Gå til innhold

Planleggingsdag i barnehagen, bruke feriedager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er to dager planleggingsdager nå i høst. Jeg har brukt opp all ferie og må ta ubetalt fri i så fall. Jeg lever på et ganske stramt budsjett, så dette har jeg egentlig ikke råd til. Jeg kan jobbe hjemmefra, men å jobbe med en 2-åring er ikke lett. 

Jeg jobber privat uten tariffavtale. Vi har ingen ordning for dette. 

Anonymkode: 0dc19...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er avspasering eller feriedager. Alternativer er som du skriver fri/ permisjon uten lønn.

Anonymkode: 05900...8c3

• Liker 2
Skrevet

Avspasserer.

Anonymkode: d207a...9d3

Skrevet

Det går an å høre med noen andre foreldre om de vil ha din unge den ene dagen mot at du har deres den andre dagen.

Muligens noe lettere å få til når de er eldre, men fortsatt et alternativ

Anonymkode: 622da...a30

• Liker 3
Skrevet

Det er ferie/avspasering/bytte av vakter som gjelder her. Om noen ikke hadde mulighet til noe av dette ville de nok fått innvilget permisjon uten lønn. Om du har mulighet for hjemmekontor kan det jo være at du kan få flekse litt? Gjøre litt på dagen og resten etter at barnet har lagt seg? Evt ha hjemmekontor begge dagene men at de teller som en dag til sammen så du bare trenger en fridag?

• Liker 2
Skrevet

Vel... ja?

Her er vi veldig heldige og har en bestemor som passer barnet på planleggingsdager så fremt hun er hjemme og hun ikke er syk, så hun har dekket opp de fleste dagene. Når hun ikke kunne tok jeg feriedag. Har man ikke igjen ferie må man søke om ubetalt fri eller jobbe inn så man avspaserer..

Anonymkode: 45ddb...f21

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo ikke spesielt for dere i det private, vi som jobber i offentlig sektor må også bruke feriedager eller avspasering på dette. Disse planleggingsdagene kan komme brått på, men det er 5 av dem hvert år i kommunale barnehager.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er to dager planleggingsdager nå i høst. Jeg har brukt opp all ferie og må ta ubetalt fri i så fall. Jeg lever på et ganske stramt budsjett, så dette har jeg egentlig ikke råd til. Jeg kan jobbe hjemmefra, men å jobbe med en 2-åring er ikke lett. 

Jeg jobber privat uten tariffavtale. Vi har ingen ordning for dette. 

Anonymkode: 0dc19...6b4

Det normale er vel å bruke feriedager eller fri uten lønn. Man vet at det er 5 planleggingsdager hvert år, så derfor sparer mange 1 uke ferie til nettopp dette.. 

Kan du jobbe på kvelden etter barnet har lagt seg eventuelt ? 

Anonymkode: 485bc...d42

• Liker 3
Skrevet
Lizard skrev (6 minutter siden):

Dette er jo ikke spesielt for dere i det private, vi som jobber i offentlig sektor må også bruke feriedager eller avspasering på dette. Disse planleggingsdagene kan komme brått på, men det er 5 av dem hvert år i kommunale barnehager.

Vi får tre omsorgsdager i året vi kan bruke til planleggingsdager, så på noen offentlige arbeidsplasser er det litt tilrettelagt i hvert fall ☺️ 

TS, du får ikke jobbet litt ekstra så du kan avspasere de dagene i stedet for å ta ulønnet permisjon? 

Anonymkode: cac3c...712

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi får tre omsorgsdager i året vi kan bruke til planleggingsdager, så på noen offentlige arbeidsplasser er det litt tilrettelagt i hvert fall ☺️ 

TS, du får ikke jobbet litt ekstra så du kan avspasere de dagene i stedet for å ta ulønnet permisjon? 

Anonymkode: cac3c...712

Oj hvor er det? Aldri hørt om noen som har det i sin jobb. Bra gode :)

Anonymkode: 45ddb...f21

• Liker 1
Skrevet

Jeg får permisjon med lønn for planleggingsdager opp til barnet er 12 år :) privat sektor, kontorjobb 

Anonymkode: c499a...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...