AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Hei, jeg var sammen med en mann i nesten 3 år.. vi hadde det fint i starten. Han var noen år eldre enn meg, og dermed litt bedre stilt økonomisk. Vi eide begge egen leilighet, jeg hadde bil han hadde firmabil. Jeg har 1 barn. Vi begynte «tidlig» å snakke om å flytte sammen, og at han skulle flytte til meg. Fordi jeg var mer etablert enn han mtp omgangskretsen til barnet mitt og skole. Han bodde så og si her hele tiden… jeg betalte det meste av mat. Han lånte bilen min ofte. Ladet firma bilen sin hos meg osv… betalte skjeldent for noe slike ting. Men vippset avogtil noen summer her og der. tiden ble tøffere og jeg fikk en skade i leiligheten som måtte dekkes selv. Han hjalp litt med jobb, jeg vippset han for å kjøpe materiale, han vippset meg og førte over osv. så gjekk en del penger fram og tilbake mellom oss. Og ett par store summer fra han på 25.000’ kr, 9000’kr osv.. uten at jeg nå husker hva dette var. Vi kjøpte for eksempel seng sammen. Han kjøpte min iPad pro osv… men ingenting står skrevet på Vipps eller overføringen. Uansett… forholdet begynte å skrante og jeg kjente at det var ikkje bærekraftig. Han mente jeg hadde lånt penger av han. Og kom med helt hinsides summen. Jeg sa jeg ønsket at vi gikk gjennom økonomi biten og skrev en nedbetalingsplan dersom det var reelle lån. Han kom med med en liste på 190.000’kr. Derav gaver han hadde gitt meg, osv… jeg er veldig konfliktsky og svak. Men sa meg uenig og han godtok 140.000 kr og en nedbetaling på 500 kr mnd. Da jeg har ikke mer å gå på som aleneforsørger. Vi skrev kontakt på dette og at lånet av rentefritt, skulle betales 500’kr mnd, og han kunne ikke inndrive alt i en engangssum. jeg har betalt men ble innlagt på sykehus og dermed gjekk det litt i glemmeboken 3 mnd. Men gjor opp for meg etterpå. Nå 2’år etterpå kommer han med en sms med at han ønsker hele summen tilbakebetalt og at jeg på finne en løsning. Jeg har ingen løsning. Det går akkurat rundt og jeg har ett barn å forsørge. Jeg forklarte dette men han står på sitt… og kommer med masse løgner og beskyldninger om at jeg reiser på dyre ferier og lever i luksus. Noe som overhodet ikke stemmer. Jeg prøver å overleve, og gi barnet mitt en trygg hverdag men lever enormt sparsommelig. Men kan han gjøre noe? Jeg er redd for å miste huset eller at han går rettslig mot meg. Han sier selv han ikke trenge pengene men vil heller ha de i fond osv… men en avtale er vel en avtale? Kan man bare ombestemme seg? Anonymkode: 436da...47a 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi skrev kontakt på dette og at lånet av rentefritt, skulle betales 500’kr mnd, og han kunne ikke inndrive alt i en engangssum. Hvorfor skrev du kontrakt på dette? Var det telle krav? Gaver kan han selvsagt ikke kreve tilbakebetalt. Ikke utført arbeid heller. Anonymkode: 01db2...737 24 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi skrev kontakt på dette og at lånet av rentefritt, skulle betales 500’kr mnd, Hvorfor skrev du ikke et innlegg på KG da, i stedet for nå? Ja, lett å være etterpåklok, men du har blitt lurt trill rundt. Anonymkode: 71a43...3e4 18 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skrev du ikke et innlegg på KG da, i stedet for nå? Ja, lett å være etterpåklok, men du har blitt lurt trill rundt. Anonymkode: 71a43...3e4 Ja… det kan du si. Jeg er som sagt veldig konfliktsky. Og han er eldre, mer makt om du skjønner. Men kan han kreve inn hele summen? Anonymkode: 436da...47a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skrev du kontrakt på dette? Var det telle krav? Gaver kan han selvsagt ikke kreve tilbakebetalt. Ikke utført arbeid heller. Anonymkode: 01db2...737 Fordi jeg er konfliktsky og dum… jeg vet ikke for som sagt var det mye vippsing fra og tilbake… Anonymkode: 436da...47a 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Uff for et røre. Jeg trur han bare utnytter deg. Men nei. Han kommer ikke videre med det når dere har en kontrakt Anonymkode: 3c960...ced 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja… det kan du si. Jeg er som sagt veldig konfliktsky. Og han er eldre, mer makt om du skjønner. Men kan han kreve inn hele summen? Anonymkode: 436da...47a Ikke på en gang nei, siden det er skrevet under i en kontrakt. Anonymkode: 71a43...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg er konfliktsky og dum… jeg vet ikke for som sagt var det mye vippsing fra og tilbake… Anonymkode: 436da...47a Uff, jeg kjenner at du skulle vært min venn og jeg skulle jaggu satt han på plass lenge før dere skrev under denne kontrakten. Anonymkode: 71a43...3e4 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff for et røre. Jeg trur han bare utnytter deg. Men nei. Han kommer ikke videre med det når dere har en kontrakt Anonymkode: 3c960...ced Ja… jeg har lært min lekse. Er veldig fortvilet fordi han truer meg… men vi har jo en kontrakt. Som begge signerte.. men han virker som ser totalt bort fra den. Anonymkode: 436da...47a 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Skrevet 1. september 2024 Ta kontakt med advokat og få satt opp en oversikt over hvor mye han har kostet deg! Anonymkode: aa0e6...369 7 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff, jeg kjenner at du skulle vært min venn og jeg skulle jaggu satt han på plass lenge før dere skrev under denne kontrakten. Anonymkode: 71a43...3e4 Det var veldig fint sagt. Takk. Jeg trodde vi skulle dele livet sammen da, om det er noe trøst og gjekk all in. Lot han bo her, styrte på. Men han var ikke så snill etterhvert og jeg har ett ansvar både for meg selv men mest min datter så kunne ikke være sammen med han. Enkelt å greit.. men prøver å overleve men er livredd han skal kreve meg for alt jeg eier. Anonymkode: 436da...47a 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med advokat og få satt opp en oversikt over hvor mye han har kostet deg! Anonymkode: aa0e6...369 Det er ingen vits. Hun har ingen sak. Bruke penger på advokat er bare tull. Anonymkode: 71a43...3e4 5
Spiren Skrevet 1. september 2024 #13 Skrevet 1. september 2024 Så du skal nedbetale han 500 per mnd i 23 år? Dersom det er 140 000? Hjelpes. Spar de pengene og få advokathjelp til å komme deg unna dette. 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #14 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med advokat og få satt opp en oversikt over hvor mye han har kostet deg! Anonymkode: aa0e6...369 Ja. Men når det er ført over fram og tilbake uten noe tekst eller grunn. Kan han da si at jeg skulder han pengene? Altså om han førte over 25.000 kr til meg, uten forklaring. Kan det jo ha vært hva som helst? Kan han bare kalle det lån? Anonymkode: 436da...47a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #15 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var veldig fint sagt. Takk. Jeg trodde vi skulle dele livet sammen da, om det er noe trøst og gjekk all in. Lot han bo her, styrte på. Men han var ikke så snill etterhvert og jeg har ett ansvar både for meg selv men mest min datter så kunne ikke være sammen med han. Enkelt å greit.. men prøver å overleve men er livredd han skal kreve meg for alt jeg eier. Anonymkode: 436da...47a Han kan ikke det. Han må holde seg til kontrakten han også. Har du ikke en venn som kan hjelpe deg, sånn at du i hvert fall ikke går på truslene hans. Som kan sette eksen din litt på plass? Anonymkode: 71a43...3e4 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #16 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen vits. Hun har ingen sak. Bruke penger på advokat er bare tull. Anonymkode: 71a43...3e4 Så han kan kreve inn alt og ruinere meg? Anonymkode: 436da...47a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #17 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så han kan kreve inn alt og ruinere meg? Anonymkode: 436da...47a Har du råd til en advokat et par timer, prøv! Anonymkode: 71a43...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #18 Skrevet 1. september 2024 Spiren skrev (1 minutt siden): Så du skal nedbetale han 500 per mnd i 23 år? Dersom det er 140 000? Hjelpes. Spar de pengene og få advokathjelp til å komme deg unna dette. Ja. Eller har betalt 10.000 kr nå. Så 130.000 kr igjen. Anonymkode: 436da...47a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #19 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan ikke det. Han må holde seg til kontrakten han også. Har du ikke en venn som kan hjelpe deg, sånn at du i hvert fall ikke går på truslene hans. Som kan sette eksen din litt på plass? Anonymkode: 71a43...3e4 Ja sant han må det? Begge signerte og godtok. Selvom jeg ikke var enig i summen så har begge signert. Anonymkode: 436da...47a
Spiren Skrevet 1. september 2024 #20 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Eller har betalt 10.000 kr nå. Så 130.000 kr igjen. Anonymkode: 436da...47a Advokat kjære deg. Som hjelper deg å lage en oversikt over utlegg du har hatt for han. Og dermed kan dokumentere at "lånet" er nedbetalt. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå