AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Jeg er blitt veldig betatt, ikke minst forelska i en helt fantastisk fyr, som oppfyller alle mine ønsker i en mann, minus som nevnt over, han røyker i skjul. Dette fant jeg ikke ut før røyken ramlet ut av jakkelomma nå nylig, men har alltid stussa på at en tur med søppla tar 10 min, en telefonsamtale utenfor tar 30 min, at han alltid må gå ut en tur etc etc, alt har tatt enormt lenger tid enn hva det bør. Ikke minst har jeg igrunn kjent lukta lenge, men ikke vært sikker. vi er to voksne med to barn hver, og kommer godt overens som familie. Jeg har tatt opp at han bare kan si hva han skal, men han fortsetter på et vis å skjule det, og har sagt barna hans ikke er så fornøyde med det heller. Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig og synes det virkelig er et stort minus, men alt som er pluss bør veie opp. Han har ingen planer om å slutte, utifra hva jeg vet. Det er ikke snakk om mange, kanskje et par iløpet av en dag. Min datter er kun 2 år, og jeg liker ikke tanken på at han evt skulle hatt henne alene (ikke skjedd enda) og stått der og røyka. er dette for dramatisk? Bør jeg bare tenke at sånn er det? Eller motivere han til å slutte? Anonymkode: 83a95...90e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Problemet her er jo ikke at han røyker. Du vet det, ikke sant? For du presenterer problemet som «han velger å røyke.» Det å velge å røyke er et problem for egen helse. Og et problem for hans eventuelle hjemmeboende barns rett til et røykfritt oppvekstmiljø. og dersom du, personlig, ikke ønsker å være i et forhold med en som røyker? Ok. Da må du finne deg en annen partner. Som voksen med barn evt du at «forelska» er en udramatisk tilstand som ikke på no vis utgjør et godt nok grunnlag til å velge å inngå et forhold. Vi har (når vi ikke er kåte fjortiser) selvsagt rasjonelle krav til en partner. Og som et rasjonelt voksent menneske vet du at problemet her ikke er at han velger å røyke. Det er at han velger å lyve om noe så udramatisk. Og om han velger å lyve om udramatiske ting? Da må vi anta han er en løgner. Og da kan han lyve om dramatiske ting. Som egen sykdom, sexliv, mulighet for å pådra seg og dermed deg sykdom, penger, lovbrudd, partnere etc. Fortsett kun forholdet om du kan leve godt med å vite - med sikkerhet - at alt han sier må antas med rimelig høy sannsynlighet være en løgn. Anonymkode: c4a9a...97e 3
nordlending Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig Jeg kunne ikke vært sammen med noen som røyker av samme grunn. For min del hadde røyking vært nok til å slutte og møte personen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Sto det ikke nettopp i avisen at selv et par røyk om dagen øker dødeligheten en hel masse? Men han får nok masse negative reaksjoner, derfor skjuler han det. Jeg skjuler hvor mye sjokolade og brus jeg inntar, ikke veldig sjarmerende, det heller. Anonymkode: b4aaa...109 1
visp Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Herregud, skulle tro han satte skudd med heroin. 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Min eks løy også om røyking. Jeg fant ikke ut av det før etter at vi hadde vært sammen i åtte måneder, og det var ikke fordi han fortalte det selv. Jeg hadde blitt så glad i ham at jeg sa det var greit, men det skulle jeg ikke ha gjort. Han løy jo om alt mulig i mange år. Røykingen er nå én ting, løgnen er verre. Anonymkode: 08793...bec 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 Hadde konfrontert han med det at han dekker over røykingen, og sett an reaksjonen. (Og for meg personlig er røyking total dealbreaker, men den delen vet jo du best selv om deg). Anonymkode: 6f8d9...9bd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er blitt veldig betatt, ikke minst forelska i en helt fantastisk fyr, som oppfyller alle mine ønsker i en mann, minus som nevnt over, han røyker i skjul. Dette fant jeg ikke ut før røyken ramlet ut av jakkelomma nå nylig, men har alltid stussa på at en tur med søppla tar 10 min, en telefonsamtale utenfor tar 30 min, at han alltid må gå ut en tur etc etc, alt har tatt enormt lenger tid enn hva det bør. Ikke minst har jeg igrunn kjent lukta lenge, men ikke vært sikker. vi er to voksne med to barn hver, og kommer godt overens som familie. Jeg har tatt opp at han bare kan si hva han skal, men han fortsetter på et vis å skjule det, og har sagt barna hans ikke er så fornøyde med det heller. Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig og synes det virkelig er et stort minus, men alt som er pluss bør veie opp. Han har ingen planer om å slutte, utifra hva jeg vet. Det er ikke snakk om mange, kanskje et par iløpet av en dag. Min datter er kun 2 år, og jeg liker ikke tanken på at han evt skulle hatt henne alene (ikke skjedd enda) og stått der og røyka. er dette for dramatisk? Bør jeg bare tenke at sånn er det? Eller motivere han til å slutte? Anonymkode: 83a95...90e Hvordan var konfrontasjonen når du sa du mistenkte at han røykte? Hvordan reagerte han? Jeg tenker du bør motivere han til å stoppe:) Men kysser dere aldri? Hvordan har du ikke merket det?😅 Anonymkode: 17633...478 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sto det ikke nettopp i avisen at selv et par røyk om dagen øker dødeligheten en hel masse? Men han får nok masse negative reaksjoner, derfor skjuler han det. Jeg skjuler hvor mye sjokolade og brus jeg inntar, ikke veldig sjarmerende, det heller. Anonymkode: b4aaa...109 Jepp. Helsemessig - særlig når det gjelder lungekreft - er forskjellen på 0 og 2 røyk om dagen vel så stor som forskjellen på 2 og 20 røyk. Anonymkode: 3f2f0...713 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er blitt veldig betatt, ikke minst forelska i en helt fantastisk fyr, som oppfyller alle mine ønsker i en mann, minus som nevnt over, han røyker i skjul. Dette fant jeg ikke ut før røyken ramlet ut av jakkelomma nå nylig, men har alltid stussa på at en tur med søppla tar 10 min, en telefonsamtale utenfor tar 30 min, at han alltid må gå ut en tur etc etc, alt har tatt enormt lenger tid enn hva det bør. Ikke minst har jeg igrunn kjent lukta lenge, men ikke vært sikker. vi er to voksne med to barn hver, og kommer godt overens som familie. Jeg har tatt opp at han bare kan si hva han skal, men han fortsetter på et vis å skjule det, og har sagt barna hans ikke er så fornøyde med det heller. Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig og synes det virkelig er et stort minus, men alt som er pluss bør veie opp. Han har ingen planer om å slutte, utifra hva jeg vet. Det er ikke snakk om mange, kanskje et par iløpet av en dag. Min datter er kun 2 år, og jeg liker ikke tanken på at han evt skulle hatt henne alene (ikke skjedd enda) og stått der og røyka. er dette for dramatisk? Bør jeg bare tenke at sånn er det? Eller motivere han til å slutte? Anonymkode: 83a95...90e Overdramatisk!! Hvis han røyker et par om dagen og du er sååå forelsket så overser du det. Hvis dun maser om det kommer han hvertfall ikke til å slutte. Anonymkode: f7393...550 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overdramatisk!! Hvis han røyker et par om dagen og du er sååå forelsket så overser du det. Hvis dun maser om det kommer han hvertfall ikke til å slutte. Anonymkode: f7393...550 Joda, men han lyver om det - og det er jo problematisk, uansett hva man føler om røyk. Det er forøvrig helt lov å ikke ville date en som røyker. Anonymkode: 93bf2...547 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 En ting er røykingen i seg selv. Dealbreaker for meg. Men å lyge om det? Det er brist i grunnmuren i et forhold; Tillit. Anonymkode: 05afd...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Synes røyking sier mye om en person. Pr nå vet alle at det ikke er bra for helsa. Dersom du likevel velger å fortsette så tyder ting på at du - Ikke tar vare på deg selv - Ikke har utholdenhet nok til å slutte. Han skjuler det fordi han vet at det er ugreit, likevel fortsetter han. I tillegg er lukta blæh. Hadde ikke spilt noen rolle for meg hvor fantastisk vedkommende var. Kunne aldri vært sammen med en illeluktende type som ikke har guts nok til å slutte. Anonymkode: 6c374...83b 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 23.07): Jeg er blitt veldig betatt, ikke minst forelska i en helt fantastisk fyr, som oppfyller alle mine ønsker i en mann, minus som nevnt over, han røyker i skjul. Dette fant jeg ikke ut før røyken ramlet ut av jakkelomma nå nylig, men har alltid stussa på at en tur med søppla tar 10 min, en telefonsamtale utenfor tar 30 min, at han alltid må gå ut en tur etc etc, alt har tatt enormt lenger tid enn hva det bør. Ikke minst har jeg igrunn kjent lukta lenge, men ikke vært sikker. vi er to voksne med to barn hver, og kommer godt overens som familie. Jeg har tatt opp at han bare kan si hva han skal, men han fortsetter på et vis å skjule det, og har sagt barna hans ikke er så fornøyde med det heller. Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig og synes det virkelig er et stort minus, men alt som er pluss bør veie opp. Han har ingen planer om å slutte, utifra hva jeg vet. Det er ikke snakk om mange, kanskje et par iløpet av en dag. Min datter er kun 2 år, og jeg liker ikke tanken på at han evt skulle hatt henne alene (ikke skjedd enda) og stått der og røyka. er dette for dramatisk? Bør jeg bare tenke at sånn er det? Eller motivere han til å slutte? Anonymkode: 83a95...90e Du oppdaget problemet først når røykpakken datt ut fra lomma. Og du sier røyking er et problem fordi du takler ikke røykelukt. Men du jo ikke blitt plaget av røykelukt. Så la ham fortsette å smugrøyke da. Anonymkode: febbd...631 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Jeg hadde hatt to problemer med det: - At han skader seg selv og sikkert pådrar seg noen livsstilssykdommer - Passiv røyking som går utover barna. IKKE AKSEPTABELT! Anonymkode: 43763...254
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 Hadde ikke orket å være sammen ned en løgnhals. Anonymkode: b3b7b...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 23.07): her ble vel fortellingen din litt motstridende…? 🤔🙄🙇♀️🤦♀️ men han fortsetter på et vis å skjule det, og har sagt barna hans ikke er så fornøyde med det heller. Jeg synes det oppriktig er vanskelig, da jeg takler røykelukt svært dårlig og synes det virkelig er et stort minus, men alt som er pluss bør veie opp. Han har ingen planer om å slutte, utifra hva jeg vet. Det er ikke snakk om mange, kanskje et par iløpet av en dag. Anonymkode: 83a95...90e Anonymkode: 9bf68...cbc
petterm Skrevet 7. september 2024 #18 Skrevet 7. september 2024 Skjønner ikke at du orker å kysse/være sammen med en røyker og en løgner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå