AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Legen kan ikke gjøre noe. Jeg tåler kun en antibiotika og den mener hun ikke er god nok ift uvi. Hun vil ikke en gang prøve det ut. Så da har jeg knasket tranebærtabletter men uten hell. Nå har jeg begynt få smerter i sidene. Tror det er der hvor nyrene sitter. Så vondt at jeg våkner på natten med smerter. Kan dette gå over i nyrebekkenbetennelse? Eller noe annet jeg bør tenke på? Bestilt legetime men fikk ikke før til fredag. Liker ikke smertene.... Anonymkode: d84bb...59c
Surpomp Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legen kan ikke gjøre noe. Jeg tåler kun en antibiotika og den mener hun ikke er god nok ift uvi. Hun vil ikke en gang prøve det ut. Så da har jeg knasket tranebærtabletter men uten hell. Nå har jeg begynt få smerter i sidene. Tror det er der hvor nyrene sitter. Så vondt at jeg våkner på natten med smerter. Kan dette gå over i nyrebekkenbetennelse? Eller noe annet jeg bør tenke på? Bestilt legetime men fikk ikke før til fredag. Liker ikke smertene.... Anonymkode: d84bb...59c Ja, nyrebekkenbetennelse er neste fase…. Husk å drikke mye og hold god hygiene i underlivet….. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 legevakt eller privat!! send klage. hva faen? ja mye mulig!! Anonymkode: 86c70...5f2 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Du kan ringe legevakt nå i kveld. Er du virkelig allergisk mot alle typer antibiotika utenom én? Og er du så allergisk at du ikke kan ta allergimedisin og samtidig ta antibiotika? Anonymkode: 8ab6f...98c 3
Lille39 Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Ja det kan det. Godt du får legetime. Regner med det blir antibiotika på deg. Prøv å få tak i tranebær tab. Det fungerer bra og. Håper det går i orden.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Surpomp skrev (16 minutter siden): Ja, nyrebekkenbetennelse er neste fase…. Husk å drikke mye og hold god hygiene i underlivet….. Jeg er god på begge deler. Er likevel plaget.... AnonymBruker skrev (16 minutter siden): legevakt eller privat!! send klage. hva faen? ja mye mulig!! Anonymkode: 86c70...5f2 Ja det er helt utrolig at jeg ikke får den ene ab jeg tåler.... AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan ringe legevakt nå i kveld. Er du virkelig allergisk mot alle typer antibiotika utenom én? Og er du så allergisk at du ikke kan ta allergimedisin og samtidig ta antibiotika? Anonymkode: 8ab6f...98c Superallergisk. Kun en eneste jeg tåler. Og den får jeg ikke. Mulig legen har rett i at den ikke vil virke men er det ikke verdt å prøve? Har hatt litt feber siste dager også. Pluss smerte i siden/flanke. Kan ikke ta allergi medisin med ab nei. Lille39 skrev (9 minutter siden): Ja det kan det. Godt du får legetime. Regner med det blir antibiotika på deg. Prøv å få tak i tranebær tab. Det fungerer bra og. Håper det går i orden. Leste du Hi? Jeg tåler ikke ab og jeg har prøvd tranebærtabletter. Anonymkode: d84bb...59c 1
Surpomp Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er god på begge deler. Er likevel plaget.... Med god hygiene i underlivet menes også at mannen din er grundig nydusjet før sex. At du bare bruker hånddusj, kun intimsåpe og ingen klut regner jeg som en selvfølge
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Legen kan ikke gjøre noe. Jeg tåler kun en antibiotika og den mener hun ikke er god nok ift uvi. Hun vil ikke en gang prøve det ut. Så da har jeg knasket tranebærtabletter men uten hell. Nå har jeg begynt få smerter i sidene. Tror det er der hvor nyrene sitter. Så vondt at jeg våkner på natten med smerter. Kan dette gå over i nyrebekkenbetennelse? Eller noe annet jeg bør tenke på? Bestilt legetime men fikk ikke før til fredag. Liker ikke smertene.... Anonymkode: d84bb...59c Største galskap jeg har hørt. Du og legen din er ikke mye redd for helsen din. Tåler du ikke antibiotika som administreres gjennom munnen så får legen enten be om hjelp fra eller henvise deg til sykehus. Blærebetennelse som ikke blir behandlet medfører lett at bakteriene vandrer opp Ove ri urinveiene, og da kan pasienten bli fryktelig syk. Det vet leger, og derfor skal de behandle uvi. Anonymkode: 3d526...29f 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Skrevet 1. september 2024 Ring legevakt. Nå. Anonymkode: fbfc3...c27 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Skrevet 1. september 2024 Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse, ble fort veldig dårlig og måtte være på sykehus i en uke. Med feber og flankesmerter så drar du til legevakten nå! God bedring🤞😊 Anonymkode: 8659b...a04 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er god på begge deler. Er likevel plaget.... Ja det er helt utrolig at jeg ikke får den ene ab jeg tåler.... Superallergisk. Kun en eneste jeg tåler. Og den får jeg ikke. Mulig legen har rett i at den ikke vil virke men er det ikke verdt å prøve? Har hatt litt feber siste dager også. Pluss smerte i siden/flanke. Kan ikke ta allergi medisin med ab nei. Leste du Hi? Jeg tåler ikke ab og jeg har prøvd tranebærtabletter. Anonymkode: d84bb...59c Du må snakke med legevaktlege. Hvis du ikke har prøvd alle typer antibiotika, bør du jo legges inn og få antibiotika under monitorering. Du kan få blodforgiftning hvis ikke. Du har virkelig prøvd trim/sulfa, pivmecillinam OG ciprofloxacin, og får alvorlig allergisk reaksjon på disse tre? Anonymkode: 8ab6f...98c 3 1
Mange Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 Ulike typer ab funker mot ulike typer bakterier. Null poeng å gi en ab (med bivirkninger) som ikke har påvirkning på den bakterien du har. Klarer ikke tro på at du ikke tåler noen ab. Og hva legger du i ikke tåler? Kvalm og dårlig form? Det er normal bivirkning. Allergisk reaksjon som i anafylaksi? Mer alvorlig, men du er ikke jo ikke allergisk mot alle typer samtidig. Aldri vært borti noen pasienter som er det. høres ut som du har fått nyrebekkenbetennelse, ta kontakt med legevakt, og få en ab mot det 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #13 Skrevet 1. september 2024 Samboer har gått med UVI uten å få tilstrekkelig behandling over tid. Har resultert i skadd arrvev på livmor med medfølgende smerter, og ødelagt eggleder som nå gjør at vi sliter med å bli gravide. Hun sliter og med en del antibiotikatyper. Anonymkode: 319a4...ada
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #14 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer har gått med UVI uten å få tilstrekkelig behandling over tid. Har resultert i skadd arrvev på livmor med medfølgende smerter, og ødelagt eggleder som nå gjør at vi sliter med å bli gravide. Hun sliter og med en del antibiotikatyper. Anonymkode: 319a4...ada Da er det ikke vanlig uvi hun har hatt, må være chlamydia el. Anonymkode: 391e3...a88 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #15 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samboer har gått med UVI uten å få tilstrekkelig behandling over tid. Har resultert i skadd arrvev på livmor med medfølgende smerter, og ødelagt eggleder som nå gjør at vi sliter med å bli gravide. Hun sliter og med en del antibiotikatyper. Anonymkode: 319a4...ada Du mener blæren vel? Anonymkode: 6d557...d64 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #16 Skrevet 1. september 2024 Du er allergisk mot mange typer antibiotika altså? Eller mener du at du kanskje blir kvalm og får diare for eksempel? Anonymkode: b9f81...3b1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #17 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er allergisk mot mange typer antibiotika altså? Eller mener du at du kanskje blir kvalm og får diare for eksempel? Anonymkode: b9f81...3b1 Vet du ikke at det finnes folk som ikke tåler antibiotika? Man kan være allergisk og gå i anafylaktisk sjokk. Anonymkode: 074d1...efb 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #18 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du ikke at det finnes folk som ikke tåler antibiotika? Man kan være allergisk og gå i anafylaktisk sjokk. Anonymkode: 074d1...efb Joda, det vet jeg. Men man er ikke allergisk mot alt. Det var poenget, som jeg ser flere her er inne på. Anonymkode: b9f81...3b1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #19 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, det vet jeg. Men man er ikke allergisk mot alt. Det var poenget, som jeg ser flere her er inne på. Anonymkode: b9f81...3b1 Nettopp. Og skulle hun være allergisk mot absolutt alt som kan svelges, så er der fortsatt varianter å ty til som administreres intravenøst, for eksempel. Den dagen en pas. Ikke tåler noe som helst så er vi ille ute. TS kan nemlig ikke gå med uvi ubehandlet til hun får sepsis og dør? Anonymkode: 3d526...29f 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #20 Skrevet 1. september 2024 Nå er det vel for sent siden det høres ut som du allerede har fått nyrebekkenbetennelse, men neste gang du får UVI kan du jo prøve dette (om du ikke allerede har prøvd): Anonymkode: ca49d...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå