AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Del Skrevet 1. september Dette er jo helt krise! Forstår ikke hva som skjer med meg! Jeg hadde nylig gått ned 15 kilo og følte meg veldig fin. Endelig fornøyd. Så vet jeg ikke hva som skjedde i sommer, men 7 kilo er nå tilbake! Jeg kjenner ikke igjen kroppen, jeg klarer ikke slutte å spise. Kvelden er verst, men også i løpet av arbeidsdagen. På kvelden holder jeg meg opptatt, men allikevel finner jeg frem mat. Er ikke sulten, klarer bare ikke slutte å spise! På jobben er jeg også veldig opptatt, men suget etter mat eller snop kommer uansett og tar "makten". Jeg angrer alltid etterpå og tenker hvor jævlig dust jeg er som ikke har noen viljestyrke Anonymkode: 3818b...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Del Skrevet 1. september Er på samme sted. Er fortvilet! Tør ikke veie meg, jeg da.. Men må ned i velt før jul, trives virkelig ikke. Har ca 20 kg for mye og ingen klær som passer. Anonymkode: fdaca...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Del Skrevet 1. september Hvis kvelden er verst, innfører du periodisk faste der du ikke spiser etter kl 18. Hvis du da føler du MÅ ha noe, er det kun te (helst da koffeinfri te siden det er kveld) og vann du kan innta. Du må bare si nei til deg selv. Det er ingen som kan hjelpe deg til å sette grenser for deg selv. Anonymkode: 80e05...72b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Del Skrevet 1. september Er du blant dem som tar et glass vin her og der bare for kos? Husk at det er mye kalorier i god drikke også. Alt unntatt vann og sukkerfri brus inneholder kcal som gir vektøkning. Og kaffe da, ren kaffe, det inneholder vel knapt med kalorier. Slik du beskriver spisemønsteret ditt er det rett og slett viljestyrke som må til. Du sier du spiser uten å være sulten en gang. Da må man bare stramme seg opp og kutte det ut, spise kun til måltider og ikke spise "hva som helst" heller. Håper du får det til! Anonymkode: c9c47...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Del Skrevet 1. september Spiser du nok og næringsrik mat når du har planlagte måltider? Eller spiser du fordi kroppen skriker etter næring som den ikke får? Er det noen faktorer i livet som har endret seg i det siste? Anonymkode: 8aede...d9c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Del Skrevet 1. september Det er jo helt normalt at kroppen vil tilbake til den vekten den har hatt. Derfor reagerer den med det matsuget du opplever. Har hatt det likt selv, for meg ble det medisiner som ble løsningen per nå. Får se om jeg noen gang kommer til å slutte på dem. Anonymkode: ef10f...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jo helt krise! Forstår ikke hva som skjer med meg! Jeg hadde nylig gått ned 15 kilo og følte meg veldig fin. Endelig fornøyd. Så vet jeg ikke hva som skjedde i sommer, men 7 kilo er nå tilbake! Jeg kjenner ikke igjen kroppen, jeg klarer ikke slutte å spise. Kvelden er verst, men også i løpet av arbeidsdagen. På kvelden holder jeg meg opptatt, men allikevel finner jeg frem mat. Er ikke sulten, klarer bare ikke slutte å spise! På jobben er jeg også veldig opptatt, men suget etter mat eller snop kommer uansett og tar "makten". Jeg angrer alltid etterpå og tenker hvor jævlig dust jeg er som ikke har noen viljestyrke Anonymkode: 3818b...ae2 Kjenner veldig godt igjen den følelsen. Har hatt det slik i 50 år og BMI har passert 40! Nå måtte jeg søke hjelp av legen min, og han ga meg slankemedisin i vinter. Makan til medisin! Jeg kjenner nesten ikke min egen apetitt igjen. Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten. Nå har jeg gått ned 30 kg på et halvt år og har et helt nytt liv. Skal gå ned 20-30 kilo til. før jeg er fornøyd. Det vil nok synes på min kropp at jeg har vært mye større, men det er mye bedre å ha spor av overvekt, enn å være overvektig. Anonymkode: 708ef...5d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Del Skrevet 1. september Jeg gikk mye ned i vekt i fjor, og gjorde da en del varige endringer i kostholdet. Den aller viktigste endringen var for meg å alltid ha noe kalorifattig som jeg kan spise store mengder av. Jeg har alltid med meg en stor boks med oppkuttede grønnsaker + noe frukt fordi jeg vet at jeg innimellom får en voldsom trang til å spise og spise og spise... Det funker for meg, og jeg klarer helt fint å holde vekten stabil på denne måten. Anonymkode: f0995...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #9 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 21.20): Kjenner veldig godt igjen den følelsen. Har hatt det slik i 50 år og BMI har passert 40! Nå måtte jeg søke hjelp av legen min, og han ga meg slankemedisin i vinter. Makan til medisin! Jeg kjenner nesten ikke min egen apetitt igjen. Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten. Nå har jeg gått ned 30 kg på et halvt år og har et helt nytt liv. Skal gå ned 20-30 kilo til. før jeg er fornøyd. Det vil nok synes på min kropp at jeg har vært mye større, men det er mye bedre å ha spor av overvekt, enn å være overvektig. Anonymkode: 708ef...5d6 Jeg kjenner jeg blir så provosert når overvektige sier ting som «Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten». De aller fleste normalvektige må også passe vekten sin, og kan ikke stappe i seg alt de ønsker. Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, godis, store porsjoner av usunn mat, chips hver dag jeg også - men vet at det ikke er bra for meg, så da må jeg bruke viljestyrke til å holde meg unna. Hele poenget med å holde på en normalvekt er måtehold. Det er den endringen du også må få til - selv om du syns det er vanskelig. Medisiner er ikke løsningen på alt! Hva skjedde med folk egentlig?? Anonymkode: 822ac...e86 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Del Skrevet 5. september Kjenner meg igjen… gått opp 6 kilo gjennom sommeren og skjønner jo hvordan det går annt, men har aldri gått så mye opp på så kort tid!! jeg sliter med dårlig viljestyrke så er skikkelig nervøs for å gå opp enda mere. Har tenkt å prøve å gå ned 2-3 kilo iløpet av september. Skal gå tur 1-2 gang om dagen og kutte ut søtsaker?? Men jeg vet hvor vanskelig jeg har for å gjennomføre🙄 eier ikke kontroll og går ‘’kjede runder’’ Til kjøleskapet hele tiden. Hvis jeg ikke ser resultat etter veldig kort tid så blir jeg panisk 🫣 alle klærne er for små til meg !? Helt nedtur å gå i klesskapet… Ønsker deg lykke til å håper du blir kvitt di uønskede kiloene ♥️❤️💪 Anonymkode: 4c3a9...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #11 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 16.48): Jeg kjenner jeg blir så provosert når overvektige sier ting som «Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten». De aller fleste normalvektige må også passe vekten sin, og kan ikke stappe i seg alt de ønsker. Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, godis, store porsjoner av usunn mat, chips hver dag jeg også - men vet at det ikke er bra for meg, så da må jeg bruke viljestyrke til å holde meg unna. Hele poenget med å holde på en normalvekt er måtehold. Det er den endringen du også må få til - selv om du syns det er vanskelig. Medisiner er ikke løsningen på alt! Hva skjedde med folk egentlig?? Anonymkode: 822ac...e86 Amen! Jeg har aldri vært overvektig, men det betyr ikke at jeg ikke jobber hardt for det hver eneste dag. Anonymkode: 0bbe5...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #12 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 16.48): Jeg kjenner jeg blir så provosert når overvektige sier ting som «Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten». De aller fleste normalvektige må også passe vekten sin, og kan ikke stappe i seg alt de ønsker. Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, godis, store porsjoner av usunn mat, chips hver dag jeg også - men vet at det ikke er bra for meg, så da må jeg bruke viljestyrke til å holde meg unna. Hele poenget med å holde på en normalvekt er måtehold. Det er den endringen du også må få til - selv om du syns det er vanskelig. Medisiner er ikke løsningen på alt! Hva skjedde med folk egentlig?? Anonymkode: 822ac...e86 Sannt. Jeg gikk opp i vekt da jeg ikke tok forhåndsregler. Om jeg ønsker sjokolade, kutter jeg ut av maten. Ikke at det er sunnt! Men for å holde kaloriene i sjakk. Anonymkode: 18629...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #13 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 16.48): Jeg kjenner jeg blir så provosert når overvektige sier ting som «Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten». De aller fleste normalvektige må også passe vekten sin, og kan ikke stappe i seg alt de ønsker. Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, godis, store porsjoner av usunn mat, chips hver dag jeg også - men vet at det ikke er bra for meg, så da må jeg bruke viljestyrke til å holde meg unna. Hele poenget med å holde på en normalvekt er måtehold. Det er den endringen du også må få til - selv om du syns det er vanskelig. Medisiner er ikke løsningen på alt! Hva skjedde med folk egentlig?? Anonymkode: 822ac...e86 Du forstår ikke at det nivåer av "lyst på". 🤣🤣 Anonymkode: 183d7...bec 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #14 Del Skrevet 5. september 7 kilo siden juni er mye. Kanskje du bør kontakte fastlege eller ernæringsfysiolog for hjelp Anonymkode: d4355...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #15 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du forstår ikke at det nivåer av "lyst på". 🤣🤣 Anonymkode: 183d7...bec Mens dere overvektige tydeligvis ikke forstår at mange normalvektige også virkelig craver usunn mat, chips, sjokolade, kake, is etc, hver ENESTE dag. Men pga viljestyrke greier jeg (vi) å la være å spise det daglig, samme hvor vanvittig lyst vi har på det, og samme hvor tøft det er å stå imot. DET er forskjellen! Anonymkode: e125d...429 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #16 Del Skrevet 5. september 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mens dere overvektige tydeligvis ikke forstår at mange normalvektige også virkelig craver usunn mat, chips, sjokolade, kake, is etc, hver ENESTE dag. Men pga viljestyrke greier jeg (vi) å la være å spise det daglig, samme hvor vanvittig lyst vi har på det, og samme hvor tøft det er å stå imot. DET er forskjellen! Anonymkode: e125d...429 Helt enig her. Det kommer ikke gratis for oss slanke heller. Vi er også fanget i dopaminens tøyler. Men med disiplin og jobbing, kan du trene deg opp til å få mer «belønning» av å stå i mot enn å ete Anonymkode: 51302...01d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #17 Del Skrevet 5. september On 9/4/2024 at 4:48 PM, AnonymBruker said: Jeg kjenner jeg blir så provosert når overvektige sier ting som «Hvis det er et slikt forhold normalvektige har til mat, er det ikke rart det er lett for dem å kontrollere vekten». De aller fleste normalvektige må også passe vekten sin, og kan ikke stappe i seg alt de ønsker. Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, godis, store porsjoner av usunn mat, chips hver dag jeg også - men vet at det ikke er bra for meg, så da må jeg bruke viljestyrke til å holde meg unna. Hele poenget med å holde på en normalvekt er måtehold. Det er den endringen du også må få til - selv om du syns det er vanskelig. Medisiner er ikke løsningen på alt! Hva skjedde med folk egentlig?? Anonymkode: 822ac...e86 Det som gjelder for deg gjelder ikke for alle. Jeg har ikke én normalvektig venn (som har vært normalvektige hele livet) som passer på hva de spiser på den måten du beskriver. De kjøper og spiser det samme som meg, sier aldri at de må passe vekta eller snakker om at de må slutte å hive innpå, de går ikke opp og ned i vekt. Vi spiser det vi ønsker når vi ønsker og "holdes igjen" av vår egen apetitt. Har ellers helt normalt aktivitetsnivå. Det er faktisk ganske vanlig. 🤷♀️ Anonymkode: b1a8f...b03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #18 Del Skrevet 5. september 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det som gjelder for deg gjelder ikke for alle. Jeg har ikke én normalvektig venn (som har vært normalvektige hele livet) som passer på hva de spiser på den måten du beskriver. De kjøper og spiser det samme som meg, sier aldri at de må passe vekta eller snakker om at de må slutte å hive innpå, de går ikke opp og ned i vekt. Vi spiser det vi ønsker når vi ønsker og "holdes igjen" av vår egen apetitt. Har ellers helt normalt aktivitetsnivå. Det er faktisk ganske vanlig. 🤷♀️ Anonymkode: b1a8f...b03 Dette er det gjort studie på. Overvektige underrapporterer mat inntak og normal/undervektige overrapporterer Anonymkode: 51302...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #19 Del Skrevet 5. september Kom hjem fra Italia i går. Har gått opp 6 kg på 8 dager… Regner med det er mye vann og pga raske karbohydrater og vin. Har gått ned 15 kg siste halvåret og var før Italia på en BMI 27. Så nå er det bare å skjerpe seg noe veldig! Null karbo, sukker eller alkohol. Anonymkode: 005f8...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #20 Del Skrevet 5. september 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kom hjem fra Italia i går. Har gått opp 6 kg på 8 dager… Regner med det er mye vann og pga raske karbohydrater og vin. Har gått ned 15 kg siste halvåret og var før Italia på en BMI 27. Så nå er det bare å skjerpe seg noe veldig! Null karbo, sukker eller alkohol. Anonymkode: 005f8...532 Nei, det har du ikke. 6 kg på 8 dager er nesten 6000 kalorier overskudd om dagen. Du har antageligvis forstoppelse. Anonymkode: 7acf5...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå