AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Først og fremst må jeg understreke at jeg har slitt med selvbildet mitt hele livet. Det bitre er at jeg gjorde det i slutten av tenårene og begynnelsen av 20-årene - men jeg var langt ifra så stygg som jeg trodde. Jeg trodde også at jeg var smellfeit, noe jeg dessverre er i dag, men jeg var ikke det da. Når jeg ser på bilder av meg har jeg en annen glød, joda, jeg var usikker og slik da også, men selvbildet var ikke like ille som i dag. Jeg er 29 år nå. Er ikke lenge til jeg fyller 30. Etter at jeg gikk opp mye i vekt har jeg sluttet å kle meg fint, jeg har ikke en stil lenger, sminker meg ikke, ordner ikke håret. Jeg ser helt forferdelig ut. Er konstant trøtt og sliten på grunn psykiske plager samt litt vitaminmangler her og der. Det er så mye å ta tak i at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Problemet er at jeg tør ikke kle meg fint. Tør ikke sminke meg. Tør ikke prøve å se bra ut, for jeg føler meg så ukomfortabel. Føler at andre tenker at jeg prøver for hardt eller at jeg er stygg uansett hva jeg gjør. Første bud er vel å gå ned i vekt da jeg virkelig er overvektig nå. Må ned i hvertfall 20-30 kg. Dette er noe jeg ser mørkt på da jeg er redd det setter store spor på kroppen. Treningssenter og slikt er uaktuelt pga heftig angst og jeg har prøvd mange ganger de siste årene. Det går bare ikke. Jeg håper kanskje det kan gå når jeg har slanket meg. Noen som har råd/tips til "glow up"? Jeg har litt lyst på kjæreste, men jeg kan ikke date når jeg har det slik. Det er seriøst ingen mann med standard og selvtillit som ville rørt meg slik jeg er nå. Jeg er det som ligger på bunnen av søpla.. Anonymkode: 512b5...631 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Går du til psykolog for angsten og selvbildet? For det er klart du kan kle deg pent og sminke deg selv om du er overvektig ❤️ Men jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg tenkte mye sånn jeg og. Jeg gikk ned 40 kilo kun ved kutting i kalorier, og fikk operert bort litt overflødig hud etterpå, så noe ble "reparert" 😊 Anonymkode: 5e4dd...f9a 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Trist å høre at du har det sånn!❤️ Jeg vet ikke hva sol fungerer for deg, men jeg tror du først må tanke at dette er en prosess som kan skje over tid, slik at du ikke mister motet underveis. Jeg ville begynt med å gå turer, sørge for at du kommer deg ut og er i aktivitet hver dag. Dette i seg selv kan bidra positivt på psyken, og også bidra til vektnedgang. Så kanskje gjøre noen endringer i kostholdet, litt om gangen, og endringer som du kan leve med over tid. Etterhvert kan du kanskje begynne å trene mer målrettet, og kanskje finne noen å trene/gå tur sammen med? Jeg har tro på at du klarer dette, men husk også at verken utseende eller vekt definerer din verdi! Anonymkode: e6ec8...07e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Mitt beste tips er å gjøre en glow up fordi du er glad i deg selv, ikke fordi du misliker deg selv. Du vil gå ned i vekt og bli sunnere fordi du fortjener det. Du vil sminke deg og kle deg opp fordi du investerer i deg selv. Tenk på glow upen som noe du gjør fordi du viser kjærlighet til deg selv, ikke fordi du misliker deg selv. Når jeg får en trang til å overspise forsøker jeg å minne meg på at jeg er for glad i meg selv til å stappe meg full av fett og sukker. Jeg fortjener sunn og næringsrik mat, ikke søppel. En livsstilsendring basert på at du misliker deg selv er dømt til å mislykkes. Du ønsker en livsstilsendring fordi du er glad i deg selv, og du fortjener å ha det bedre enn du har det nå. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 273ac...a7b 2
lillevill Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Vel, du kan jo slutte med alkohol om du drikker det, og drikke mer vann. Spis mer frukt og grønsaker. Kjøp deg en boks med kollagenpiller og ta hver dag. Da får du finere hud og hår. Kjøp deg en sånn øyevippe serum som du pensler på. Da får du lengre øyevipper. Og så slutter du med godteri og begynner å gå tur i skogen hver dag. Drikk masse vann hver dag. Og spis grønsaker. Tren yoga i fred og ro hjemme. Om 6 mnd vil du nok se mye sunnere ut. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Angående vektnedgang. Om man ønsker å gå ned i vekt så er det eneste som teller at man spiser færre kalorier enn man forbrenner. Man kan slanke seg ved å kun spise sjokolade så lenge man spiser lite nok sjokolade. Men målet ditt bør IKKE være å kun slanke deg. Målet bør også være å spise sunt. Skriver dette fordi du skriver at du har vitaminmangel og hele tiden er trøtt. Å spise sunt gir gjør at man blir mindre sliten enn om man spiser usunt. Det gjelder kanskje enda mer når man slanker seg siden man da får i seg færre kalorier. Så i tillegg til slanking bør du tenke gjennom kostholdet ditt. Det gjelder å spise sunt i tillegg til å velge matretter som gir mye metthetsfølelse per kalori. Anonymkode: 8cc1e...eec
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 Jeg synes du skal tørre å bevege deg inn på et treningssenter, og der har du inkludert en introduksjonstime i abonnementet ditt med en personlig trener som setter opp et treningsopplegg og du får også en kostholdsplan. Mange som trener på treningssenter er faktisk mer eller mindre overvektige, og du kommer ikke til å skille deg ut. Ingen kommer til å se på deg og tenke: "steike meg for ei rund dame"! Du kommer til å blende inn sammen med de andre, og alle på treningssenteret er mer enn opptatt med seg selv og sine øvelser. Lykke til 💛 Anonymkode: fdb65...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 Ikke vent til vekten er av før du kler deg og sminker deg slik du liker. Du trenger ikke måtte gå offentlig første gang heller om det er skummelt, prøv å føl deg fin hjemme, ingen ser deg. Anonymkode: 1a074...833
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Skrevet 1. september 2024 Begynn med én og én vane. Stelle håret hver dag, ta et glass vann før middag, spis en pose knaskerøtter, gå av bussen ett stopp før og gå hjem…. Ved å begynne med én ting og klare den, gir du kroppen og hodet ditt tid til å forstå at du er en som får til endring. Så begynner du med én liten ting til. Går det ikke bra den ene dagen, prøver du igjen den neste. Det farligste for hodet er å utsette å tro på at du fortjener å ha det bra til du veier x kg, eller har spist bare sunne ting en hel uke e.l. Folk som sier du må sette deg store mål kan ta seg en bolle, store mål øker faren for å feile. Mange små, så du kan lykkes med noe hver dag og om du misser noe, får du til noe annet. Du er en sånn som får til ting og i dag fikk du til å spørre om hjelp på KG. I morgen får du til noe annet! Lykke til ❤️ Anonymkode: ed4d6...db2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Prøv Wegovy. Anonymkode: 99ab0...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Ikke vent til du har gått ned i vekt. Du fortjener å ha det godt, vær snill med deg selv her og nå! Pynt deg, kjøp klær du liker og føler deg fin i. Anbefaler deg å gå tur. Gjerne hver dag, helst i marka hvis du har det i nærheten. Da får du kommet deg ut, brukt kroppen og det er veldig lavterskel. Etterhvert kan du gå lange turer, det gjør underverker for kropp og psyke! Kanskje tør du å gå inn på et treningssenter etterhvert også. Men det er ikke noe du absolutt må. Anonymkode: 4c5d3...ad5
Bursdagsdøl Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Når jeg føler jeg trenger en glowup bruker jeg å bestille time til brow lamination og klassiske vippeextensions. Føler meg mye bedre da! Også går det an å gå på Pinterest og søke opp outfits for høsten, f.eks., også går du på Zalando og kjøper noe som ligner. Det går an å søke på "plus size fall fashion" for eksempel.
TLR Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Først og fremst må jeg understreke at jeg har slitt med selvbildet mitt hele livet. Det bitre er at jeg gjorde det i slutten av tenårene og begynnelsen av 20-årene - men jeg var langt ifra så stygg som jeg trodde. Jeg trodde også at jeg var smellfeit, noe jeg dessverre er i dag, men jeg var ikke det da. Når jeg ser på bilder av meg har jeg en annen glød, joda, jeg var usikker og slik da også, men selvbildet var ikke like ille som i dag. Jeg er 29 år nå. Er ikke lenge til jeg fyller 30. Etter at jeg gikk opp mye i vekt har jeg sluttet å kle meg fint, jeg har ikke en stil lenger, sminker meg ikke, ordner ikke håret. Jeg ser helt forferdelig ut. Er konstant trøtt og sliten på grunn psykiske plager samt litt vitaminmangler her og der. Det er så mye å ta tak i at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Problemet er at jeg tør ikke kle meg fint. Tør ikke sminke meg. Tør ikke prøve å se bra ut, for jeg føler meg så ukomfortabel. Føler at andre tenker at jeg prøver for hardt eller at jeg er stygg uansett hva jeg gjør. Første bud er vel å gå ned i vekt da jeg virkelig er overvektig nå. Må ned i hvertfall 20-30 kg. Dette er noe jeg ser mørkt på da jeg er redd det setter store spor på kroppen. Treningssenter og slikt er uaktuelt pga heftig angst og jeg har prøvd mange ganger de siste årene. Det går bare ikke. Jeg håper kanskje det kan gå når jeg har slanket meg. Noen som har råd/tips til "glow up"? Jeg har litt lyst på kjæreste, men jeg kan ikke date når jeg har det slik. Det er seriøst ingen mann med standard og selvtillit som ville rørt meg slik jeg er nå. Jeg er det som ligger på bunnen av søpla.. Anonymkode: 512b5...631 Vekttap og fast kropp. Styrketrening tror jeg er best pluss unngå sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå