AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #21 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du tenker at dette burde være et fokus i samtalen med imamen, det med kjæresten? Anonymkode: a450a...a47 Du kan ikke snakke med imanen. Du må finne ut hvem familien til jenta er og finne ut hvem brødrene er. Viktig at din sønn ikke fremstår som bra nok for familien. Jenta fortjener noe bedre så de ikke skal leve med skammen kan dere si. Anonymkode: 37a56...f26 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #22 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest den andre tråden min? Sønnen min har det absolutt ikke bra! Anonymkode: a450a...a47 Ja, har lest for litt siden. Der du skriver at kjæresten er kontrollerende, at hun skal ha tak i han hele tiden, at de snakker ofte i tlf og i skjul. Men, husk en ting..Jo mer du nekter han å ha kontakt med denne jenta, jo mer spennende blir det for de begge. Vi har alle vært i den alderen, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #23 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (4 minutter siden): Hva er viktig for deg? At sønnen din er lykkelig og trives med de valgene har tar i livet, eller at han konstant skal høre på deg og leve livet sitt etter dine meninger? La han erfare selv, bedre å gjøre det man ønsker å gjøre og kanskje angre på det, istedenfor å angre på at man ikke gjorde det. Og forresten, hva er galt med å være muslim? Du har tydeligvis ikke lest ts sin første tråd. Sønnens kjæreste er virkelig alvorlig psykisk voldelig og kontrollerende, det har bikket over i både det sykelige hos henne og det narsissistiske/psykopatiske. Den kontrollen hun har utøvd mot Ts sin sønn er forferdelig, og den er gjort på en slik måte at han blir alvorlig psykisk skadet, hjernevasket og mister seg selv og sin egen identitet. Dette har i utgangspunktet svært lite med religion å gjøre, selv om det er religion Ts her tar opp. Dette har med det å gjøre at det her er en 16 år ung gutt som over tid har blitt utsatt for ekstrem kontroll og psykisk vold og manipulasjon. Alvorlig psykisk vold og kontroll! Anonymkode: a96b7...b6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #24 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (1 minutt siden): jo mer spennende blir det for de begge. Dette er ikke spennende for jenta. Når det har kommet så langt at gutten vil konvertere så er familien til jenta innblandet for lenge siden. Det er synd i jenta. Anonymkode: 37a56...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #25 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke snakke med imanen. Du må finne ut hvem familien til jenta er og finne ut hvem brødrene er. Viktig at din sønn ikke fremstår som bra nok for familien. Jenta fortjener noe bedre så de ikke skal leve med skammen kan dere si. Anonymkode: 37a56...f26 Kan jeg spørre om hvorfor vi ikke kan snakke med imamen? Mulig jeg spør dumt nå, men dette er en helt surrealistisk situasjon og jeg føler meg lost. Jeg vet hvem familien er. De har allerede møtt og godtatt sønnen min, både faren og brødrene hennes- nettopp fordi han fremsto bra nok for dem. Foreldrene kan svært dårlig norsk, så de er vanskelig å snakke med. Anonymkode: a450a...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #26 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har prøvd å få han inn i nye og bedre miljøer. Har også alliert meg med en av hans gode tidligere venner, og denne vennen har virkelig prøvd. Det går ikke, sønnen min har bare interesse av disse utenlandske vennene- absolutt ingen andre. Anonymkode: a450a...a47 Da er det advokat og ta denne med til politiet og anmelde, samt få koblet inn alt du kan av hjelpeapparat, for politiet bør gå videre med anmeldelse av denne jenten som utsetter ham for så alvorlig vold i nært forhold! Du har absolutt ingen tid å miste, om en måned er han allerede langt mer inn i det miljøet han aldri vil komme seg ut av. Hun ber ham omvende seg for å få enda større kontroll på ham og isolere ham fra familie og venner. Denne jenta MÅ anmeldes for den alvorlig psykiske volden hun har gjort mot ham. Advokat og politi I MORGEN!!! Anonymkode: a96b7...b6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #27 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre om hvorfor vi ikke kan snakke med imamen? Mulig jeg spør dumt nå, men dette er en helt surrealistisk situasjon og jeg føler meg lost. Jeg vet hvem familien er. De har allerede møtt og godtatt sønnen min, både faren og brødrene hennes- nettopp fordi han fremsto bra nok for dem. Foreldrene kan svært dårlig norsk, så de er vanskelig å snakke med. Anonymkode: a450a...a47 Imamer en ingen monstere. Selvfølgelig kan du snakke med han. Anonymbruker over her skriver bare tull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #28 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg spørre om hvorfor vi ikke kan snakke med imamen? Jeg vet hvem familien er. De har allerede møtt og godtatt sønnen min, både faren og brødrene hennes- nettopp fordi han fremsto bra nok for dem. Foreldrene kan svært dårlig norsk, så de er vanskelig å snakke med. Anonymkode: a450a...a47 Du er kvinne. Dere må fremstå som alt annet enn bra nok for dem. Haram rett og slett. Anonymkode: 37a56...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #29 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (Akkurat nå): Imamer en ingen monstere. Selvfølgelig kan du snakke med han. Anonymbruker over her skriver bare tull. Er du ei som har konvertert til islam? Anonymkode: 37a56...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #30 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (1 minutt siden): Anonymbruker over her skriver bare tull. Vær så snill, ikke skriv mer i denne tråden. Du kjenner tydeligvis ikke til noe om forhistorien her. Denne unge gutten har over tid blitt utsatt for alvorlig psykisk manipulasjon, kontroll og vold av denne jenten. Alvorlig psykisk vold og ekstremt kontrollregime! Det du skriver i tråden kan sikkert fungere der det er et normalt kjæresteforhold. Men det er ikke tilfelle her, for denne gutten utsettes for et ekstremt kontrollregime og svært alvorlig psykisk vold! Slutt å kommentere, for dine svar kan skade fordi du ikke aner hva det egentlig er du kommenterer på! ❤️ Anonymkode: a96b7...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #31 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (3 minutter siden): Ja, har lest for litt siden. Der du skriver at kjæresten er kontrollerende, at hun skal ha tak i han hele tiden, at de snakker ofte i tlf og i skjul. Men, husk en ting..Jo mer du nekter han å ha kontakt med denne jenta, jo mer spennende blir det for de begge. Vi har alle vært i den alderen, sant? Han har vært psykisk ødelagt lenge av denne jenta, han har ingen av de gamle vennene igjen, han klarer ikke fokusere ordentlig på skolen, alt i livet hans blir lagt på is. Til og med teoriprøven på moped har han ikke klart å ta, fordi da må han fokusere på noe annet en henne mtp pugging. Han tok alt av kjøretimer og annet i fjor, en råflott moped står og venter i garasjen- men han tar ikke teorien nå når han kan, fordi da kan han ikke vie hele tiden sin til hun. Han har lagt fra seg ALLE hobbyer og interesser for hun og tilber hun nesten. Hun behandler han som dritt stadig vekk og har han i sin hule hånd. Han er ikke lykkelig selvom han er hodestups forelsket I hun, han ser ikke selv at hun ødelegger han. Jeg trodde ting som sagt var blitt litt bedre, men jeg har bare vært blind og naiv. Og nei han kan ikke bli muslim ene og alene pga kjærlighet, han er 16 år og skjønner ikke alvoret! Det hadde vært noe annet hvis han hadde vært i et godt forhold, var voksen og ting var gjennomtenkt. Han tror ikke på noe av det islam står for, burde man ikke det for å konvertere? Anonymkode: a450a...a47 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #32 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du ei som har konvertert til islam? Anonymkode: 37a56...f26 Jeg er ikke etnisk norsk og kommer fra en muslimsk familie, er muslim selv. En imam kan snakke med både kvinner og menn, ei kvinne kan gå inn i en moské for å snakke med imamen. Det går helt fint. Ts, hvis du føler for å snakke med imamen så gjør du det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #33 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke etnisk norsk og kommer fra en muslimsk familie, er muslim selv. En imam kan snakke med både kvinner og menn, ei kvinne kan gå inn i en moské for å snakke med imamen. Det går helt fint. Ts, hvis du føler for å snakke med imamen så gjør du det. Poenget er ikke at en kvinne ikke kan snakke med imamen. Poenget er at hun har intet å komme med i imanens øyne. Dette er snakk om en kvinne som sannsynligvis ikke har noe med religionen å gjøre en gang. Hun blir møtt av verdens triveligste menneske i moskeen, men han vil aldri gjøre noe som helst for å få gutten unna den jenta der med mindre gutten og hans familie fremstår som innmari haram. Dette vet du hvis du kaller deg muslim. Anonymkode: 37a56...f26 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #34 Del Skrevet 2. september 2024 Det er svært mange konvertitter som konverterer tilbake. Problemet er at konvertitter ofte blir mer involvert i fundamentalistiske miljøer der det er dødsstraff å forlate islam. miSs. skrev (22 minutter siden): Hva er viktig for deg? At sønnen din er lykkelig og trives med de valgene har tar i livet, eller at han konstant skal høre på deg og leve livet sitt etter dine meninger? La han erfare selv, bedre å gjøre det man ønsker å gjøre og kanskje angre på det, istedenfor å angre på at man ikke gjorde det. Og forresten, hva er galt med å være muslim? Det er jo åpenbart noe galt da alle samfunn som tar imot en større mengde muslimer får enorme problemer mtp kriminalitet. Og menneskerettigheter i muslimske land er heller ikke noe å skryte av. Anonymkode: 7375b...bbc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #35 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Poenget er ikke at en kvinne ikke kan snakke med imamen. Poenget er at hun har intet å komme med i imanens øyne. Dette er snakk om en kvinne som sannsynligvis ikke har noe med religionen å gjøre en gang. Hun blir møtt av verdens triveligste menneske i moskeen, men han vil aldri gjøre noe som helst for å få gutten unna den jenta der med mindre gutten og hans familie fremstår som innmari haram. Dette vet du hvis du kaller deg muslim. Anonymkode: 37a56...f26 Du skriver hele tiden om hva som er haram, vet du i det hele tatt hva haram betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #36 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (1 minutt siden): Du skriver hele tiden om hva som er haram, vet du i det hele tatt hva haram betyr? Haram er det som medfører æresdrap blant annet. Anonymkode: 37a56...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #37 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er svært mange konvertitter som konverterer tilbake. Problemet er at konvertitter ofte blir mer involvert i fundamentalistiske miljøer der det er dødsstraff å forlate islam. Det er jo åpenbart noe galt da alle samfunn som tar imot en større mengde muslimer får enorme problemer mtp kriminalitet. Og menneskerettigheter i muslimske land er heller ikke noe å skryte av. Anonymkode: 7375b...bbc Slutt å komme med skrekkhistorier. Det er da fult mulig å ombestemme seg, man trenger ikke å forbli muslim resten av livet selvom man konverterer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #38 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haram er det som medfører æresdrap blant annet. Anonymkode: 37a56...f26 Haha, du for meg til å le høyt. Æresdrap eksisterte nok for flere hundre år siden. Haram betyr forbudt. Det er da ikke forbudt at en mann og en kvinne snakker sammen i islam. Bare slutt å drite ned muslimer og islam. Du trenger verken å like muslimer ei religionen, men bare slutt å snakke om ting du ikke har peiling på. Ts, jeg har forståelse for din bekymring ang. sønnen din, men du må prøve å roe ned, la han finne ut av ting selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. september 2024 #39 Del Skrevet 2. september 2024 miSs. skrev (4 minutter siden): Haha, du for meg til å le høyt. Æresdrap eksisterte nok for flere hundre år siden. Haram betyr forbudt. Det er da ikke forbudt at en mann og en kvinne snakker sammen i islam. Bare slutt å drite ned muslimer og islam. Du trenger verken å like muslimer ei religionen, men bare slutt å snakke om ting du ikke har peiling på. Ts, jeg har forståelse for din bekymring ang. sønnen din, men du må prøve å roe ned, la han finne ut av ting selv. Du synes det er riktig at en 16 åring utsatt for alvorlig vold skal "finne ut av ting selv"? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 2. september 2024 #40 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vær så snill, ikke skriv mer i denne tråden. Du kjenner tydeligvis ikke til noe om forhistorien her. Denne unge gutten har over tid blitt utsatt for alvorlig psykisk manipulasjon, kontroll og vold av denne jenten. Alvorlig psykisk vold og ekstremt kontrollregime! Det du skriver i tråden kan sikkert fungere der det er et normalt kjæresteforhold. Men det er ikke tilfelle her, for denne gutten utsettes for et ekstremt kontrollregime og svært alvorlig psykisk vold! Slutt å kommentere, for dine svar kan skade fordi du ikke aner hva det egentlig er du kommenterer på! ❤️ Anonymkode: a96b7...b6f Jeg føler ikke selv at jeg har vært frekk eller skrevet noe som kan skade noen. Men..Hadde denne jenta vært norsk og ikke utenlandsk hadde ts, altså moren til gutten reagert annerledes.. vedder på at dere som kommenterer her også hadde reagert helt annerledes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå