Gå til innhold

Naboen kastet skittent vann på oss mens vi satt på altanen

Småkaker

Anbefalte innlegg

Vi satt på altanen og koste oss i sola på en fin søndag ettermiddag, og plutselig kom det en foss med skittent vann fra altanen over oss. Sprutet overalt på oss og barnevogna. Jeg skrek opp til dem, ingen svarte. Gikk opp og ringte på, men ingen svarte. De var oppe, men de bare valgte å ignorere oss. Nå sitter jeg her drittforbana og vurderer hva jeg kan gjøre. Skal jeg skrive en klage til styret siden de ikke ville konfrontere meg?

Vi har hatt mange situasjoner med de naboene tidligere også - vaskemaskin som dundrer kl. 2 om natta, fester til sent om natten med skriking og hopping og masse bråk generelt . Vi har alltid vært tålmodige siden de er unge, men nå er det nok. 

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at det ble gjort med vilje? Eller enset ikke naboen at dere satt der før vannet var kastet ut? I så fall er de vel flaue, og gjemmer seg..

Anonymkode: 53bbf...974

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde ringt politiet faktisk! 

Anonymkode: a72ba...012

Faktisk! For vann?

Anonymkode: 5a70d...5bb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mener du at det ble gjort med vilje? Eller enset ikke naboen at dere satt der før vannet var kastet ut? I så fall er de vel flaue, og gjemmer seg..

Det var sikkert uhell. Men det er stygt å gjemme seg og ikke si unnskyld. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faktisk! For vann?

Anonymkode: 5a70d...5bb

Tenk om det hadde vært varmt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småkaker skrev (1 minutt siden):

Vi satt på altanen og koste oss i sola på en fin søndag ettermiddag, og plutselig kom det en foss med skittent vann fra altanen over oss. Sprutet overalt på oss og barnevogna. Jeg skrek opp til dem, ingen svarte. Gikk opp og ringte på, men ingen svarte. De var oppe, men de bare valgte å ignorere oss. Nå sitter jeg her drittforbana og vurderer hva jeg kan gjøre. Skal jeg skrive en klage til styret siden de ikke ville konfrontere meg?

Vi har hatt mange situasjoner med de naboene tidligere også - vaskemaskin som dundrer kl. 2 om natta, fester til sent om natten med skriking og hopping og masse bråk generelt . Vi har alltid vært tålmodige siden de er unge, men nå er det nok. 

Forstår egentlig ikke at folk vil betale mer for en blokkleilighet enn for en enebolig når plass og privatliv blir skadelidende i tillegg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Surpomp said:

Forstår egentlig ikke at folk vil betale mer for en blokkleilighet enn for en enebolig når plass og privatliv blir skadelidende i tillegg.

Hvor er enebolig billigere enn blokkleilighet? Fortell meg slik at jeg kan flytte dit. 😂

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (14 minutter siden):

Nei for det finnes jo ingen historier om invaderende, frekke eller ufine naboer i eneboligstrøk!

Anonymkode: 7e1b8...040

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde ringt politiet faktisk! 

Ja det er jo en veldig viktig sak å bruke politiressurser på🤦🏼‍♀️

Anonymkode: e1ce2...d67

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært et uhell? Jeg er så redd for konfrontasjon at jeg LETT hadde gjemt meg under dynen hvis det kom noen på døren etter et slikt uhell. Kjempe pinglete, ja, men så pinglete er jeg! 

Når det er sagt, du kan jo gjerne gjøre styret oppmerksom på alle de andre tingene du skriver om. Det er vel en regel om når det skal være stille f.eks.? 

Anonymkode: 74a0b...e55

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenk om det hadde vært varmt da? 

så du er den typen som ringer politiet på grunn av av noe som har skjedd? 

Anonymkode: e1ce2...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her har jeg sittet og fordømt naboen opp og ned i hele dag fordi han har holdt på med støyende maskiner hele dagen på en søndag.

Men altså. Jeg hadde klikket! Tenk om barnevognen hadde stått annerledes og vannet hadde kommet oppi liksom 😱 Jeg hadde klikket! Ikke gi deg. Gå opp igjen nå mens du er forbanna. Om du fortsatt ikke får svar, ta det via styret.

Anonymkode: 555a1...84f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkaker skrev (32 minutter siden):

Det var sikkert uhell. Men det er stygt å gjemme seg og ikke si unnskyld. 

Du sier de er unge. Hvis du skriker til dem ble de sikkert både litt redde og flaue, ja. Men seg imellom flirer de og gjør narr av dere. Som ungdom gjør når de har tabbet seg ut. 

Da er de ikke modne nok enda. Men om du tar det opp med dem senere, burde de kunne forstå at her skylder de en unnskyldning. Det må bli en erfaring i å modnes. Så om du er vennlig og saklig da, har du kanskje en flott anledning til å bli enige om visse husregler mtp musikk og bråk? 

Kjedelig når man bor tett på folk i så ulike livsfaser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud. Jeg drømmer meg bort til en liten bolig som ligger litt landlig og et stykke til nærmeste nabo. Men jeg har beøkt noen som bodde slik, og da ender du opp med naboer som lager et vanvittig bråk dagen lang som har funnet sin "oase" for å herje fritt. Så det er nesten umulig å slippe unna bråkebøttene. De som er for bråkete for vanlige nabolag flytter landlig og går amok.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Småkaker skrev (26 minutter siden):

Hvor er enebolig billigere enn blokkleilighet? Fortell meg slik at jeg kan flytte dit. 😂

Inste sogn og Fjordane 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkaker skrev (30 minutter siden):

Kom deg ut av storbyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og her har jeg sittet og fordømt naboen opp og ned i hele dag fordi han har holdt på med støyende maskiner hele dagen på en søndag.

Men altså. Jeg hadde klikket! Tenk om barnevognen hadde stått annerledes og vannet hadde kommet oppi liksom 😱 Jeg hadde klikket! Ikke gi deg. Gå opp igjen nå mens du er forbanna. Om du fortsatt ikke får svar, ta det via styret.

Anonymkode: 555a1...84f

Skal en først ta det opp , så hadde jeg roet meg ned først og deretter tatt kontakt. De skal vel fortsette å bo der og da er det sikkert litt teit å være uvenn med naboen 😅

Anonymkode: 74a0b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang personen som klarte å velte en bøtte rent såpevann på terassen så det rant ned på stakkars naboen under meg. Merket det ikke før hun brølte. Hadde på meg headsett og slumpet borti bordet som bøtten var på enden til. 

Jeg ble veldig overrasket og sa unnskyld mange ganger. Tilbød meg å vaske vekk alt såpevannet som kom på dem og området deres. Men hun var så forbanna at hun ventet bordet bøtten stod på, skrek, skremte baby på 5 mnd og kløp meg i skulderen for å "ta igjen". Var ikke veldig vondt, men jeg ble skremt av henne og fikk ett lite blåmerke. 

Hun kontaktet styret og klaget på meg, men utelot alt hun gjorde i situasjonen. Da jeg forklarte meg ble jeg ikke trodd.. 

Skjer noe slikt igjen skal jeg gjøre som naboen din og gjemme meg.

Anonymkode: b80cd...e11

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...