Julie990 Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Vi skal ut å reise i høstferien og er litt usikker på hva vi skal gjøre med vårt eldste barn (4,5 år) på kvelden. Til vanlig legger han seg kl 19.00. Når vi har vært ute å reist tidligere så har han alltid lagt seg i vognen til tilnærmet vanlig tid på kvelden og det har gitt oss mulighet til litt alenetid på kvelden. Nå begynner han å bli i grenseland stor for å sove i noen av vognene våre. Så hva gjør man med barn på ferie i denne alderen? Holder de oppe lenge og tar de med på kveldsaktiviteter eller går man på rommet tidlig hver kveld og sitter der flere timer med sovende barn? Eller skal man fortsatt bruke vogn selvom de må krølle seg litt sammen i den?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Vi spiste middag i 6-7 tiden. Så gikk vi hjem og la barna og satt oss så på balkongen og spilte yatzy 😆 Anonymkode: 2d637...03d 22 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Velger rom med balkong. Tar siesta midt på dagen både for å slippe den sterkeste sola og for at barn kan sove litt - og være lengre våken på kvelden. Legger barn etter restaurantbesøk og deler en vin på balkongen etterpå. Anonymkode: d0559...007 18 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Har alltid hatt barna oppe lenger Anonymkode: 7938e...a2d 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Dette har vi løst med å bo på hotell med ekstra soverom og alltid balkong. Har variert om barna har sovet på rommet og vi på sovesofa eller motsatt. Da kan de legges og vi kan oppholde oss på rommet/balkongen. Har drukket et par glass vin, hatt med noen spill, pratet, sett tv, lest bok, sex osv. Vi har også leid hus og leilighet. Veldig greit med barn. For vår del har det løst seg med en hvil på dagtid. Yngste har dupp ca 11-1230. Det er varmt, de er mye i aktivitet. Vi har spist lunsj I 13tiden, også har vi gått på rommet ca 16. Sovet en time. Ungene har vært trøtt da også. Så har vi spist middag 18-19 og klart å drøye leggetid til ca 21. Yngste har vi hatt i vogn også har vi flyttet han over i sengen hvis han sovner i vognen. Vi har vært heldig med korte avstander og sluppet unna å måtte bære eldste fordi han er trøtt. Har også vært på all inklusive. De dagene begge har sovet ettermiddag, har vi spist ute. En dag sov de lite og da spiste vi på hotellet. Så var det rett opp på rommet da de holdt på å sovne etter middag. Har dere vurdert bæremeis? Kanskje varmt, men på kvelden er vel temperaturene bedre. Har dere mulighet å ta med vogn, så ville jeg gjort det. Kjelt på vei til/fra flyplass om det er lange køer for levering av baggasje osv også. Det er jo ikke hele dagen, men kanskje noen kvelder dere får bruk for den. Alternativt er brett han kan stå på om det passer vognen. Anonymkode: 18264...fd8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Latt de sove alene på rommet, med døra på gløtt, mens vi har spist tapas. Anonymkode: 4d91c...bfe
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 Det er ferie. Dere skal ikke på nattklubb liksom..med barn på tur. Null problem at de legger seg mellom kl 21-23 om dere er sent ute med dem. Har de utfordringer som tilsier annet ? Tenker da tilstander eller andre diagnoser. Barn har ikke vondt av å være oppe sent . Hvordan overlevde vi på 80- tallet ? 😄 Dere tilpasser klokkeslett og aktiviteter med å ta det som det kommer . Null stress. Dere har faktisk lite å bekymre dere for. Jeg har et sterkt multihandikappet barn og alene med henne og søsken. Det er utfordrende hva turer gjelder. Om det er handletur 2 mil unna ,eller ferietur . Så pris dere lykkelig for hvor heldige dere er ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Anonymkode: b6164...621 6 3
Anonym6789 Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ferie. Dere skal ikke på nattklubb liksom..med barn på tur. Null problem at de legger seg mellom kl 21-23 om dere er sent ute med dem. Har de utfordringer som tilsier annet ? Tenker da tilstander eller andre diagnoser. Barn har ikke vondt av å være oppe sent . Hvordan overlevde vi på 80- tallet ? 😄 Dere tilpasser klokkeslett og aktiviteter med å ta det som det kommer . Null stress. Dere har faktisk lite å bekymre dere for. Jeg har et sterkt multihandikappet barn og alene med henne og søsken. Det er utfordrende hva turer gjelder. Om det er handletur 2 mil unna ,eller ferietur . Så pris dere lykkelig for hvor heldige dere er ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Anonymkode: b6164...621 Det er ikke alle barn som tåler å være våken til 21-23. Det var også barn som ikke klarte dette på 80tallet. Om man er våken 3-4 timer lengre enn vanlig, men kun sover 1 time lenger om morgenen, så sitter du bare igjen med et utslitt barn 7 2
minister-mio Skrevet 1. september 2024 #9 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ferie. Dere skal ikke på nattklubb liksom..med barn på tur. Null problem at de legger seg mellom kl 21-23 om dere er sent ute med dem. Har de utfordringer som tilsier annet ? Tenker da tilstander eller andre diagnoser. Barn har ikke vondt av å være oppe sent . Hvordan overlevde vi på 80- tallet ? 😄 Dere tilpasser klokkeslett og aktiviteter med å ta det som det kommer . Null stress. Dere har faktisk lite å bekymre dere for. Jeg har et sterkt multihandikappet barn og alene med henne og søsken. Det er utfordrende hva turer gjelder. Om det er handletur 2 mil unna ,eller ferietur . Så pris dere lykkelig for hvor heldige dere er ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Anonymkode: b6164...621 Det må være tøft å være i din situasjon, men ts må få lufte en problemstilling rundt sin sydentur og sitt barn selv om hun er heldig og har friske barn. 20 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Skrevet 1. september 2024 Dere må jo se an hva som er mulig for dere og deres barn. vi har aldri vært nøye med leggetid på ferie. Mine barn har tålt det godt. Vi står gjerne opp litt senere, tar en siesta midt på dagen og holder ut så lenge ungene holder. Mine har stort sett holdt ut 23-24 og da er det jo natta for alle sammen. Anonymkode: d8eef...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Skrevet 1. september 2024 Julie990 skrev (3 timer siden): Vi skal ut å reise i høstferien og er litt usikker på hva vi skal gjøre med vårt eldste barn (4,5 år) på kvelden. Til vanlig legger han seg kl 19.00. Når vi har vært ute å reist tidligere så har han alltid lagt seg i vognen til tilnærmet vanlig tid på kvelden og det har gitt oss mulighet til litt alenetid på kvelden. Nå begynner han å bli i grenseland stor for å sove i noen av vognene våre. Så hva gjør man med barn på ferie i denne alderen? Holder de oppe lenge og tar de med på kveldsaktiviteter eller går man på rommet tidlig hver kveld og sitter der flere timer med sovende barn? Eller skal man fortsatt bruke vogn selvom de må krølle seg litt sammen i den? Hva mener du med alenetid mens han sover i vognen? Har han ikke vært med dere? Anonymkode: 3cf4c...8a2 1
Eva00 Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 Min yngste har aldri vært noe natteløve, han våkner 06 uansett og legger seg kl 20. Sove på dagtid eller i vogn,da må han være syk. Vi har gjort som andre nevner, hatt leilighet med eget soverom og lagt han der. Da har vi veranda, tv, kortspill, vin og yatzy til oss andre, samt lette kokemuligheter.
Sententia Skrevet 1. september 2024 #13 Skrevet 1. september 2024 Hos oss er vi alle oppe lenger, med siesta på dagen
minister-mio Skrevet 1. september 2024 #14 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva mener du med alenetid mens han sover i vognen? Har han ikke vært med dere? Anonymkode: 3cf4c...8a2 Jeg regner det også som alenetid hvis ungen sover i vogna 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #15 Skrevet 1. september 2024 Jeg var alene med mine barn som er 4 og 5 på Granca nå. Jeg la meg samtidig som dem. Lå og scrolla litt på tlf bare. Anonymkode: 28450...b1c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #16 Skrevet 1. september 2024 Ikke heeelt det du spør om, men vi pleier å la vår snart to-åring legge seg mellom 21-22 når vi er på ferie. Da sover han til ca. 08/0830. Dupp mellom 1400 og 1630. Altså følger vi den lokale døgnrytmen i ganske stor grad. Det skal sies at han alltid har vært b-menneske, så det passer han helt utmerket. Hvis du har et a-menneskebarn, hadde jeg kanskje satset på å bo et sted det er OK å være for dere voksne, også etter leggetid. Eller så husker jeg at mine foreldre lot oss sove i en sånn spisesofa på en restaurant da vi var i den alderen. Syntes det var helt supert! Anonymkode: b9bae...c17 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #17 Skrevet 1. september 2024 Vi gjør det mange andre gjør: kjøper vin og sitter på balkongen med yatzy el l etter at barna har lagt seg. Veldig koselig det Anonymkode: 4b0ed...39b 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #18 Skrevet 1. september 2024 Vi holder vanlig døgnrytme på barna, de legger seg rundt 19-1930. Etter det sitter vi voksne ute eller i oppholdsrommet, har alltid barna på eget rom. Står tidlig opp med dem og starter dagen på stranda eller hvor som helst Anonymkode: 63218...d22 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #19 Skrevet 1. september 2024 Ville bestilt rom med ekstra soverom eller oppholdsrom eller i det minste balkong Anonymkode: cce2b...c04
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #20 Skrevet 1. september 2024 Som så mange andre: legger på et par tusenlapper for balkong og adskilt soverom. Når vi har dratt på par/venneferie vil vi ofte bo billig siden vi ikke er så mye på hotellet uansett, men med småbarn/småskolebarn blir det mye tid på hotellet på kvelden, med bok eller film eller bare prat. Da er det fint å bo litt hyggelig og romslig. Anonymkode: 7e6d2...67f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå