Gå til innhold

Noen som kan sykepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stilling hvor jeg på papiret har tilkallingsstilling. I praksis har jeg jobbet 50-60%, i tre år. Fordi stillingen er 0%, og jeg hadde 15 dager mellom to vakter i februar/mars (jævla skuddår), fikk jeg ikke sykepenger da jeg ble sykmeldt i april/mai. Jobbet deretter som vanlig til slutten av juli, hvor jeg ble sykmeldt igjen. NAV sa også da nei til sykepenger fordi de mener sykmeldingen i februar/mai også regnes med som  >14 dager fravær. Jeg avbrøt sykemeldingen etter arbeidsgiverperioden og begynte å jobbe igjen så fort jeg fant ut at jeg ikke fikk sykepenger, men etter to reinnleggelser på sykehus fordi jeg pusher meg for hardt, er jeg nærmest tvangssykmeldt igjen. Arbeidsgiver ønsker meg heller ikke i jobb. De er ellers forståelsesfulle og har strukket seg langt, men de er også bekymret for å ha en åpenbart syk arbeidstaker på jobb. Og jeg forstår dem, jeg jobber som spesialsykepleier.

NAV hjelper meg ingenting. Fordi jeg får sykepenger fra mitt andre faste arbeidsforhold på 50%, får jeg for mye til andre stønader. Såvidt jeg forstår kan jeg søke dagpenger og etterhvert få sykepenger av det - men da mister jeg jo en jobb og må potensielt også gjennom mye styr. Jeg vil jo bli frisk på sikt. Jeg kan ikke forstå at systemet er slik? Jeg jobber og skatter som alle andre, men har ingen rettigheter om jeg har vært sykmeldt siste 3mnd?

Og ja, jeg har lært min lekse… Trenger ikke gni det inn her jeg frykter for om jeg kan forsørge barn og hjem.

Anonymkode: 357b2...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg dessverre, men jeg ville bare si at jeg håper det ordner seg 💜

Anonymkode: 70835...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville undersøkt om du heller kvalifiserer til aap. Man MÅ ikke gå fra sykepenger til aap, selv om de fleste gjør det.

Anonymkode: 92f0b...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider