Gå til innhold

Ammeslutt når barnet skal på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som akkurat er fylt 2. Om et par uker skal han og pappaen på ferie i 4 dager mens jeg må på et jobbkurs. De får det sikkert kjempefint på ferie, MEN jeg ammer fremdeles, morgen, etter bhg og kos før legging. 

Kommer melken til å bli borte på de 4 dagene? Burde jeg slutte typ nå for at ikke det skal bli vanskelig for barnet?

Anonymkode: 20552...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn min sønn sluttet. Dro på 4-dagers jobbtur da han var 2 år, og da jeg kom tilbake så gikk det greitt uten pupp. Var egentlig en fin måte å avslutte ammingen på, gikk veldig greitt. Tror ikke jeg hadde melkespreng, husker iallfall ikke at det var noe problem. Vet ikke hvor lenge jeg hadde melk - sjekket ikke.

Anonymkode: 8a6a9...29c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var sånn min sønn sluttet. Dro på 4-dagers jobbtur da han var 2 år, og da jeg kom tilbake så gikk det greitt uten pupp. Var egentlig en fin måte å avslutte ammingen på, gikk veldig greitt. Tror ikke jeg hadde melkespreng, husker iallfall ikke at det var noe problem. Vet ikke hvor lenge jeg hadde melk - sjekket ikke.

Anonymkode: 8a6a9...29c

Så fint å høre at det gikk så greit! :) etterlyste han det når dere møttes igjen, eller var dere begge ferdig på en måte?

Skrevet

Vi tok ammeslutt med yngste på 16 mnd da jeg skulle bort 3 netter. Puppen var glemt da jeg kom hjem. Ammet ikke mye på den tiden, men jeg fikk spreng ja 😅 måtte håndmelke på diverse toaletter 🙈

Anonymkode: 61567...fc3

Skrevet

Hvis du bruker disse ukene til å trappe ned til to og så en gang i døgnet, tror jeg ikke det blir så mye spreng, men det vil muligens bli litt.

Anonymkode: 51114...dfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi tok ammeslutt med yngste på 16 mnd da jeg skulle bort 3 netter. Puppen var glemt da jeg kom hjem. Ammet ikke mye på den tiden, men jeg fikk spreng ja 😅 måtte håndmelke på diverse toaletter 🙈

Anonymkode: 61567...fc3

Aff, håper jeg slipper det 🙈 aldri vært noe god på hverken håndmelking eller pumping 🙈

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis du bruker disse ukene til å trappe ned til to og så en gang i døgnet, tror jeg ikke det blir så mye spreng, men det vil muligens bli litt.

Anonymkode: 51114...dfc

Godt tips! Kan prøve å kutte med til bare morgen og etter bhg først og deretter bare etter bhg kanskje 😊

Fikk betennelse da vi reduserte til delamming så vil helst unngå det nå som jeg må være «oppegående» på kurs 😅

Skrevet

Jeg ville trappet ned på forhånd for å slippe spreng på jobbtur og for litt mykere overgang for barnet kanskje :) Jeg hadde null spreng da jeg sluttet å amme fra en dag til en annen men jeg ammet da bare 1 gang om dagen og hadde gjort det en stund.

Hvordan er det for pappaen å legge, stå opp, hente i bhg og komme hjem hvis du er borte ellers? Om det er noe kun du gjør pga ammingen så ville jeg jo øvd litt på forhånd så det ikke blir et sjokk på ferie men jeg antar nesten at en 2åring er vant til at du ikke er der daglig og at feks pappa har lagt barnet uten amming før?

Anonymkode: 53b33...b5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg ville trappet ned på forhånd for å slippe spreng på jobbtur og for litt mykere overgang for barnet kanskje :) Jeg hadde null spreng da jeg sluttet å amme fra en dag til en annen men jeg ammet da bare 1 gang om dagen og hadde gjort det en stund.

Hvordan er det for pappaen å legge, stå opp, hente i bhg og komme hjem hvis du er borte ellers? Om det er noe kun du gjør pga ammingen så ville jeg jo øvd litt på forhånd så det ikke blir et sjokk på ferie men jeg antar nesten at en 2åring er vant til at du ikke er der daglig og at feks pappa har lagt barnet uten amming før?

Anonymkode: 53b33...b5b

Ja, skal prøve på det :) Gruer litt for å slutte å amme, synes det er koselig og han roer seg så fint, men er vel på tide å slutte uansett 🙈

Pappaen legger hver kveld (jeg og mini har amme og kosestund til barne-TV også legger pappaen etterpå). De har hatt et par helger sammen før hvor jeg har hatt lange kursdager (men barnet har da sett meg på morgen og rett før leggetid). 

Farmor og farfar skal også være med på tur de 4 dagene og farmor er veldig involvert i barnet så har ingen bekymringer sånn sett, de kommer til å ha fine dager 🥰

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...