AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Del Skrevet 1. september på andre hanhunder, når vi går tur? Anonymkode: 1d5c5...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. september #2 Del Skrevet 1. september Trekk ut og få større avstand i passeringene. At din hund knurrer er et signal om at den andre hunden er for nær og din hund vil ha den bort. Stå på større avstand fra den passerende hunden, slik at din hund klarer å slappe av. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Tabris skrev (På 1.9.2024 den 20.58): Trekk ut og få større avstand i passeringene. At din hund knurrer er et signal om at den andre hunden er for nær og din hund vil ha den bort. Stå på større avstand fra den passerende hunden, slik at din hund klarer å slappe av. For noe tull ! Den må settes i respekt, og lære at eieren er eneveldig diktator i ett og alt. Min hund kan passere en cm fra en annen hannhund, og den reagerer ikke overhodet. Anonymkode: ebad5...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Oppdra hunden din. Mine hunder har fått grei beskjed om å holde kjeft og oppføre seg når de har prøvd seg på sånt tull. Anonymkode: f9b2f...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september Støtter det @Tabris skriver, i tillegg kan jeg anbefale sladretrening😊 Anonymkode: 12589...c68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): For noe tull ! Den må settes i respekt, og lære at eieren er eneveldig diktator i ett og alt. Min hund kan passere en cm fra en annen hannhund, og den reagerer ikke overhodet. Anonymkode: ebad5...6eb Kan ikke de av dere som ønsker å leve ut diktatordrømmen i hundeholdet, la resten av oss som ikke ønsker det, få trene hundene våre til å funke ved å samarbeide med dem? Min går også forbi uten å bry seg, med avstand og sladretrening. Og jeg er helt sikker på at jeg ikke går rundt med en tikkende bombe 😊 Støtter Tabris, og AB med sladretrening, TS! Anonymkode: 6b81a...67e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noe tull ! Den må settes i respekt, og lære at eieren er eneveldig diktator i ett og alt. Min hund kan passere en cm fra en annen hannhund, og den reagerer ikke overhodet. Anonymkode: ebad5...6eb 😄 Du har virkelig ikke peiling... Om du oppfører deg som en diktator ovenfor hunden din, så synes jeg oppriktig synd i dyret.... 😢 Tabris vet hva hun snakker om, så her er du fullstendig på bærtur... Endret 17. september av Mardina 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): For noe tull ! Den må settes i respekt, og lære at eieren er eneveldig diktator i ett og alt. Min hund kan passere en cm fra en annen hannhund, og den reagerer ikke overhodet. Anonymkode: ebad5...6eb Å herlighet.. klapp på skuldra til deg alfa Anonymkode: 503ef...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Hva er sladretrening? Anonymkode: 20dda...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er sladretrening? Anonymkode: 20dda...d51 Man lærer hunden at når den ser en trigger får den super belønning hos fører. Over tid vil hundens assosiasjoner endres fra å reagere på trigger til å se på fører fordi hunden vil ha belønning. For at dette skal funke bør man starte med god avstand, blir avstanden for kort blir det for vanskelig for hunden og hunden vil reagere på trigger. Dersom man kan risikere å ha passeringer på det hunden synes er for kort avstand i hverdagen kan det vært lurt å ha en nødløsning. Det kan være å bare la hunden spise pølsebiter fra hånda, godbitsøk (så lenge hunden kun søker, og ikke utagerer/bjeffer/knurrer underveis) eller å feks gi den et godt tyggebein akkurat da. Men det beste er om man har færrest mulig av slike passeringer frem til hunden takler kortere avstand. Hvis man googler «sladretrening hund» får man også opp mange artikler😊 Anonymkode: 12589...c68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 19. september #11 Del Skrevet 19. september Avstand, avstand, avstand OG sladretrening. IKKE straff/korriger hunden din for å knurre - det er dens språk som forteller deg og den andre hunden at den føler seg ukomfortabel. Ja, du kan korrigere bort knurringen men da vil den kunne hoppe rett over til utfall/bitt ved anledning. Knurringen gir jo deg og omgivelsene et varsel om at den ønsker seg eller den andre hunden bort fra situasjonen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå