AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Del Skrevet 1. september 2024 Naboen min har i det siste begynt å passe en hund. Denne hunden er ekstremt stressa; piper, uler og hyler. Den har tydeligvis store stress/angstproblemer. Hun får roet den og så er den kanskje rolig i 10-30 minutter før den starter igjen. Ganske stor hund også, så lyden bærer godt, og nå i sommer hvertfall har hun som regel hatt den ute. Problemet er at den hunden stresser også alle de andre hundene i nabolaget, inkludert min egen. Jeg kan ikke dra på kontoret lenger, for hunden min stresser hele dagen pga den hunden, peser og bjeffer og forsøker å bryte seg ut om jeg ikke er hjemme for å roe henne. Hun har ingen problemer med å være hjemme alene ellers! Men jeg innså jeg måtte begynne å ta hjemmekontor en dag hun ga seg selv sår av å prøve å komme seg ut døra mens den hunden holdt på mens jeg var på jobb. Hører også andre hunder i nærområdet som står og bjeffer og uler når den naboen passer denne hunden. Flere småbarnsforeldre som er hjemme med babyer begynner å bli småsprø av all bjeffingen i gata også. Jeg spurte naboen om hun kunne sende meg melding når hun skal ha hunden, så jeg vet hvilke dager jeg må ta hjemmekontor. Det nektet hun og mente var uakseptabelt at jeg ba om. Og joda, jeg kan jo til et visst nivå være enig i at hun ikke har plikt til å informere naboene om at hun passer hund. Men når det går så kraftig utover min hund og andre hunder så må det da være lov å spørre. Det er jo ingenting vi kan gjøre, man kan liksom ikke nekte noen å passe en hund (dette er eneboliger og tomannsboliger, ikke noe borettslag eller sameie). Men gud bedre så frusterende dette er! Ser liksom ingen løsning. Anonymkode: 158a7...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Del Skrevet 3. september 2024 Du får ikke gjort så mye med naboen din, men du kan jo hjelpe din hund. Les om motbetinging, og begynn med det hver gang du er hjemme samtidig som hun har hunden på besøk. Jeg måtte gjøre det på grunn av nabohunder som bjeffer, noe som gjorde at min ble med. Og nå ignorerer han hovedsakelig all bjeffing utenfor huset. Anonymkode: eede2...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå