Gå til innhold

Noen som har Kia e Niro? Er denne bilen å anbefale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lite greier på elbil,men leter nå etter en romslig familiebil til en grei pris. 

Noen som har Kia e Niro, å kan dele erfaring?

Noen som har tips til andre biler? 

Har 3 barn hvor 2 bruker barneseter. Bor landlig med bakker. Har hatt mye trøbbel med biler tidligere,ønsker nå å kjøpe en bil med minst mulig problemer.

Anonymkode: d80af...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kia e-Niro kom på markedet i 2019. Fra 2022 er modellen oppgradert og byttet navn til Kia Niro EV.

Den har god rekkevidde og plass i bagasjerommet. Leveres bare med forhjulsdrift. 

Kia har 7 år garanti. Men, vær oppmerksom på at det kan stilles krav til service utført på merkeverksted for år 6 og 7 skal være gyldig. Første 5 år kan reklamasjonsrett benyttes.

Det er også en del parallell import av denne modellen. Da kan utstyr og garanti være noe begrenset. 

NAF testet den oppgraderte modellen:

https://www.naf.no/bilguiden/bilmodell/kia-niro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en 21 modell. (reg.des.2020) Veldig fornøyd, og ikke hatt noe problemer *bank i bordet*
Litt usikker om jeg ville hatt den med 3 barn, hvorav 2 på sete da det ikke er den største bilen. Kommer litt ann på hvor viktig plass er for dere.

Også endel mer støy enn andre biler jeg har kjørt. Men utover dette en veldig OK bil. Kommet meg frem på mye snø og is. Her har nok også dekk mye å si.

Anonymkode: 945fa...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TBL12 skrev (5 timer siden):

Kia e-Niro kom på markedet i 2019. Fra 2022 er modellen oppgradert og byttet navn til Kia Niro EV.

Den har god rekkevidde og plass i bagasjerommet. Leveres bare med forhjulsdrift. 

Kia har 7 år garanti. Men, vær oppmerksom på at det kan stilles krav til service utført på merkeverksted for år 6 og 7 skal være gyldig. Første 5 år kan reklamasjonsrett benyttes.

Det er også en del parallell import av denne modellen. Da kan utstyr og garanti være noe begrenset. 

NAF testet den oppgraderte modellen:

https://www.naf.no/bilguiden/bilmodell/kia-niro

Det var jo spørsmål om erfaring, og det har jo ikke du med nevnte modell.

Anonymkode: 5d631...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en 2021-modell for 4 måneder siden, så har jo hittil ikke så mye erfaring med den. Men inntrykket til nå er at bilen er god å kjøre, dog litt mer støy enn i vår gamle 2016 Leaf. Rekkevidden er super, og jeg tror den vil være romslig nok for oss som er to voksne, liten hund og snart en baby. 

Det er ingen luksusbil, så når vi kjører rundt hører vi litt skurring fra vinduer og sånt. Er jo mye plast i bilen. Men det er ikke så nøye for oss, det viktige da vi skulle velge bil var at den hadde god rekkevidde, var akkurat stor nok og at bilen var kjent for å være driftsikker og med få problemer. E-Niroen traff på alle punkter. 

Vi ble derimot frarådet den nyere modellen, altså den som heter Niro EV. Er visst en del problemer med den.

Så hvis E-Niro har nok plass og du ikke bryr deg om å kjøre en "sexy" bil med semsket skinndetaljer med sportsbil-følelse, så vil du forhåpentligvis bli fornøyd med valget. Mest basert på alle råd vi fikk da vi kjøpte bil, ettersom vi kun har noen få måneders erfaring selv, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig god bil, super rasjonelt bygget. Kia/Hyundai batteriene er veldig gode og lite feil med, lite degradering over tid også.

Eneste er at Niro i Norge ikke har en sånn skumplate i bagasjerommet. Det gir mer plass og et stort bagasjerom, men også litt mer hjulstøy enn utenlandske Niro.

Anonymkode: 6800a...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har en 21 modell. (reg.des.2020) Veldig fornøyd, og ikke hatt noe problemer *bank i bordet*
Litt usikker om jeg ville hatt den med 3 barn, hvorav 2 på sete da det ikke er den største bilen. Kommer litt ann på hvor viktig plass er for dere.

Også endel mer støy enn andre biler jeg har kjørt. Men utover dette en veldig OK bil. Kommet meg frem på mye snø og is. Her har nok også dekk mye å si.

Anonymkode: 945fa...09a

Hadde 2017 mod niro hybrid denne ble kjøpt da barna var 10, 7 og 5 2 satt i stol 1 på beltepute, gikk helt fint det, god bil lite feil og tull, ble byttet inn i ny niro i 23 

Anonymkode: 00d4a...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vulpes skrev (11 timer siden):

Vi kjøpte en 2021-modell for 4 måneder siden, så har jo hittil ikke så mye erfaring med den. Men inntrykket til nå er at bilen er god å kjøre, dog litt mer støy enn i vår gamle 2016 Leaf. Rekkevidden er super, og jeg tror den vil være romslig nok for oss som er to voksne, liten hund og snart en baby. 

Det er ingen luksusbil, så når vi kjører rundt hører vi litt skurring fra vinduer og sånt. Er jo mye plast i bilen. Men det er ikke så nøye for oss, det viktige da vi skulle velge bil var at den hadde god rekkevidde, var akkurat stor nok og at bilen var kjent for å være driftsikker og med få problemer. E-Niroen traff på alle punkter. 

Vi ble derimot frarådet den nyere modellen, altså den som heter Niro EV. Er visst en del problemer med den.

Så hvis E-Niro har nok plass og du ikke bryr deg om å kjøre en "sexy" bil med semsket skinndetaljer med sportsbil-følelse, så vil du forhåpentligvis bli fornøyd med valget. Mest basert på alle råd vi fikk da vi kjøpte bil, ettersom vi kun har noen få måneders erfaring selv, hehe.

Hva vil super rekkevidde si?

Anonymkode: 051eb...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva vil super rekkevidde si?

Anonymkode: 051eb...649

WLTP-rekkevidden er vel målt til 455 km, om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...