AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Del Skrevet 1. september 2024 💍💍 Jeg har lenge drømt om å gifte meg i et slott i Storbritannia eller irland. Nå sier min forlovede at jeg kan få akurrat det bryllupet jeg ønsker, med det kravet at vi ikke går over budsjettet han har bestemt, og at vi ikke inviterer for mage gjesrer. (han er litt sjenert) såå jeg trenger litt hjelp🫢 hvor og hvordan starter jeg planleggingen? Noen som har giftet seg i et slott der før? Tips og hjelp? ❤️❤️🥰 Anonymkode: 238fc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. september 2024 #2 Del Skrevet 1. september 2024 (endret) Det er bare å begynne og lese og google https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/ekteskap/ekteskap/i-utlandet/ https://uk-eta.no/utlendinger-som-gifter-seg-i-storbritannia/ Er Sjømannskirken i London aktuell? (giftemål i sjømannskirke og bryllupsfesten på et "slott" et annet sted etterpå?) Tror dere slipper etterregistrering av ekteskapet når dere kommer til Norge da, fordi sjømannskirken er en norsk kirke, så det blir automatisk registrert. Og ja, jeg tror gjester fra Norge slipper billigere unna mtp flybilletter og reiseutgifter til London enn å dra ut på landsbygda et sted langt ute i distriktene i England. Det kan bety forskjellen på "vi kommer" og "vi kommer ikke" på invitasjonene. Bare nevner det, verdt å tenke på om du vil at flest mulig skal takke ja. https://www.sjomannskirken.no/kirke/london/aktuelt/bryllup-i-sjomannskirken-i-london/ Etter giftemålet må dere få det registrert/godkjent i Norge når dere kommer hjem igjen (hvis dere gifter dere andre steder enn den norske sjømannskirken eller den norske ambassaden i London). Jeg giftet meg på den norske ambassaden i Madrid en gang, og trengte ikke å etterregistrere giftemålet da etter hjemkomsten fordi det var ambassade. https://www.statsforvalteren.no/innlandet/folk-og-samfunn/etterfolgende-godkjenning-av-ekteskap/ Endret 1. september 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Del Skrevet 1. september 2024 Men har dere tilhørighet til et slikt sted da? Hva med gjestene? Anonymkode: 978a0...97f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Del Skrevet 1. september 2024 Million skrev (15 minutter siden): Det er bare å begynne og lese og google https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/ekteskap/ekteskap/i-utlandet/ https://uk-eta.no/utlendinger-som-gifter-seg-i-storbritannia/ Er Sjømannskirken i London aktuell? (giftemål i sjømannskirke og bryllupsfesten på et "slott" et annet sted etterpå?) Tror dere slipper etterregistrering av ekteskapet når dere kommer til Norge da, fordi sjømannskirken er en norsk kirke, så det blir automatisk registrert. Og ja, jeg tror gjester fra Norge slipper billigere unna mtp flybilletter og reiseutgifter til London enn å dra ut på landsbygda et sted langt ute i distriktene i England. Det kan bety forskjellen på "vi kommer" og "vi kommer ikke" på invitasjonene. Bare nevner det, verdt å tenke på om du vil at flest mulig skal takke ja. https://www.sjomannskirken.no/kirke/london/aktuelt/bryllup-i-sjomannskirken-i-london/ Etter giftemålet må dere få det registrert/godkjent i Norge når dere kommer hjem igjen (hvis dere gifter dere andre steder enn den norske sjømannskirken eller den norske ambassaden i London). Jeg giftet meg på den norske ambassaden i Madrid en gang, og trengte ikke å etterregistrere giftemålet da etter hjemkomsten fordi det var ambassade. https://www.statsforvalteren.no/innlandet/folk-og-samfunn/etterfolgende-godkjenning-av-ekteskap/ Tusen takk for god hjelp! 🥰 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men har dere tilhørighet til et slikt sted da? Hva med gjestene? Anonymkode: 978a0...97f Ikke noe annet en at vi begge er veldig fasinert av historie, og pleier å reise dit på kjæresteturer ☺️ Vi har ingen behov for å ta med oss noen andre en barnet vårt, men Våre foreldre og søsken har sagt at de kommer uansett hvor det er, og det er det viktigste for oss. Vi har ikke behov for å invitere noen andre, men hadde selvsagt vært hyggelig om våre nærmeste venner også vil komme. ☺️ Men vi har selvsagt full forståelse at mange kan si nei, så tenker å ha en litt større fest hjemme senere 🥰 eller kanskje en forlovelses fest før vi drar 🤔 vel vi får se ❤️ vi gifter oss ikke for gjestene sin skyld, men for våres, men vil jo selvsagt at gjestene skal ha det fint, om dere skjønner hva jeg mener ☺️ Anonymkode: 238fc...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Del Skrevet 1. september 2024 Har vært på Askham Hall i Lake District i England flere ganger, ikke i bryllup da. Fantastisk flott, de holder mange bryllup, området rundt er nydelig. Man kan gå turer etc. Anonymkode: 3df01...a11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Del Skrevet 1. september 2024 Å, det hørtes kjempefint ut 😊Jeg er veldig begeistret for Skottland selv. Anonymkode: c0820...813 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Del Skrevet 1. september 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk for god hjelp! 🥰 Ikke noe annet en at vi begge er veldig fasinert av historie, og pleier å reise dit på kjæresteturer ☺️ Vi har ingen behov for å ta med oss noen andre en barnet vårt, men Våre foreldre og søsken har sagt at de kommer uansett hvor det er, og det er det viktigste for oss. Vi har ikke behov for å invitere noen andre, men hadde selvsagt vært hyggelig om våre nærmeste venner også vil komme. ☺️ Men vi har selvsagt full forståelse at mange kan si nei, så tenker å ha en litt større fest hjemme senere 🥰 eller kanskje en forlovelses fest før vi drar 🤔 vel vi får se ❤️ vi gifter oss ikke for gjestene sin skyld, men for våres, men vil jo selvsagt at gjestene skal ha det fint, om dere skjønner hva jeg mener ☺️ Anonymkode: 238fc...cab Når dere har en slik innstilling, synes jeg egentlig bare dere skulle ta å bli gift hjemme og med middag for foreldre og søsken etterpå. Så kan dere dra på bryllupsreise til Storbritannia. Anonymkode: d9dc4...d8f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Del Skrevet 1. september 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når dere har en slik innstilling, synes jeg egentlig bare dere skulle ta å bli gift hjemme og med middag for foreldre og søsken etterpå. Så kan dere dra på bryllupsreise til Storbritannia. Anonymkode: d9dc4...d8f Da gjenstår bare det store spørsmålet, følge sine egne drømmer for bryllupet, eller vektlegge hva tilfeldig bruker på kg synes de bør gjøre? Anonymkode: df374...b86 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når dere har en slik innstilling, synes jeg egentlig bare dere skulle ta å bli gift hjemme og med middag for foreldre og søsken etterpå. Så kan dere dra på bryllupsreise til Storbritannia. Anonymkode: d9dc4...d8f Fortell gjerne mer detaljert om hvorfor du mener det? 😊 Vi kommer nok til å følge drømmen uansett, gifte oss der og så reise direkte på bryllupsreise der etter på ☺️ Anonymkode: 238fc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har vært på Askham Hall i Lake District i England flere ganger, ikke i bryllup da. Fantastisk flott, de holder mange bryllup, området rundt er nydelig. Man kan gå turer etc. Anonymkode: 3df01...a11 Der var det nydelig 🤩❤️ Anonymkode: 238fc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Del Skrevet 1. september 2024 Blir det ikke litt rart med et bryllup på et svært slott hvis dere bare er ca 10 personer? Leier de i det hele tatt ut til så få? Anonymkode: 98af8...71f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Del Skrevet 1. september 2024 Hvorfor ikke Geiranger de har erfaring Anonymkode: fccea...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #13 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir det ikke litt rart med et bryllup på et svært slott hvis dere bare er ca 10 personer? Leier de i det hele tatt ut til så få? Anonymkode: 98af8...71f Jeg vet ikke hvordan det funker🤔 men jeg tenker at det kan godt være et slott hotell/restaurant med flere gjester eller et gammelt slott som kun er til selve sermonien så kan vi ta middag et annet sted. Har ikke skjekket noe særlig opp i alt ennå🤭 trenger ikke å ha hele slottet alene ☺️ Anonymkode: 238fc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #14 Del Skrevet 1. september 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke Geiranger de har erfaring Anonymkode: fccea...aba Har de engelske slott? Anonymkode: df374...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #15 Del Skrevet 1. september 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Fortell gjerne mer detaljert om hvorfor du mener det? 😊 Anonymkode: 238fc...cab Fordi du selv sier at den eneste "gjest" som er viktig for dere er barnet. Og fordi det høres ut som du mest av alt er interessert i opplevelsen å bo på et slott. IKKE å ha en storslått bryllupsfeiring med så mange gjester at et slott er påkrevd. (Ingenting galt med det, BTW). Derfor, la resten av familien som vil delta uansett, slippe å ha kjempestore utgifter i forbindelse med vielsen. Gjør den delen enkel og billig for dem. Så kan du og mannen med god samvittighet nyte en gang slottsluksus på bryllupsreisen. Anonymkode: d9dc4...d8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #16 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 20.58): Fordi du selv sier at den eneste "gjest" som er viktig for dere er barnet. Og fordi det høres ut som du mest av alt er interessert i opplevelsen å bo på et slott. IKKE å ha en storslått bryllupsfeiring med så mange gjester at et slott er påkrevd. (Ingenting galt med det, BTW). Derfor, la resten av familien som vil delta uansett, slippe å ha kjempestore utgifter i forbindelse med vielsen. Gjør den delen enkel og billig for dem. Så kan du og mannen med god samvittighet nyte en gang slottsluksus på bryllupsreisen. Anonymkode: d9dc4...d8f Helt rett i at jeg ikke er intressert i det storslåtte bryllupet. Jeg ønsker et intimt romantisk bryllup med mine nærmeste, på et oveveldene historisk slott. Med en overdådig middag. Jeg ønsker nydelig bilder, og at alt bare er wow. Familien har lenge snakket om å reise dit, så når jeg har nevnt Hva jeg ønsker er de alle veldig med og giret på det. 😊 Anonymkode: 238fc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #17 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt rett i at jeg ikke er intressert i det storslåtte bryllupet. Jeg ønsker et intimt romantisk bryllup med mine nærmeste, på et oveveldene historisk slott. Med en overdådig middag. Jeg ønsker nydelig bilder, og at alt bare er wow. Familien har lenge snakket om å reise dit, så når jeg har nevnt Hva jeg ønsker er de alle veldig med og giret på det. 😊 Anonymkode: 238fc...cab Ha det bryllupet dere ønsker dere. Her inne er det feil uansett hva bruden foreslår 😂 Anonymkode: c0820...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Del Skrevet 3. september 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Ha det bryllupet dere ønsker dere. Her inne er det feil uansett hva bruden foreslår 😂 Anonymkode: c0820...813 Litt enig i det, man er bridezilla enten man vil ha noe overdådig på et slott eller med to vitner på rådhuset. Men det med brudens forslag får meg til å tenke på noe. Har man noensinne sett en brudgom foreslå noe her inne? Kan ikke i farten komme på et eneste tilfelle, og lurer litt på hvordan de eventuelle forslagene ville blitt mottatt. 😅 Anonymkode: df374...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Litt enig i det, man er bridezilla enten man vil ha noe overdådig på et slott eller med to vitner på rådhuset. Men det med brudens forslag får meg til å tenke på noe. Har man noensinne sett en brudgom foreslå noe her inne? Kan ikke i farten komme på et eneste tilfelle, og lurer litt på hvordan de eventuelle forslagene ville blitt mottatt. 😅 Anonymkode: df374...b86 😂😂 ikke som jeg kommer på nei. Men noen poster er jo forsåvidt kjønnsnøytrale, så jeg må innrømme jeg ofte bare antar det er bruden også, uten at jeg egentlig vet det… IRL har de fleste menn jeg kjenner et ord med i laget, men føler sjelden de har behov for å diskuterer så mye att og frem rundt det. Enten er de fast bestemt på at dette er viktig for meg, ellers så virker det som de er litt « det blir sikkert bra». Anonymkode: c0820...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #20 Del Skrevet 4. september 2024 Prøv å få tak i noen i England eller Irland. Kanskje en bryllupsplanlegger eller noe. Så vet dem helt sikkert hvor det blir perfekt for dere. Med tanke på at dere ikke er så mange. Jeg vil tru det finnes utallige muligheter der for dere. Men prøv å få tak i noen lokale. Anonymkode: 40f08...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå