AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Jeg er gravid med nr 3 og har to uker igjen til termin. For å gjøre en lang historie kort så har jeg opplevd store traumer i barndommen, noe jeg fungerer godt med bortsett fra at jeg har et stort kontrollbehov. Nå som det nærmer seg termin kjenner jeg mer og mer på at jeg mister kontrollen over situasjonen. Det er to timers reisevei til sykehuset, og med styrtfødsel sist så er jeg livredd for ikke å rekke frem. I tillegg er formen forferdelig dårlig og jeg har vært bortimot sengeliggende de tre siste ukene, noe som ikke akkurat hjelper på psyken. Jeg er bare så utrolig lei meg for ikke å strekke til for de to andre, og kjenner meg nærmest klaustrofobisk av å være «fanget» i egen kropp. Babyen har det bra i magen, noe som selvsagt er det viktigste. Regner med at jeg kommer til å få mange kommenterer på at jeg burde tenkt på dette før jeg ble gravid, og jeg er helt enig. Men jeg har ikke hatt det på denne måten de andre gangene, hadde jeg hatt det ville jeg selvsagt aldri utsatt familien min for dette Anonymkode: 820f4...0aa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Årsaker til igangsetting kan være så mangt og skal avgjøres på individuelle grunnlag. Så jeg ville snakket med jordmor/lege/sykehus om situasjonen din. Anonymkode: e6e17...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er gravid med nr 3 og har to uker igjen til termin. For å gjøre en lang historie kort så har jeg opplevd store traumer i barndommen, noe jeg fungerer godt med bortsett fra at jeg har et stort kontrollbehov. Nå som det nærmer seg termin kjenner jeg mer og mer på at jeg mister kontrollen over situasjonen. Det er to timers reisevei til sykehuset, og med styrtfødsel sist så er jeg livredd for ikke å rekke frem. I tillegg er formen forferdelig dårlig og jeg har vært bortimot sengeliggende de tre siste ukene, noe som ikke akkurat hjelper på psyken. Jeg er bare så utrolig lei meg for ikke å strekke til for de to andre, og kjenner meg nærmest klaustrofobisk av å være «fanget» i egen kropp. Babyen har det bra i magen, noe som selvsagt er det viktigste. Regner med at jeg kommer til å få mange kommenterer på at jeg burde tenkt på dette før jeg ble gravid, og jeg er helt enig. Men jeg har ikke hatt det på denne måten de andre gangene, hadde jeg hatt det ville jeg selvsagt aldri utsatt familien min for dette Anonymkode: 820f4...0aa Snakk med jordmor. Her fikk jeg fremskyndet pga egen helse (barnet var frisk og hadde det fint i magen..) Babyen er jo uansett ferdig utviklet. Anonymkode: e73d1...94a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Jeg ble igangsatt pga invalidiserende bekkenløsning i uke 38+5 ❤️ venninna mi har vært i samme situasjon som deg og ble igangsatt pga styrtfødsel og lang vei til sykehus. Hu fødte alle på 1 time. Anonymkode: f7867...04d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Har du ikke fått noen plan mtp lang reisevei og tidligere styrtfødsel? Anonymkode: 21b0c...a60
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 18.54): Jeg er gravid med nr 3 og har to uker igjen til termin. For å gjøre en lang historie kort så har jeg opplevd store traumer i barndommen, noe jeg fungerer godt med bortsett fra at jeg har et stort kontrollbehov. Nå som det nærmer seg termin kjenner jeg mer og mer på at jeg mister kontrollen over situasjonen. Det er to timers reisevei til sykehuset, og med styrtfødsel sist så er jeg livredd for ikke å rekke frem. I tillegg er formen forferdelig dårlig og jeg har vært bortimot sengeliggende de tre siste ukene, noe som ikke akkurat hjelper på psyken. Jeg er bare så utrolig lei meg for ikke å strekke til for de to andre, og kjenner meg nærmest klaustrofobisk av å være «fanget» i egen kropp. Babyen har det bra i magen, noe som selvsagt er det viktigste. Regner med at jeg kommer til å få mange kommenterer på at jeg burde tenkt på dette før jeg ble gravid, og jeg er helt enig. Men jeg har ikke hatt det på denne måten de andre gangene, hadde jeg hatt det ville jeg selvsagt aldri utsatt familien min for dette Anonymkode: 820f4...0aa Hvorfor snakker du ikke med fastlege og jordmor om situasjonen din? Det er de som kan hjelpe deg. Anonymkode: e914f...ed0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du ikke fått noen plan mtp lang reisevei og tidligere styrtfødsel? Anonymkode: 21b0c...a60 Skal dra til sykehuset på første rie og ringe ambulanse hvis jeg føler jeg trenger det. Men jeg har så mye vonde kynnere og de første riene har ikke vært spesielt vonde før, så jeg er likevel redd jeg drøyer det for lenge. 😅 Anonymkode: 820f4...0aa
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal dra til sykehuset på første rie og ringe ambulanse hvis jeg føler jeg trenger det. Men jeg har så mye vonde kynnere og de første riene har ikke vært spesielt vonde før, så jeg er likevel redd jeg drøyer det for lenge. 😅 Anonymkode: 820f4...0aa Du kan kanskje be jordmor om en sjekk av eventuell åpning og modning? Anonymkode: 21b0c...a60
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor snakker du ikke med fastlege og jordmor om situasjonen din? Det er de som kan hjelpe deg. Anonymkode: e914f...ed0 Har jeg skrevet at jeg ikke har snakket med de? Jeg har snakket med både jordmor og fastlege. Fastlegen mener jeg ikke skal bekymre meg for det er ikke sikkert det blir styrtfødsel denne gangen mens jordmor mener jeg skal dra til sykehuset med en gang riene begynner. Det er planen og igangsettelse har ikke vært nevnt, derfor ville jeg spørre her inne om noen hadde lignende erfaringer. For å slippe å stille et tåpelig spørsmål på neste time. Anonymkode: 820f4...0aa
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Jag hade svangerskapsforgiftning (och tvillingar) blev igångsatt en månad i förväg
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 18.54): Jeg er gravid med nr 3 og har to uker igjen til termin. For å gjøre en lang historie kort så har jeg opplevd store traumer i barndommen, noe jeg fungerer godt med bortsett fra at jeg har et stort kontrollbehov. Nå som det nærmer seg termin kjenner jeg mer og mer på at jeg mister kontrollen over situasjonen. Det er to timers reisevei til sykehuset, og med styrtfødsel sist så er jeg livredd for ikke å rekke frem. I tillegg er formen forferdelig dårlig og jeg har vært bortimot sengeliggende de tre siste ukene, noe som ikke akkurat hjelper på psyken. Jeg er bare så utrolig lei meg for ikke å strekke til for de to andre, og kjenner meg nærmest klaustrofobisk av å være «fanget» i egen kropp. Babyen har det bra i magen, noe som selvsagt er det viktigste. Regner med at jeg kommer til å få mange kommenterer på at jeg burde tenkt på dette før jeg ble gravid, og jeg er helt enig. Men jeg har ikke hatt det på denne måten de andre gangene, hadde jeg hatt det ville jeg selvsagt aldri utsatt familien min for dette Anonymkode: 820f4...0aa Troooo meg, igangsettelse er helt jææævlig. Om du har kontrollbehov så anbefaler jeg det IKKE. Blir det styrtfødsel så møter jordmor deg med ambulanse. Sånn er det for oss som bor 2,5 timer unna sykehuset. Anonymkode: a22ae...44a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 18.54): Jeg er gravid med nr 3 og har to uker igjen til termin. For å gjøre en lang historie kort så har jeg opplevd store traumer i barndommen, noe jeg fungerer godt med bortsett fra at jeg har et stort kontrollbehov. Nå som det nærmer seg termin kjenner jeg mer og mer på at jeg mister kontrollen over situasjonen. Det er to timers reisevei til sykehuset, og med styrtfødsel sist så er jeg livredd for ikke å rekke frem. I tillegg er formen forferdelig dårlig og jeg har vært bortimot sengeliggende de tre siste ukene, noe som ikke akkurat hjelper på psyken. Jeg er bare så utrolig lei meg for ikke å strekke til for de to andre, og kjenner meg nærmest klaustrofobisk av å være «fanget» i egen kropp. Babyen har det bra i magen, noe som selvsagt er det viktigste. Regner med at jeg kommer til å få mange kommenterer på at jeg burde tenkt på dette før jeg ble gravid, og jeg er helt enig. Men jeg har ikke hatt det på denne måten de andre gangene, hadde jeg hatt det ville jeg selvsagt aldri utsatt familien min for dette Anonymkode: 820f4...0aa Du stiller jo ikke noe spørsmål her, men det eneste fornuftige svaret får du hvis du snakker med de som skal hjelpe deg. Anonymkode: 95e63...399
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Troooo meg, igangsettelse er helt jææævlig. Om du har kontrollbehov så anbefaler jeg det IKKE. Blir det styrtfødsel så møter jordmor deg med ambulanse. Sånn er det for oss som bor 2,5 timer unna sykehuset. Anonymkode: a22ae...44a Det med igangsettelse er vel helt individuelt, jeg har en helt annen opplevelse av det. Glemte å nevne det i hovedinnlegget, men ene fødselen min ble satt igang og det var en langt bedre fødsel enn den andre og jeg hadde god kontroll over situasjonen. Anonymkode: 820f4...0aa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #14 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du stiller jo ikke noe spørsmål her, men det eneste fornuftige svaret får du hvis du snakker med de som skal hjelpe deg. Anonymkode: 95e63...399 Hele overskriften er et spørsmål. Anonymkode: 820f4...0aa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Troooo meg, igangsettelse er helt jææævlig. Om du har kontrollbehov så anbefaler jeg det IKKE. Blir det styrtfødsel så møter jordmor deg med ambulanse. Sånn er det for oss som bor 2,5 timer unna sykehuset. Anonymkode: a22ae...44a Og for min del var det en ok opplevelse, hvor ungen var ute etter 7 timer fra start, med middels smerter 🤷♀️ Anonymkode: a0b53...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå