AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #81 Del Skrevet 3. september 2024 Jeg har alltid fått oppmerksomhet for utseendet mitt. «Vakker, unik, er du/har du vært modell» har fulgt meg siden barneskolen. Jeg derimot har aldri vært opptatt av utseendet mitt. Typisk tomboy og begynte ikke med sminke før etter VGS. Aldri hatt problemer med å få jentevenner. Har opplevd én venninne som følte seg truet på byen en gang og følte for å opplyse alle menn jeg kom i prat med at jeg hadde kjæreste. Og én som la meg for har fordi kjæresten hennes hadde villet date meg før de ble et par🤷🏻♀️ Er nå i 40 årene og får fremdeles masse oppmerksomhet for utseendet. Har bare lært meg å smile og si takk når folk kommenterer det. Jeg føler at de rundt meg er mer opptatt av hvordan jeg ser ut enn jeg er. Det har uansett aldri vært en utfordring å få meg venninner. Anonymkode: ac960...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 3. september 2024 #82 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har alltid fått oppmerksomhet for utseendet mitt. «Vakker, unik, er du/har du vært modell» har fulgt meg siden barneskolen. Jeg derimot har aldri vært opptatt av utseendet mitt. Typisk tomboy og begynte ikke med sminke før etter VGS. Aldri hatt problemer med å få jentevenner. Har opplevd én venninne som følte seg truet på byen en gang og følte for å opplyse alle menn jeg kom i prat med at jeg hadde kjæreste. Og én som la meg for har fordi kjæresten hennes hadde villet date meg før de ble et par🤷🏻♀️ Er nå i 40 årene og får fremdeles masse oppmerksomhet for utseendet. Har bare lært meg å smile og si takk når folk kommenterer det. Jeg føler at de rundt meg er mer opptatt av hvordan jeg ser ut enn jeg er. Det har uansett aldri vært en utfordring å få meg venninner. Anonymkode: ac960...726 Jenter som ofte får modell komplimenter og slikt og i tillegg kan ha guttevenner uten at se blir forelsket er ofte ikke «bomshell» pene. De er gjennomsnittlig og gjennomsnittlige er som regel alltid det som er akseptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #83 Del Skrevet 3. september 2024 Å gå rundt å tenke man er så utrolig vakker og deilig må være noe av det minst attraktive egenskapene til en kvinne Anonymkode: f798f...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #84 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har opplevd begge deler. Altså å være både pen og mindre pen. Da jeg var yngre så var jeg slank, veltrent og hadde fra naturens side et ganske pent ansikt. Etter å ha fått barn så la jeg på meg en god del, og det var ikke spesielt flatterende for ansiktet. Fikk noen rynker og poser under øynene etter mange våkennetter med barn og så videre. Så da kan jeg vel si at jeg har vært både pen, og mindre pen. Da jeg var pen, så merket jeg det som du beskriver her. Det kunne være vanskelig sosialt, fordi mange ser deg som en "trussel". Det er desverre slik at kvinner oftere er konkurrenter, mens menn oftere er nettverksbyggere. Det var vanskelig mange ganger. Som mindre pen, så opplevde jeg å bli fullstendig oversett mange ganger. Folk kommer med stikk og kommentarer på vekt, tar utgangspunkt i at du kanskje var mobbeoffer på skolen, at du har dårligere sosiale evner og så videre. At du er mindre intelligent, at du vil godta å bli tråkka på. Så min erfaring er at det nytter ikke uansett. Kvinner er som hovedregel konkurrenter, og det kreves en viss bevissthet for å gå over til å være nettverksbygger. Det er trist at fokuset er å forsøke å rakke ned på andre for å hevde seg selv, både når det gjelder pene og mindre pene kvinner. Anonymkode: b4fb1...883 Jeg er enig. Har også observert det du sier her. Sånn ca gjennomsnittlig så er man akseptert. Mindre pene jenter kan oppleve å ikke bli respektert på samme måte, spesielt ikke av menn og må også finne seg i mye negativt rundt utseende, dessverre. Under min masterutdanning for et par år siden, i voksen alder, opplevde jeg at når jeg dempet meg, tok på brillene og gjorde meg mere gråmus, ble jeg i større grad akseptert av omgivelsene. Følte meg som en utedass. Men straks jeg begynte å freshe meg opp litt og se litt babe ut, merket jeg en endring. Noen viste tegn til misunnelse og holdt mer avstand, og en av dem begynte å bli mer konkurrerende, og sammenlignet blant annet karakterer med meg. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 3. september 2024 #85 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 18.06): Det er noe helt annet med menn, de unner hverandre å være kjekke. Det noen menn kan bli misunnelige på er når kameraten får seg en veldig smellvakker drømmedame. Da kan konkurranseinstinktet frem. Anonymkode: ffe89...4b1 Ja du har nok et poeng her.. Men når det er sagt så kunne jeg ikke gitt mer flatt faen i åssen andre menn ser ut for å være helt ærlig. Men har mærka litt til detta med misunnelse rundt det at man får seg frue ja. Fikk av en eller anna grunn kapra ei skikkelig reim som gutteklubben kaller det og har forsåvidt sett at det er no sure miner fra flere kanter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #86 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å gå rundt å tenke man er så utrolig vakker og deilig må være noe av det minst attraktive egenskapene til en kvinne Anonymkode: f798f...6c3 Her har du et eksempel på en med lavt selvbilde. Styr unna disse menneskene, og vær stolt av deg selv. Anonymkode: 91490...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #87 Del Skrevet 3. september 2024 3 hours ago, millak said: Jenter som ofte får modell komplimenter og slikt og i tillegg kan ha guttevenner uten at se blir forelsket er ofte ikke «bomshell» pene. De er gjennomsnittlig og gjennomsnittlige er som regel alltid det som er akseptert. Sliter med guttevenner da de alltid får følelser for meg. Selv om jeg var tomboy hang jeg mest med jenter. Anonymkode: ac960...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #88 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her har du et eksempel på en med lavt selvbilde. Styr unna disse menneskene, og vær stolt av deg selv. Anonymkode: 91490...d7d Går man rundt å tror man er så sykt vakker og deilig, så er man ikke stolt, men høy på seg selv. Og det er en lite attraktiv egenskap Anonymkode: f798f...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. september 2024 #89 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Går man rundt å tror man er så sykt vakker og deilig, så er man ikke stolt, men høy på seg selv. Og det er en lite attraktiv egenskap Anonymkode: f798f...6c3 Mener du virkelig det? Og er du mann? Hvordan vil du at kvinner skal være da? Skal de ikke tenke at de er fine og flotte? Vil du de helst skal skru av lyset på soverommet og skjule seg liksom? Høres mer ut som at du hater at noen liker sitt eget utseende, og at du selv ikke er glad i deg selv og at du ikke liker folk som er det. Jeg hører faktisk fra menn at de synes kvinner som har selvtillit er flotte. Kvinner som står stolt og rak i ryggen. Kvinner som har selvtillit i en fin kjole, i en bikini, eller i undertøyet. At det er attraktivt. Å si at man er stygg når man kan se at man er fin, DET synes jeg er stygt og hatefullt. Tenk å hate noen fordi de er glad i dem selv. Bli heller glad på deres vegne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå