AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Hei, Mitt barn på 1,5 år skal ta en testikkeloperasjon (operer testikkelen ned i pungen). Vi har ikke fått noe informasjon om dette inngrepet, kun et skriv om at barnet ikke kan spise før operasjonen osv. Men hvordan blir dagene etter denne operasjonen, kan mini gå i barnehagen eller må vi belage oss på å være hjemme? Finner lite info om det, så lurer på om noen har erfaring med samme operasjon i samme alder? Anonymkode: dcaa7...8a7
mommyaka Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Ringe sykehuset og høre. Da får du vite mer 3
mommyaka Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 https://www.helse-stavanger.no/behandlinger/testikler-som-ikke-har-kommet-ned-i-pungen
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Har ikke vært gjennom denne operasjonen, men annen dag kirurgi. Jeg ville beklager meg på å ha vært hjemme noen dager i etterkant Anonymkode: 7307e...86d 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Mitt barn på 1,5 år skal ta en testikkeloperasjon (operer testikkelen ned i pungen). Vi har ikke fått noe informasjon om dette inngrepet, kun et skriv om at barnet ikke kan spise før operasjonen osv. Men hvordan blir dagene etter denne operasjonen, kan mini gå i barnehagen eller må vi belage oss på å være hjemme? Finner lite info om det, så lurer på om noen har erfaring med samme operasjon i samme alder? Anonymkode: dcaa7...8a7 Spør når dere skal inn på pre-pol. Men jeg ville nok regnet med å være hjemme noen dager. Hvis de sier barnet bør være hjemme så be om pleiepenger 😊 Legen på sykehuset skriver skjema som du legger ved søknad hos nav. Da slipper dere bruke av sykt barn - dager. Anonymkode: e78ce...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Skal barnet i narkose? Personlig har jeg trengt noen dager til å komme meg etter korte operasjoner som var i narkose.. Så om barnet mitt skulle i narkose ville jeg planlagt at det skulle være hjemme noen dager fra barnehagen etterpå uannsett hva inngrepet var. Det ene er det fysiske men det kan og hende det er en påkjenning å dra på sykehuset og gjennomføre undersøkelser og inngrep som kan være skummelt for et lite barn. Da trenger det nok tid med foreldre etterpå. Anonymkode: 48ead...496 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, Mitt barn på 1,5 år skal ta en testikkeloperasjon (operer testikkelen ned i pungen). Vi har ikke fått noe informasjon om dette inngrepet, kun et skriv om at barnet ikke kan spise før operasjonen osv. Men hvordan blir dagene etter denne operasjonen, kan mini gå i barnehagen eller må vi belage oss på å være hjemme? Finner lite info om det, så lurer på om noen har erfaring med samme operasjon i samme alder? Anonymkode: dcaa7...8a7 Narkose gjør at barnet skal observeres det første døgnet etterpå. Du kan ikke sende barnet i bhg operasjonsdagen, sannsynligvis heller ikke påfølgende dag. Anonymkode: 4affe...364
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Barnet trenger noen dager hjemme etter operasjon. Han kommer til å være påvirket av situasjonen, og sår i pungen. Anonymkode: 49b04...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, Mitt barn på 1,5 år skal ta en testikkeloperasjon (operer testikkelen ned i pungen). Vi har ikke fått noe informasjon om dette inngrepet, kun et skriv om at barnet ikke kan spise før operasjonen osv. Men hvordan blir dagene etter denne operasjonen, kan mini gå i barnehagen eller må vi belage oss på å være hjemme? Finner lite info om det, så lurer på om noen har erfaring med samme operasjon i samme alder? Anonymkode: dcaa7...8a7 Ville som mor selvsagt holdt meg hjemme med barnet den kommende uken til det var grodd og bra så det ikke går opp sting osv i bhg..! Anonymkode: 481f6...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville som mor selvsagt holdt meg hjemme med barnet den kommende uken til det var grodd og bra så det ikke går opp sting osv i bhg..! Anonymkode: 481f6...1c3 I tilegg så lite barn.. Anonymkode: 481f6...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal barnet i narkose? Personlig har jeg trengt noen dager til å komme meg etter korte operasjoner som var i narkose.. Så om barnet mitt skulle i narkose ville jeg planlagt at det skulle være hjemme noen dager fra barnehagen etterpå uannsett hva inngrepet var. Det ene er det fysiske men det kan og hende det er en påkjenning å dra på sykehuset og gjennomføre undersøkelser og inngrep som kan være skummelt for et lite barn. Da trenger det nok tid med foreldre etterpå. Anonymkode: 48ead...496 Ja barnet skal i narkose. Så da er vi forberedt på å ta noen dager hjemme etter denne operasjonen, takk for svar Anonymkode: dcaa7...8a7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Spør når dere skal inn på pre-pol. Men jeg ville nok regnet med å være hjemme noen dager. Hvis de sier barnet bør være hjemme så be om pleiepenger 😊 Legen på sykehuset skriver skjema som du legger ved søknad hos nav. Da slipper dere bruke av sykt barn - dager. Anonymkode: e78ce...d6e Takk for tips! Anonymkode: dcaa7...8a7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ville som mor selvsagt holdt meg hjemme med barnet den kommende uken til det var grodd og bra så det ikke går opp sting osv i bhg..! Anonymkode: 481f6.. Men takk for et meget arrogant svar. Det er ikke selvsagt for meg da vi ikke vet noe om denne operasjonen og derfor spør jeg etter erfaringer. Som flere nevner her virker det som at det er vanlig å ha barnet hjemme en ukes tid, og det belager jeg meg på nå. Men unnskyld for at jeg spurte et så dumt spørsmål som tydeligvis skal være en selvfølge for alle gode mødre Anonymkode: dcaa7...8a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå