AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Jeg lurer på hvor ofte dere har tid alene som par, dere med barn? Og hva dere anser som «vanlig»? Er det unormalt å aldri ha barnevakt? Føler vi er de eneste som aldri har tid for oss selv, hører stadig venner og bekjente er på helgetur og lignende, noe vi aldri vært på etter barn (eldste er 10 år). Dere som heller aldri har barnevakt, synes dere det er utfordrende med tanke på forholdet og det sosiale livet generelt? Anonymkode: 7ae97...cb4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Her er barna 5 og 7 år, har barnevakt et par ganger i året når vi skal noe (feks bryllup) men ikke noe særlig ellers. I år var de hos familie noen dager mens vi jobbet for at vi skulle få ferie kabalen til å gå opp, men det er første gangen. Selvsagt kjipt å aldri få helt alene tid som par. Men vi gjør det beste ut av det, tar den tiden vi får. Lager til date nights hjemme når barna er i seng med en bedre middag, film/brettspill eller lignende og vier tiden til hverandre. Gjør dette en gang i mnd Det sosiale livet generelt blir ikke super påvirket. Vi går ut hver våres ganger om det skjer noe mens den andre er hjemme. Vi får en del besøk her når barna er lagt og gjør en kveld ut av det med hyggelig selskap og gjerne brettspill da også. Blir lite vi går på sammen, men slik er livet for en periode. Muligheten kommer jo tilbake når barna blir større og begynner å gå på overnatting hos venner, eller når de blir enda større og mer selvstendige 😊 Anonymkode: 8e8f9...58e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Vårt barn er 10 år. Da hen var 4 dro vi bort en helg mens min mor passet, og vi har hatt en kveld i ny og ne når ungen enten er hos min mor eller overnatter hos en venn. Men har hverken ønske om eller mulighet til å stadig kvitte seg med ungen for å ha kjærestetid. Jeg digger å være sammen med ungen min, og selv om min mor sikkert kunne passet hvis vi ville på ferie uten ungen, så hadde ikke jeg hatt lyst å dra på ferie med mannen uten ungen Alenetid er noe annet, jeg drar bort iblant mens ungen er med mannen, og han drar bort mens ungen er med meg. Men å dra fra ungen for at vi to skal være sammen, det føles som utestenging - det er vi tre som er en familie ❤️ Anonymkode: 6c7ed...285
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Da jeg var barn, skjønte jeg at foreldrene våre trengte pause fra oss innimellom. Vi ble gjerne sendt til slekta noen uker i forveien for felles ferie, og dette blei holdte fram som en spennende mulighet. "Jeg reiser alene". Gudene vet hva de gjorde uten oss. Forhåpentligvis nakenbading i sommernatta 😉 Anonymkode: e6f7a...411 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på hvor ofte dere har tid alene som par, dere med barn? Og hva dere anser som «vanlig»? Er det unormalt å aldri ha barnevakt? Føler vi er de eneste som aldri har tid for oss selv, hører stadig venner og bekjente er på helgetur og lignende, noe vi aldri vært på etter barn (eldste er 10 år). Dere som heller aldri har barnevakt, synes dere det er utfordrende med tanke på forholdet og det sosiale livet generelt? Anonymkode: 7ae97...cb4 Veldig likt dere egentlig her. Eldste er 9 og han har aldri blitt lagt av noen andre enn en av oss. Vi var sammen i 15 år før vi fikk barn så føler at vi hadde alenetiden da og har egentlig ikke hatt så veldig behov for pause fra barna. Anonymkode: 5af1d...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå