Gå til innhold

Kalk striper i toalett som situert som støpt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvd klorin og nå blanding av eddik og natron men vil ikke bort.

stripe hvor vannet er og to nedover. 

Anonymkode: adfa4...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta det med et middel beregnet på kalk, let litt i butikken, i Sverige har de gode sprayer mot sånt. 

Anonymkode: ddd9e...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aller først prøvd med noe syre, og la det stå over natten eller noen timer. Eddik, sitronsyre, hva enn du måtte ha. Skrubb så med dobørsten.

Anonymkode: c8fc3...acc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke ditt problem, men jeg bruker Klorin WC gel, den er veldig effektig til vask:

Klorin Wc Gel - 750ml | Meny.no

Anonymkode: 4801a...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalk må slipes vekk, det er et belegg. Du må altså ha noe som pusser, ikke rengjør. 

Vi bruker C-soap vidunderkrem på kalk i dusjkabinettet. Det er finkornet leire, sliper bort all møkk og dritt og kalkbelegg. 

Anonymkode: 959a1...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det med saltsyre. En dash syre i closettet, la stå over natta og bruk dobørsten. Forsiktig . . særlig med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kalk må slipes vekk, det er et belegg. Du må altså ha noe som pusser, ikke rengjør. 

Vi bruker C-soap vidunderkrem på kalk i dusjkabinettet. Det er finkornet leire, sliper bort all møkk og dritt og kalkbelegg. 

Ja, hvis du vil ødelegge porselenet så! Du sliper og lager riper og neste gang sitter alt enda bedre fast i ripene. Det er kalkfjerner som må til og går ikke det så må du enten skifte toalett eller godta at kalken er der. 

Anonymkode: 5c0e3...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en spray mot kalk, f. eks. Ajax anti-kalk Power Mousse. 
Spray en god mengde på området som skal rengjøres. 
Legg på toalettpapir der du har sprayet, slik at middelet blir liggende uten å gli ned. 
La det virke i noen timer før du trekker ned. 

Det fungerte helt supert på kalkstriper her. Har et toalett som blir lite brukt, og jeg prøvde mye forskjellig. Sprayen alene bare rant ned, men med papir over fikk det virke ordentlig. 

Anonymkode: c7c1c...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, hvis du vil ødelegge porselenet så! Du sliper og lager riper og neste gang sitter alt enda bedre fast i ripene. Det er kalkfjerner som må til og går ikke det så må du enten skifte toalett eller godta at kalken er der. 

Anonymkode: 5c0e3...7fc

Den finkornete leiren tar IKKE knekken på porselen 😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...