vekta er stabil og normal noen tips på hva jeg kan gjøre for å stoppe å blø? Noen supersterke piller å anbefale? da de fjena spiralen før jul tok de celleprøver og så innvending med kamera både før og under operasjon. Ingen tegn til sykdom eller kreft Anonymkode: 4a506...930
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Slutte på pillen? Anonymkode: 9f55b...551 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja som tittelen sier blør jeg konstant p piller . jeg hadde hormonspiral i 2 år før det ble oppdaget at den ikke lå i livmor, men i magen (feilsatt). Den måtte opereres ut. Jeg vil åpenbart aldri ha spiral igien og startet på p piller i januar alt gikk fint og problemfritt helt til juni. Da begynte jeg å blø i pillefri uke og stoppet aldri. Det er rødt friskt blod. Noen dager blør jeg mindre , men aldri helt rent. Og nå er vi september og jeg er møkkalei. har forsøkt å bytte til sterkere p piller (fra mirabella til mikrogynon) uten at det hjalp. Jeg har pcos men har aldri før i livet hatt blødningsprobomer med pcos’en så tror det er en blindvei. Er 35 år og har to barn i barnehage alder . Fast partner i 10 år. Frisk ellers, men blir mer fysen/lyst på noe av all blødningen men vekta er stabil og normal noen tips på hva jeg kan gjøre for å stoppe å blø? Noen supersterke piller å anbefale? da de fjena spiralen før jul tok de celleprøver og så innvending med kamera både før og under operasjon. Ingen tegn til sykdom eller kreft Anonymkode: 4a506...930 Vet det ikke er dette du spør om, men hvordan i himmelens navn havnet spiralen i bukhulen din? Har den gått igjennom livmorveggen av seg selv, eller har den som satte spiralen inn, stukket den gjennom livmoren? Nokså skremmende å lese om din erfaring da slik er noe enebarn hører om og nesten ikke tror skjer. Er det fastlegen eller gynekolog som står for ppille utskriving til deg? Her bør du vel gjerne til spesialist og tilbake igjen nå? Anonymkode: 7495e...f66
Duff Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Kanskje andre preparater vil hjelpe bedre. P-stav feks eller cerazette.
Feriemodus Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Det er vel best å kontakte lege etter å ha hatt blødninger så lenge? Trenger ikke være noe galt, men det er vel uansett greit å avkrefte😊
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet det ikke er dette du spør om, men hvordan i himmelens navn havnet spiralen i bukhulen din? Har den gått igjennom livmorveggen av seg selv, eller har den som satte spiralen inn, stukket den gjennom livmoren? Nokså skremmende å lese om din erfaring da slik er noe enebarn hører om og nesten ikke tror skjer. Er det fastlegen eller gynekolog som står for ppille utskriving til deg? Her bør du vel gjerne til spesialist og tilbake igjen nå? Anonymkode: 7495e...f66 Ååh joda det er fult mulig det skjer. Her er skjermdump fra et nettsted hos meg har den trolig vært satt feil av gynekologen, fordi jeg kan aldri husker å kjent noen tråder «inni der». Spiralen ble fjerner med kikkhulloperasjon i narkose. De fant ikke noe fersk arr på livmor som indikerte at den hadde «vandret ut» gjennom livmorveggen nettopp. Jeg husker når jeg satt den inn at det var veldig vondt etterpå. Det andre alternativet er at den har vandret ut gjennom livmorveggen av seg selv, og det kan virkelig skje. jeg var på kontroll av spiral på gynekologen etter den ble satt inn, da beskrev han den som inn inni livmor (sett med uldralyd). Så hva som skjedde aner vi ikke . Jeg takket i alle fall nei til ny. Jeg kunne endt opp med tre barn på tre forskjellige prevensjonsmidler. Fordi at det er et p-pille barn, og et kondom barn fra før 😆 jeg får vel bestille meg time hos gynekolog igjen, for å finne ut dette om disse blødningene ts Anonymkode: 4a506...930
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Ta aldri hormoner igjen. Mannen får bruke kondom eller sterilisere seg. Anonymkode: cd681...27a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ååh joda det er fult mulig det skjer. Her er skjermdump fra et nettsted hos meg har den trolig vært satt feil av gynekologen, fordi jeg kan aldri husker å kjent noen tråder «inni der». Spiralen ble fjerner med kikkhulloperasjon i narkose. De fant ikke noe fersk arr på livmor som indikerte at den hadde «vandret ut» gjennom livmorveggen nettopp. Jeg husker når jeg satt den inn at det var veldig vondt etterpå. Det andre alternativet er at den har vandret ut gjennom livmorveggen av seg selv, og det kan virkelig skje. jeg var på kontroll av spiral på gynekologen etter den ble satt inn, da beskrev han den som inn inni livmor (sett med uldralyd). Så hva som skjedde aner vi ikke . Jeg takket i alle fall nei til ny. Jeg kunne endt opp med tre barn på tre forskjellige prevensjonsmidler. Fordi at det er et p-pille barn, og et kondom barn fra før 😆 jeg får vel bestille meg time hos gynekolog igjen, for å finne ut dette om disse blødningene ts Anonymkode: 4a506...930 Skremmende lesning, takk for svar. Anonymkode: 7495e...f66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå