Laraa Skrevet 1. september 2024 #41 Del Skrevet 1. september 2024 (endret) Jeg fikk alltid stygge kommentarer på rumpen gjennom hele ungdomsskolen og vidergående av de andre jentene. Jeg hatet det. Jeg hadde veldig mange komplekser og gikk med store gensre. Jeg fikk høre: stygg ræv, feit ræv, panser, låvedør, fy faen vi ser rævva di før vi ser deg og mye, mye annet. Jeg har stor innsving i ryggen og da står den ganske utover, typ sprettrumpe og blir synlig. Særlig når midjen er smal, men rompen stor, vises det. På et eller tidspunkt tenkte jeg at jeg ikke kan gjemme meg alltid. Jeg har den formen jeg har og slutte å gjemme meg bak oversize gensere, og synes det var litt fascinerende når stor rumpetrend kom. Jeg slapp så definitivt å operere inn silikon. Jeg får masse ekle kommentarer fra andre damer på rumpen min, men menn gir komplimenter. Endret 1. september 2024 av Laraa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LøkkaLine Skrevet 1. september 2024 #42 Del Skrevet 1. september 2024 millak skrev (4 timer siden): Jeg skjønner. Men dette har jeg sett gjelde blant jenter som ikke er så pene også. Jeg skrev at det ikke går på utseendet ja. Var et tilfeldig eksempel på hva jeg anser å være litt kjip oppførsel mot medmennesker ved å ta seg privileger. Jeg bryr meg kun om hvordan man behandler andre, pen eller ei. Jeg liker like lite når høystatusyrker snakker ned om lavstatus osv. Poenget var; jeg bryr meg ikke om utseende hos venninner. Og har også et par såkalte «bombshells»-venninner. Det er jo ikke utseendet deres som gjør de til gode eller dårlige venner/medmennesker. Det at veldig vakre jenter opplever at andre trekker seg unna synes jeg høres rart ut. Og derfor vektlegger jeg at det muligens kan være andre faktorer ved dem i tilfelle, akkurat som hos «mindre vakre.» Men min erfaring er at de fleste pene også er fine og gode folk. Trygge kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #43 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det blir jo litt det. Det kan brukes som en, om du ikke er nær meg som jeg søker å være nær deg, er det fordi du er stygg og truet av meg. Anonymkode: 3471d...434 Jeg har foresten pene venninner og bekjente som blir sjalu er ofte ganske pene de også. Ingen som har sagt at de trenger å være stygge for å bli sjalu. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #44 Del Skrevet 2. september 2024 hva definerer "over middels vakker" egentlig? 🤦♀️ det er vel like mye øynene som ser, og noen ser overflaten mens andre ser mennesket.. Anonymkode: cb8e6...320 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #45 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har et ordinært utseende og har opplevd mye misunnelse og sjalusi. Hvorfor? Fordi jeg får til ting de andre ikke kan, og får oppmerksomhet de selv ønsker fra andre mennesker. Og istedenfor å gå i seg selv blir de ufine og sprer løgner om meg, som heldigvis blir avslørt av de som kjenner meg. Jeg har måttet kutte ut flere slike personer fra mitt liv. Jeg kan ikke ha slikt rundt meg. Kan ikke huske en eneste gang at noen har sagt eller gjort noe som minner om sjalusi grunnet vakkert utseende. Det er tross alt ikke alle vakre som har noe mellom ørene selv om de nok finnes de også. Anonymkode: 9432c...938 Og jeg er stygg, og har opplevd utrolig mye misunnelse og sjalusi. Fordi mens andre drømmer, snakker om drømmene og ønsker at de hadde gjort ditt og datt, så holder jeg kjeft og GJØR det jeg ønsker. Da får jeg det som regel til, ikke uten motstand og hardt arbeid, selvfølgelig. Det at jeg er stygg, gjør saken egentlig enda verre. Fordi statistisk sett forventer de fleste mye større bragder av dem som er pene, enn dem som har vært max uheldig med utseendet. Anonymkode: b01f2...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #46 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det samme skjer når man som kvinne blir rundt 50, litt overvektig og frittalende. Da blir man heller ikke sett ( om i det hele tatt...man blir litt intetkjønn) og usynliggjort. Yngre kvinner ser deg som stakkarslig og menn ser deg enten som oppvigler eller sprø 🤣 dersom de ikke kjenner deg personlig. Så å ha en stemme når det fysiske vitrer som kvinne,,tror jeg menn ikke møter før de nærmer seg 75. Så gled deg over din skjønnhet og ungdom .❤ Samt ta vare på kropp og helse. ! Bygg Livet ditt på Fundamentet Deg ! Anonymkode: 177e3...121 Dette! Når en vakker kvinne snakker, så lytter alle. Hun får skryt, komplimenter. Når en stygg eller eldre kvinne snakker, så er det få som lytter. Anonymkode: b01f2...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #47 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg føler vel heller at det er menn som er mest opptatt av andres utseende. Menn som føler seg mindreverdige og har funnet opp hele den incel-ideologien hvor de tolker statistikk som fanden leser bibelem og er dødelig sjalu på «Chad»s…. Anonymkode: 2eec9...565 Jepp, det er også menn flest som shamer mindre pene kvinner for deres utseende og sier masse stygge ting til dem og om dem. Anonymkode: b01f2...e50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #48 Del Skrevet 2. september 2024 Folk som skryter av sitt eget utseende mister på en måte interessen min. Fordi jeg har øyer selv. Zzzzzzzz zzzzzz zzzzz gjesp unnskyld sovnet. Anonymkode: 17223...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 2. september 2024 #49 Del Skrevet 2. september 2024 LøkkaLine skrev (8 timer siden): Jeg skrev at det ikke går på utseendet ja. Var et tilfeldig eksempel på hva jeg anser å være litt kjip oppførsel mot medmennesker ved å ta seg privileger. Jeg bryr meg kun om hvordan man behandler andre, pen eller ei. Jeg liker like lite når høystatusyrker snakker ned om lavstatus osv. Poenget var; jeg bryr meg ikke om utseende hos venninner. Og har også et par såkalte «bombshells»-venninner. Det er jo ikke utseendet deres som gjør de til gode eller dårlige venner/medmennesker. Det at veldig vakre jenter opplever at andre trekker seg unna synes jeg høres rart ut. Og derfor vektlegger jeg at det muligens kan være andre faktorer ved dem i tilfelle, akkurat som hos «mindre vakre.» Men min erfaring er at de fleste pene også er fine og gode folk. Trygge kvinner. Ok. Rart at det virker uforståelig, da det er et ganske kjent tema at misunnelse kan oppstå rundt utseende, spesielt når noen blir oppfattet som over gjennomsnittet vakre. Misunnelse kan være en komplisert følelse, og selv om det er forståelig at mennesker kan føle seg truet eller usikre i sammenligning med andre, kan det være vanskelig å håndtere i praksis, både for den som føler misunnelse, og for den som blir gjenstand for den. Det er også viktig å anerkjenne at slike følelser ikke nødvendigvis handler om personen som er "misunnet," men mer om den usikkerheten eller følelsen av utilstrekkelighet som den andre personen opplever. Dette er et tema som kan være utfordrende å snakke om, men som fortjener oppmerksomhet, spesielt i en tid hvor utseende ofte får stor vekt i sosiale medier og samfunnet generelt. Å ønske å projisere dette over på «at det er noe galt» kan høres mer ut som en hersketeknikk og misunnelse fordi jeg kjenner mange mindre pene kvinner, pene kvinner og middels pene kvinner med dårlige personligheter, feil og mangler som gjør mye dumt men samtidig har venner. Nettop fordi at de ikke føles som noe trussel. Hvis en person er ekstremt vakker er kanskje terskelen lavere og den muligheten har til og med kanskje aldri vært til stede for å feile. Hvem vet. Min erfaring er at mindre pene jenter kan faktisk tillate seg en stygg personlighet i tillegg. En klok gammel kvinne fortalte meg en gang: «Det finnes jenter som er mindre pene med dårlige personligheter og det finnes vakre jenter med vakre personligheter» . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #50 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er noe helt annet med menn, de unner hverandre å være kjekke. Det noen menn kan bli misunnelige på er når kameraten får seg en veldig smellvakker drømmedame. Da kan konkurranseinstinktet frem. Anonymkode: ffe89...4b1 Dette! Menn kan bli så sjalu at de dumper sin beste venn i 20 år, kun pga vennen fikk seg smellvakker drømmedame. Dårlig!! Anonymkode: 84043...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 2. september 2024 #51 Del Skrevet 2. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er en kvinne i slutten av 40-årene. Jeg har vært heldig med utseende, selv om jeg nok heller er søt enn klassisk pen. Men jeg har mye sjarm og utstråling, og har alltid fått mye oppmerksomhet. Heldigvis forstod jeg ikke at jeg hadde hverken et fint utseende eller evnen til å sjarmere før jeg var over 30 år. Jeg tenkte aldri over at jeg kom lettere til ting enten det var jobb, at jeg aldri behøvde å bekymre meg for om jeg hadde sjans på den jeg ville ha, at jeg alltid ble invitert på det jeg ville osv. Jeg var bare glad og fornøyd med livet generelt, Så jeg satte aldri andre jenters/kvinners noe merkelige/frekke atferd i sammenheng med misunnelse. Jeg tenkte bare at de ikke var så hyggelige. Men da jeg ble mer voksen og reflektert, så forstod jeg sammenhengen mellom et godt utseende kombinert med sjarm åpnet for flere muligheter på mange plan. Og at det jeg nok hadde kommet lett til det helt siden ungdomstiden. Og da la jeg også merke til misunnelsen fra andre kvinner. Det førte til at jeg ble mer innesluttet og bevisst prøvde å tone ned meg selv både i klesvalg og atferd. Jeg følte jeg måtte unnskylde meg selv for at andre skulle føle seg bedre. Og min selvtillit ble veldig dårlig i denne perioden. Nå har jeg kommet dit at jeg tenker deres misunnelse får være deres problem. Så nå er jeg meg selv igjen og er så trygg på at jeg er et godt menneske. Et menneske som både pynter seg, ler, gjør det jeg vil og lar livet føre meg både hit og dit. Og jeg har flotte, selvsikre venninner rundt meg. De usikre som har prøvd å rakke ned på meg for å hevde seg selv har jeg kuttet ut. Anonymkode: 007a4...0e4 Noen folk er faktisk frekke mot mange uansett. Så man skal ikke ta alt så personlig og det er en lettelse:) Men noen er nok enda mer utsatt for misunnelse. Når jeg prøver å forstå hva du mener, får jeg litt Emilie "Voe" Nereng-vibber. Hun er en utrolig søt jente med en personlighet som kanskje kan irritere noen, fordi hun kan fremstå litt naiv og har overskudd til å være godhjertet – noe ikke alle har. Folk kan ofte irritere seg over mennesker som klarer å holde på det gode, selv i møte med motgang. Selv om hun kanskje ikke er en "bombshell," er hun likevel misunnelsesverdig pen for mange. Hun utstråler heller ikke en altfor stor trussel og passer derfor inn nesten overalt. Jeg elsker slike personligheter og kan relatere til det søte og uskyldige i Voe, med et ønske om å alltid se det beste i folk, uansett hva. Mange ser ut til å tro at personer som dette ikke har opplevd noe vondt eller traumatisk, eller at vi er svake og naive fordi de velger å være ydmyke og empatiske. At alt bare har vært vellykket. Men dette er langt fra sannheten. Det krever enorm styrke å holde fast ved kjærligheten og rausheten, til tross for at livet byr på utfordringer. Endret 2. september 2024 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #52 Del Skrevet 2. september 2024 millak skrev (8 minutter siden): Noen folk er faktisk frekke mot mange uansett. Så man skal ikke ta alt så personlig og det er en lettelse:) Men noen er nok enda mer utsatt for misunnelse. Når jeg prøver å forstå hva du mener, får jeg litt Emilie "Voe" Nereng-vibber. Hun er en utrolig søt jente med en personlighet som kanskje kan irritere noen, fordi hun kan fremstå litt naiv og har overskudd til å være godhjertet – noe ikke alle har. Folk kan ofte irritere seg over mennesker som klarer å holde på det gode, selv i møte med motgang. Selv om hun kanskje ikke er en "bombshell," er hun likevel misunnelsesverdig pen for mange. Hun utstråler heller ikke en altfor stor trussel og passer derfor inn nesten overalt. Jeg elsker slike personligheter og kan relatere til det søte og uskyldige i Voe, med et ønske om å alltid se det beste i folk, uansett hva. Mange ser ut til å tro at personer som dette ikke har opplevd noe vondt eller traumatisk, eller at vi er svake og naive fordi de velger å være ydmyke og empatiske. At alt bare har vært vellykket. Men dette er langt fra sannheten. Det krever enorm styrke å holde fast ved kjærligheten og rausheten, til tross for at livet byr på utfordringer. Anonymkode: 007a4...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #53 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Folk som opplever mye misunnelse ovenfor andre har det ikke godt i eget liv og mangler strategier for å ta tak i eget selv og lære seg gleden i det man har. Slike folk har ofte opplevd å føle seg utenfor og/eller utestengt, er gjerne ensomme og mangler selvtillit og evne til å gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: 7696a...398 Min venninne fortalte meg ar hun kom i konflikt med jentegjengen som yngre. Så det ligger kanskje noe der også ja. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #54 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 007a4...0e4 Det jeg skrev forsvant, men prøver på nytt. Det var meg du siterte, og du forklarte min personlighet ganske bra. Anonymkode: 007a4...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 2. september 2024 #55 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette! Menn kan bli så sjalu at de dumper sin beste venn i 20 år, kun pga vennen fikk seg smellvakker drømmedame. Dårlig!! Anonymkode: 84043...4a5 Ja, nettop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #56 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): hva definerer "over middels vakker" egentlig? 🤦♀️ det er vel like mye øynene som ser, og noen ser overflaten mens andre ser mennesket.. Anonymkode: cb8e6...320 Det er noen få som faller i smak hos alle menn. Samtidig har en personlighet som står til stil med dette. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #57 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette! Når en vakker kvinne snakker, så lytter alle. Hun får skryt, komplimenter. Når en stygg eller eldre kvinne snakker, så er det få som lytter. Anonymkode: b01f2...e50 Det ligger nok mye makt i skjønnhet som vakre tar for gitt. Men da er det jo ganske forståelig med misunnelsen også. Har veldig mange venninner som har operert seg mye, nesten til det ugjenkjennelige. Folk er villig til å gå lang for utseende. Anonymkode: ffe89...4b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 2. september 2024 #58 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det jeg skrev forsvant, men prøver på nytt. Det var meg du siterte, og du forklarte min personlighet ganske bra. Anonymkode: 007a4...0e4 Jeg kjenner meg også igjen i det å fortrenge eller fornekte misunnelsen fra andre. Det var mange år jeg gjorde det og fant meg i mye. Jeg ville bare tro og se det beste i alle og hadde et ønske om at andre ønsket å ville det beste for meg slik som jeg ønsket for de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. september 2024 #59 Del Skrevet 2. september 2024 millak skrev (1 time siden): Det krever enorm styrke å holde fast ved kjærligheten og rausheten, til tross for at livet byr på utfordringer. Er det styrke det handler om da? Det er litt merkelig for meg. Som om at man liksom bare er sterk om man greier å unngå å være bitter når noe fint skjer med noen andre? Jeg er glad for andres del hver eneste dag og jeg må ikke prøve så hardt akkurat. 🤪 Hadde jeg ikke hatt disse små gledene hver dag, så hadde livet mitt vært trist tror jeg. For fine ting skjer jo ikke meg HELE tiden. Men det finnes mange andre mennesker heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 2. september 2024 #60 Del Skrevet 2. september 2024 lillevill skrev (41 minutter siden): Er det styrke det handler om da? Det er litt merkelig for meg. Som om at man liksom bare er sterk om man greier å unngå å være bitter når noe fint skjer med noen andre? Jeg er glad for andres del hver eneste dag og jeg må ikke prøve så hardt akkurat. 🤪 Hadde jeg ikke hatt disse små gledene hver dag, så hadde livet mitt vært trist tror jeg. For fine ting skjer jo ikke meg HELE tiden. Men det finnes mange andre mennesker heldigvis. Tror du misforstod. En styrke å bevare kjærligheten og rausheten når andre ønsker å dra deg ned. Ikke styrke å unne andre noe fint. Men når jeg tenker over det, så… Noen mennesker klarer ikke å være hyggelige forrdi de sliter med seg selv og har kanskje ikke indre ressurser til å bli bedre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå