Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

hadde egguttak på fredag. Hadde store smerter dagene før og under selve uthentingen. Har fortsatt vondt i magen og det gjør vondt å bevege seg. Magen min er nå typ som en ballong og den er stinn. Føler meg nesten betent nederst i magen. 
kvalm og uggen også. Har dere vært borti dette? Er det typ overstimulering? 

Da jeg hadde uttak sist ble det ikke slik, alt ubehag forsvant etter egguttaket. Men denne gangen har det nesten blitt værre enn før uttak. 

Anonymkode: 5d39e...391

Skrevet

Det høres ut som overstimulering, og det er viktig at du kontakter sykehuset/klinikken slik at du får en vurdering av symptomene, og det er også viktig å huske på at om du er i grenseland for å bli overstimulert vil det bli verre med innsett. 

Jeg ble overstimulert første gangen fordi de ikke tok hensyn til at jeg var i ferdig med å bli overstimulert, og satte inn embryo. Jeg mistet i uke 6 (MA, oppdaget på 8 ukers kontroll), og det tok lang tid før kroppen ble seg selv igjen. 

Denne gangen (annet sykehus/klinikk) fikk jeg beskjed om at de ikke ville sette inn med det samme fordi jeg var i fare for å bli overstimulert, og jeg er veldig glad for at de er så oppmerksomme på dette. 

Ta kontakt med sykehuset/klinikken, og får en vurdering av om du er i grenseland eller faktisk er overstimulert så de får igangsatt riktige tiltak. 

Anonymkode: 33545...fd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det høres ut som overstimulering, og det er viktig at du kontakter sykehuset/klinikken slik at du får en vurdering av symptomene, og det er også viktig å huske på at om du er i grenseland for å bli overstimulert vil det bli verre med innsett. 

Jeg ble overstimulert første gangen fordi de ikke tok hensyn til at jeg var i ferdig med å bli overstimulert, og satte inn embryo. Jeg mistet i uke 6 (MA, oppdaget på 8 ukers kontroll), og det tok lang tid før kroppen ble seg selv igjen. 

Denne gangen (annet sykehus/klinikk) fikk jeg beskjed om at de ikke ville sette inn med det samme fordi jeg var i fare for å bli overstimulert, og jeg er veldig glad for at de er så oppmerksomme på dette. 

Ta kontakt med sykehuset/klinikken, og får en vurdering av om du er i grenseland eller faktisk er overstimulert så de får igangsatt riktige tiltak. 

Anonymkode: 33545...fd5

Fikk ut 14 egg og skulle egentlig ha tilbakesett nå på onsdag. Men de avbrøt innsetting fordi det var høy risiko for overstimulering. Men nå begynner jeg å tro at det er det pga symptomene. 

Tilhører St.Olavs. Men der er det vel vanskelig å få kontakt på dagen da de har kun callback som jeg har forstått? Må jo uansett vente til i morgen for å kontakte de sikkert..

Skrevet

Kontakt lege/legevakt/sykehus ved mistanke om overstimulering. Det skal tas alvorlig! 

Anonymkode: 75d0a...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kontakt lege/legevakt/sykehus ved mistanke om overstimulering. Det skal tas alvorlig! 

Anonymkode: 75d0a...253

Sitter å vurderer det, men er jo ikke i noe sånn spesielt dårlig form sånn sett. Men bare mye ubehag og litt smerter i magen.. så vet liksom ikke om det er helt nødvendig å ringe inn det til legevakt nå i dag? 

Skrevet

Jeg kan ikke så mye om dette, men husker jeg hadde veldig vondt i noen dager etter ett av egguttakene mine. Var ikke overstimulert. 

Anonymkode: 7f7a3...043

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter å vurderer det, men er jo ikke i noe sånn spesielt dårlig form sånn sett. Men bare mye ubehag og litt smerter i magen.. så vet liksom ikke om det er helt nødvendig å ringe inn det til legevakt nå i dag? 

Jeg tenker du kan ringe klinikken i morgen tidlig og høre :)

Så lenge du ikke har fått satt inn et egg, har jeg forstått det sånn at da vil overstimuleringen ikke utvikle seg til det verre. Det er mye mer problematisk hvis man blir overstimulert og så får satt inn ett egg og dermed blir gravid. 

Anonymkode: df5f5...bee

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker du kan ringe klinikken i morgen tidlig og høre :)

Så lenge du ikke har fått satt inn et egg, har jeg forstått det sånn at da vil overstimuleringen ikke utvikle seg til det verre. Det er mye mer problematisk hvis man blir overstimulert og så får satt inn ett egg og dermed blir gravid. 

Anonymkode: df5f5...bee

Nei ble ikke noe av innsett pga faren for overstimulering. Men vil påstå at plagene har blitt værre etter uttaket da 😩 i dag har magen min blitt dobbel størrelse.

Skrevet

Jeg har vært overstimulert etter ivf- behandling.

Fikk beskjed etter egguttak at siden jeg fikk ut få egg så var det ingen fare, og kom derfor tilbake til innsett 3 dager senere. Følte meg ganske oppblåst og stinn i magen, men ikke noe mer. 

4 dager etter hadde jeg vondt, var kvalm og magen hadde økt med over 15 cm i omkrets på ei lita uke. 

Tok kontakt med klinikk for hjelp. Fikk beskjed om at jeg sikkert hadde fått noro-virus eller lignende. De mente at overstimulering var det ikke, siden jeg hadde lite egg, 6 stk. 

Ei uke etter var jeg absolutt ikke blitt bedre. Ringte på nytt, fikk da beskjed om å ta kontakt med fastlege/legevakt for henvisning til lokalsykehuset. Viste seg at eggstokkene var megastore og at jeg hadde væske i bukhulen. Trengte en god del oppfølging av spesialister i ukene som fulgte, samt blodfortynnende sprøyter daglig. 

Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med klinikk eller legevakt, selv om du ikke fikk innsett. 

Anonymkode: 69667...862

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært overstimulert etter ivf- behandling.

Fikk beskjed etter egguttak at siden jeg fikk ut få egg så var det ingen fare, og kom derfor tilbake til innsett 3 dager senere. Følte meg ganske oppblåst og stinn i magen, men ikke noe mer. 

4 dager etter hadde jeg vondt, var kvalm og magen hadde økt med over 15 cm i omkrets på ei lita uke. 

Tok kontakt med klinikk for hjelp. Fikk beskjed om at jeg sikkert hadde fått noro-virus eller lignende. De mente at overstimulering var det ikke, siden jeg hadde lite egg, 6 stk. 

Ei uke etter var jeg absolutt ikke blitt bedre. Ringte på nytt, fikk da beskjed om å ta kontakt med fastlege/legevakt for henvisning til lokalsykehuset. Viste seg at eggstokkene var megastore og at jeg hadde væske i bukhulen. Trengte en god del oppfølging av spesialister i ukene som fulgte, samt blodfortynnende sprøyter daglig. 

Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med klinikk eller legevakt, selv om du ikke fikk innsett. 

Anonymkode: 69667...862

Huff, ikke bestandig de vet helt selv hva de driver med virker det som..

ja tror jeg må ta kontakt i morgen, kjenner det blir værre og værre. Magen blir bare større også 😩 ser ut som jeg er skikkelig gravid uten å være det.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...