Gå til innhold

Kalle kjæresten stygge ting under krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det ganske upassende? Og lite modent…  Jeg er i et forhold, vært sammen et halvt års tid.. Vi kommuniserer generelt godt og har det fint. I går hadde vi første diskusjon som ble til en krangel. Hvor han kalte meg et par stygge ting (slut, idiot, hore). Jeg har aldri i mitt 40 år lange liv opplevd slikt. Er dette vanlig? 

Anonymkode: f12c1...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke det ganske upassende? Og lite modent…  Jeg er i et forhold, vært sammen et halvt års tid.. Vi kommuniserer generelt godt og har det fint. I går hadde vi første diskusjon som ble til en krangel. Hvor han kalte meg et par stygge ting (slut, idiot, hore). Jeg har aldri i mitt 40 år lange liv opplevd slikt. Er dette vanlig? 

Eksen min kalte meg slike ting i krangler/diskusjoner, med tiden begynte han å knuse og kaste ting rundt, så meg.

Det er IKKE normalt å kalle partner nedsettende og stygge ting når man krangler og er uenig. Det vitner om lav emosjonell intelligens og ingen impulskontroll. 

Gå videre, før du blir sittende fast med dette. 

Anonymkode: e7cc8...98e

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig, og det går ikke an.
idiot er en ting, men slut og hore??? 

Ferdig med ham. Sorry. Lykke til med prosessen videre. 

Anonymkode: 6cb9e...2ab

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Vi er veldig tydelig på at det noen ganger er greit å blåse ut litt, men blir det så opphetet at en av oss kanskje vil komme med personangrep, så avslutter vi krangelen og tar en prat når hodet er på plass igjen. Ikke hyggelig å høre at en trekker seg tilbake så det ikke blir sagt noe en vil angre på, men uendelig mye bedre enn å få personangrep mot seg. For er det sagt, så kan det aldri taes tilbake 

Anonymkode: 7fd87...1a9

• Liker 4
Skrevet

Hore, faktisk. Han er horekunde da? Nei, dette hadde jeg ikke kastet bort tiden min på. Syns forresten at det var tidlig i forholdet med en såå heftig krangel. 

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet

Takk for alle innspill så langt! Interessant med første svar hvor der eskalerte videre i forholdet til kasting av ting. Jeg var sjokkert selv, og som sagt aldri opplevd slikt.. Derfor greit å høre litt hva andre tenker. Vi har ikke snakket sammen eller skværet opp, så kanskje det bare er best at det ikke skjer noe mer

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

15 år sammen. Nei, vi kaller ikke hverandre stygge ting når vi krangler - det er absolutt ikke greit. Personlig hadde jeg ikke gidder å investere mer i et forhold hvis det hadde skjedd såpass tidlig. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

15 år sammen. Nei, vi kaller ikke hverandre stygge ting når vi krangler - det er absolutt ikke greit. Personlig hadde jeg ikke gidder å investere mer i et forhold hvis det hadde skjedd såpass tidlig. 

Takk.. Det er litt det jeg kjenner på nå.. Jeg bare forstår ikke hvorfor det skjer. Alt har vært fint til nå. Men klart, hva kommer hvis ting virkelig er ille

• Liker 5
Skrevet

Sånt sluttet man vel med etter ungdomsskolen?

• Liker 5
Skrevet

Etter 20 år sammen har vi aldri kalt hverandre stygge ting under krangler eller diskusjoner, for meg hadde det vært det største røde flagget og jeg hadde aldri akseptert det. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kinder skrev (5 minutter siden):

Sånt sluttet man vel med etter ungdomsskolen?

Trodde jeg også!! Aldri oppleve det før!

• Liker 2
Skrevet

Nei. Så tidlig i forholdet ville det vært en dealbreaker. 

Værste ordet jeg har brukt er "dum", tror jeg. Det hadde vi en god prat om etterpå, og ordet var brukt om et valg man tok, ikke mot personen. Mannen har aldri sagt noe som har såret. 

Anonymkode: 15b7f...777

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke vanlig i det hele tatt. Han bør du kvitte deg med.

Anonymkode: 6ee96...56f

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er en dealbreaker for meg altså. Et halvt år inn i et forhold å han kaller deg for sånne ting bare fordi dere er uenige? Nei vettu. 

Anonymkode: c6363...c92

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

12 år sammen. Har aldri kalt mannen min noe. Det styggeste han han kalt meg er «jævla kjerring» i fylla for flere år siden. Nå krangler vi ikke slik lengre, heldigvis.  

Anonymkode: 6db4b...2dd

• Liker 2
Skrevet

Eksen min holdt på sånn. Som hun over skriver, det utviklet seg bare videre. For ham handlet det om å vinne krangelen med alle midler. 

Anonymkode: 19d8f...388

• Liker 1
Skrevet

Eksen min brukte ord som idiot og dum i hodet, men når det bikka over til bitch og hore gikk det ikke lenge før han ble eks. Men det var 10 år inni forholdet, og vi var på randen uansett…

Anonymkode: d0cf1...f38

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke vanlig, og ikke akseptabelt. Vi har vært sammen i 25 år. Han kalte meg kjerring i sint og sur tone under en krangel en gang. Jeg sa fra at jeg ikke aksepterte det, og det har ikke gjentatt seg.

Anonymkode: a9495...646

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde han bare gjort en gang med meg.

Anonymkode: 48c03...6e3

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Takk.. Det er litt det jeg kjenner på nå.. Jeg bare forstår ikke hvorfor det skjer. Alt har vært fint til nå. Men klart, hva kommer hvis ting virkelig er ille

At alt har vært fint, er en ting, nå er det ikke fint mer og du må ta stilling til DET og ikke hva som var. Jeg gjorde ikke det, og en stund senere lå jeg på gulvet med eksen brølende over meg. 

Ikke gjør feilen min, sett karakter på forholdet etter hvordan ting er NÅ, ikke forrige uke. 

Anonymkode: e7cc8...98e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...