AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Del Skrevet 1. september 2024 Har en sønn på 7 som stadig får hull i buksene sine. Sliter med å få lappet de. Det jeg har lært hjemmefra er å ta en tøybit på innsiden og bare sy i alle retninger for å tette hullet, men det er jo umulig med et trangt bukseben som må «tres» på symaskinen for å unngå å sy sammen benet. Da får man ikke snudd stoffet rundt. Sikkert noe jeg fjør feil 🫣 Strykelapper faller av så ikke god erfaring med det heller. Noen med tips til metode for en idiot? 😆 Anonymkode: 398fa...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Del Skrevet 1. september 2024 Strykelapper som du både stryker og syr fast etterpå Anonymkode: d0ab3...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Del Skrevet 2. september 2024 Sprett opp deler av ene sidesømmen, så du får manøvrert stoffet på symaskinen. Du klarer ikke sy på en lapp på et kne med symaskin uten å ta opp litt av sidesømmen. Jeg tar som regel opp 20 cm eller så av sidesømmen der hullet er, før jeg syr på lappen, og så syr sammen buksebeinet igjen. Jeg pleier sy lappen på utsiden av buken, ikke innsiden. Det ser som regel penere ut. Jeg tar vare på gamle bukser de har vokst i fra, og klipper opp til lapper. Anonymkode: b465a...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sprett opp deler av ene sidesømmen, så du får manøvrert stoffet på symaskinen. Du klarer ikke sy på en lapp på et kne med symaskin uten å ta opp litt av sidesømmen. Jeg tar som regel opp 20 cm eller så av sidesømmen der hullet er, før jeg syr på lappen, og så syr sammen buksebeinet igjen. Jeg pleier sy lappen på utsiden av buken, ikke innsiden. Det ser som regel penere ut. Jeg tar vare på gamle bukser de har vokst i fra, og klipper opp til lapper. Anonymkode: b465a...f5c Det var gode tips, takk 😊 Anonymkode: 398fa...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå