AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Del Skrevet 1. september 2024 Har en kompis som jeg ved et par anledninger har stusset litt over. Vi har bare kjent hverandre i to år. Han spurte om jeg kunne kjøpe med snus fra utlandet på ferie. Jeg gjorde det, men han sa etter å ha fått snusen: skal betale tilbake på mandag. Har dårlig økonomi. Hver gang etterpå sa han: åh herregud jeg har jo ikke gjort opp for meg ennå. Jeg har så dårlig samvittighet. Neste mandag, fredag om to uker, har så mange utgifter og utfordringer for tiden. Tilslutt orket jeg ikke maset rundt det og lovnad om å betale, så ga opp tilslutt. Så spurte han neste gang vi var i Hellas, om taxfreekvoten. Da var det søsterene mine som kjøpte fordi de ikke hadde fått med seg at X ikke hadde gjort opp for seg. Heller ikke den gangen gjorde han opp. Han betalte 150 kroner av ca 600 hundre. Pluss den forrige kvotene, rundt 600-700 der også. For et par uker siden var på byen og endte opp på et sted med cover charge. Han sa: navnet mitt* gidder du å betale? Dørvakta: du skal betale for to? Jeg hadde ikke så mye valg der jeg sto. Han bestilte deretter to shots og tre drinker som jeg hadde null interesse av å drikke og tenkte var hans, helt til jeg plutselig forstod at jeg skulle betale dette også. Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke av den typen som er så flink til å stå opp for meg selv. Jeg forstår jo at dette ikke er normalt. Hva tenker egentlig folk som oppfører seg sånn? Er de ikke redde for å bli upopulære? Jeg blir stressa bare av å skylde noen en femtilapp. Please vær grei med meg i svarene. 😬 Ser jo at kvinneguiden hudfletter folk som lar seg bruke, men jeg har endel år med uttrykkelse og trakassering/vold bak meg som gjør at de mekanismene der andre banker i bordet eller går, er ødelagte. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: fdbaa...1da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. september 2024 #2 Del Skrevet 1. september 2024 Du sier nei. Og så sender du et vipps krav. 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guddla Skrevet 1. september 2024 #3 Del Skrevet 1. september 2024 Ja du blir utnyttet. 20 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Del Skrevet 1. september 2024 De kloke utnytter de mindre kloke, som man sier. Anonymkode: 5a92d...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kloke utnytter de mindre kloke, som man sier. Kortsiktig klok vil jeg si. Man mister jo venner på veien, gjør seg upopulær og står til slutt alene. Så hvem er egentlig klokest til syvende og sist? Anonymkode: fdbaa...1da 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Del Skrevet 1. september 2024 Eh ja, han utnytter deg helt skamløst. Du må pugge følgende setning "Nei, jeg vil ikke legge ut nå fordi du skylder meg allerede så mye penger". Hvis han blir sur så får du det endelige beviset på at han er en dårlig venn Anonymkode: dfe2f...68d 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Del Skrevet 1. september 2024 "Nei, jeg betaler for meg, du kan betale inngang selv inntil du har betalt det du skylder meg fra før" "Jeg har ikke bestilt dette, det er han som skulle ha det og skal betale" Anonymkode: 3a7f8...dfa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 1. september 2024 #8 Del Skrevet 1. september 2024 Hadde sendt vipps krav for lenge siden om det var mulig. Og hadde selvsagt snakket om det med søsknene mine så de hadde neppe gjort samme tabbe. Oh hadde aldri betalt cc eller drinker. Huff. Du må kutte ut den fyren og bli sterkere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Del Skrevet 1. september 2024 Se for deg at du kun hadde nok til inngang til en person og en drink. Hva ville du gjort? Ville du tatt opp forbrukslån mens du stod I kø? Brukt Mastercard? Om svaret er nei må du fra nå se for deg at du faktisk bare har nok til deg, og si nettopp det. Sorry, har bare nok til å betale min egen inngang idag. Anonymkode: a4e95...45e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Del Skrevet 1. september 2024 Hvorfor i all verden er han på byen, som har så dårlig råd? Og hvorfor er du på byen med ham? Hold deg unna. De pengene er nok tapt. Anonymkode: 99c23...390 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Del Skrevet 1. september 2024 Fool me once, shame on you. Fool me twice ... Anonymkode: 4775b...c58 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Del Skrevet 1. september 2024 Blokker han på SoMe og SMS slik at han ikke får tak i deg. Slike folk fortjener ingen forklaring på hvorfor de blir kuttet ut og ghosta. Så går du videre i livet ditt uten ham. Om han dukker opp på døra så slipper du han ikke inn. Bare la vær å åpne. Du kan heller øve deg på grensesetting steg for steg på en mer hensiktsmessig måte ellers. Anonymkode: 67b9e...36a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en kompis som jeg ved et par anledninger har stusset litt over. Vi har bare kjent hverandre i to år. Han spurte om jeg kunne kjøpe med snus fra utlandet på ferie. Jeg gjorde det, men han sa etter å ha fått snusen: skal betale tilbake på mandag. Har dårlig økonomi. Hver gang etterpå sa han: åh herregud jeg har jo ikke gjort opp for meg ennå. Jeg har så dårlig samvittighet. Neste mandag, fredag om to uker, har så mange utgifter og utfordringer for tiden. Tilslutt orket jeg ikke maset rundt det og lovnad om å betale, så ga opp tilslutt. Så spurte han neste gang vi var i Hellas, om taxfreekvoten. Da var det søsterene mine som kjøpte fordi de ikke hadde fått med seg at X ikke hadde gjort opp for seg. Heller ikke den gangen gjorde han opp. Han betalte 150 kroner av ca 600 hundre. Pluss den forrige kvotene, rundt 600-700 der også. For et par uker siden var på byen og endte opp på et sted med cover charge. Han sa: navnet mitt* gidder du å betale? Dørvakta: du skal betale for to? Jeg hadde ikke så mye valg der jeg sto. Han bestilte deretter to shots og tre drinker som jeg hadde null interesse av å drikke og tenkte var hans, helt til jeg plutselig forstod at jeg skulle betale dette også. Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke av den typen som er så flink til å stå opp for meg selv. Jeg forstår jo at dette ikke er normalt. Hva tenker egentlig folk som oppfører seg sånn? Er de ikke redde for å bli upopulære? Jeg blir stressa bare av å skylde noen en femtilapp. Please vær grei med meg i svarene. 😬 Ser jo at kvinneguiden hudfletter folk som lar seg bruke, men jeg har endel år med uttrykkelse og trakassering/vold bak meg som gjør at de mekanismene der andre banker i bordet eller går, er ødelagte. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: fdbaa...1da Haha jeg hadde spilt dum og sagt nei takk til drinkene. For en tosk. Han er grisk. Anonymkode: ff812...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Del Skrevet 2. september 2024 Takk for svar alle sammen. Jeg kjenner litt på at dette vennskapet går en vei. Jeg er veldig glad i han, men vi har veldig forskjellig energi. Og han er impulsiv og rask i snuen ( ikke på en positiv måte), spør om vi skal møtes om en halvtime ,men det kan jeg ofte ikke. Jeg er jo på jobb og kan ikke bare forlate butikken jeg jobber i, tenker seg ikke om, ser ikke at folk blir irriterere når han blir småfull og skal diskutere f.eks politikk, sier ting rett fra levra, er unyansert, havner i merkelige diskusjoner og sløser med mine penger. Og ringer ved midnatt når jeg har lagt meg, for å høre min mening om et eller annet. Han er fantastisk å snakke med som samtalepartner og har et godt hjerte og intensjoner innerst inne, men så blir det bare feil, og jeg som introvert og forsiktig og er fornøyd med faste rutiner, og med lav energi trenger ikke spillopper og uforutsigbarhet Anonymkode: fdbaa...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Del Skrevet 2. september 2024 Først (dvs nå umiddelbart) sender du vipskrav for alt du har lagt ut for han. Deretter øver du på ordet NEI. Kjøpe med snus? "NEI måtte mase så mye for å få igjen pengene forrige gang at det ble ubehagelig." ev "Ok, men jeg vil ha betalingen på forhånd". Betale inngang for to? "Nei, den må han han ordne selv" ev. "Vipser du meg nå så kan jeg dra kortet for deg også", Drinker? "Nei de har jeg ikke bestilt, jeg synes ikke de er noe gode engang, så de må du kjøpe selv". Legge ut for deg så får jeg tilbake? "🤣🤣🤣🤣🤣 Har du glemt hvordan det har gått de siste gangene eller?" Anonymkode: ef8aa...f67 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og han er impulsiv og rask i snuen ( ikke på en positiv måte), spør om vi skal møtes om en halvtime ,men det kan jeg ofte ikke. hmm hmm.. glemsk OG impulsiv med andres penger ja. Lukter litt adhd av det her. Han må lære seg å ta hensyn, men han lærer BARE når du faktisk sier ifra. Så når han bestiller drinker så kan du si, å, det her ville jeg ikke ha. DA lærer han. Så kan du si, du trenger ikke bestille til meg altså. Og husk at du skylder meg x og y. Er han rotete hjemme hos seg selv så har du med en som har adhd å gjøre. 😆 Anonymkode: ff812...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Først (dvs nå umiddelbart) sender du vipskrav for alt du har lagt ut for han. Deretter øver du på ordet NEI. Kjøpe med snus? "NEI måtte mase så mye for å få igjen pengene forrige gang at det ble ubehagelig." ev "Ok, men jeg vil ha betalingen på forhånd". Betale inngang for to? "Nei, den må han han ordne selv" ev. "Vipser du meg nå så kan jeg dra kortet for deg også", Drinker? "Nei de har jeg ikke bestilt, jeg synes ikke de er noe gode engang, så de må du kjøpe selv". Legge ut for deg så får jeg tilbake? "🤣🤣🤣🤣🤣 Har du glemt hvordan det har gått de siste gangene eller?" Anonymkode: ef8aa...f67 Dette. Du må være tydelig med han for han er ikke helt vanlig. Anonymkode: ff812...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Del Skrevet 2. september 2024 "Kan du kjøpe med for meg? " "Nei, du skylder meg penger fra forrige gang." Anonymkode: 0b5f0...9dd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Del Skrevet 2. september 2024 - og når han ringer rundt midnatt/ når du har lagt deg, så lar du være å svare. Anonymkode: 2bbc7...8b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #20 Del Skrevet 2. september 2024 "Selvfølgelig, vipps meg 600 kroner, så fikser jeg". "Nei, bare meg" "Jeg har ikke bestilt drikke" Så må lære deg å svare slik. uavhengig av denne vennen høres det ut som om du er veldig lett å utnytte. Anonymkode: 5c0e7...9ef 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå