AnonymBruker Skrevet 1. september #21 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg har et spørsmål til dere som kan relatere til å være over middels vakre Bombshells💗 Hvordan opplever dere misunnelse fra andre kvinner, og hvordan påvirker dette dere? Jeg har lagt merke til at mange jenter sliter med egen usikkerhet og kan føle seg truet av noen som tilsynelatende har "alt sammen." Selv om man prøver å være støttende og vennlig, kan noen fortsatt oppleve en følelse av konkurranse eller mindreverdighet, noe som skaper spenninger i relasjonene. Utseendet kan noen ganger skape en ubevisst barriere som gjør det vanskelig å knytte nære bånd. Dette kan føre til unngåelse eller at folk trekker seg unna, ikke fordi du har gjort noe galt, men fordi de føler seg usikre i sammenligning. Dette er en utfordring som ikke alltid blir anerkjent, men som mange vakre mennesker opplever i sosiale relasjoner, til tross for at de er snille, empatiske og ønsker gode forbindelser med andre. Mange antar kanskje at vakre mennesker har det "perfekt" og ikke har egne usikkerheter. Dette kan føre til at folk projiserer sine egne følelser av misunnelse eller utilstrekkelighet på deg, selv om du oppfører deg på en vennlig og inkluderende måte. Når noen er misunnelige, kan deres oppførsel være uforutsigbar. De kan virke støttende og vennlige, men også trekke seg tilbake eller unngå å gi deg oppmerksomhet. Dette kan skyldes motstridende følelser – ønsket om å være en god venn, men samtidig følelsen av å være truet eller mindre verdt. Jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer dette og hvilke erfaringer dere har. Anonymkode: 40122...d14 Det samme skjer når man som kvinne blir rundt 50, litt overvektig og frittalende. Da blir man heller ikke sett ( om i det hele tatt...man blir litt intetkjønn) og usynliggjort. Yngre kvinner ser deg som stakkarslig og menn ser deg enten som oppvigler eller sprø 🤣 dersom de ikke kjenner deg personlig. Så å ha en stemme når det fysiske vitrer som kvinne,,tror jeg menn ikke møter før de nærmer seg 75. Så gled deg over din skjønnhet og ungdom .❤ Samt ta vare på kropp og helse. ! Bygg Livet ditt på Fundamentet Deg ! Anonymkode: 177e3...121 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 1. september #22 Del Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har nok sett rimelig bra ut i hele mitt liv, samt at jeg har en kropp som de fleste drømmer om. Men jeg har aldri følt på misunnelse fra noen andre, kanskje litt venninner som ville "drept for å få sånn kropp som meg" og ler samtidig som de nekter å gi slipp på vin og potetgull. Kun godt ment. Så kanskje det er noe med måten du er på? Anonymkode: eb576...63d Har observert at kvinner ikke misunner bare en fin kropp. Det går mer i et vakkert ansikt og en attraktiv personlighet i tillegg til dette. Høres kanskje ikke ut som at de kunne «drept for en sånn kropp» når de ikke blir misunnelige en gang. Endret 1. september av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #23 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom venninnene dine er misunnelig på deg, så har du feil venninner. Ekte venner både heier på hverandre, og gjør narr av hverandre, med kjærlighet 😊 Anonymkode: 2179d...4ac Jeg tror det kan bli vanskeligere å finne disse venninnene, fordi negative følelser gjør at de velger noen andre. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 1. september #24 Del Skrevet 1. september LøkkaLine skrev (59 minutter siden): Hvordan vet du at det er utseendet ditt som gjør det vanskelig for folk å knytte seg, eller at kvinner trekker seg unna? Har du spurt eller antar? Min opplevelse er at vakre kvinner ofte har en trygghet og selvsikkerhet som mange tiltrekkes av (damer og menn), og jeg ser på både jobb og fritid at de som er veldig vakre ofte også er populære. Har et par ekstremt pene venninner selv, og kan ikke si det har påvirket vennskapet. Jeg bryr meg jo om hvordan de er som mennesker og mot de rundt seg. At de ser ut som de gjør er heldig for dem, men selvfølgelig ikke noe som gjør at jeg (normal+?) utseende vil trekke meg unna. Alle har sine kvaliteter. Hvis man begynner å forvente ting som gratis drinker ute eller å ta seg mer til rette enn andre pga utseendet, vil jeg jo ikke ha de som nære venninner. Men det har med manerer å gjøre (kanskje som en konsekvens av utseendet), ikke hvordan de ser ut. Jeg har aldri brydd meg om at mine pene venninner tar det å få drinker på byen som en selvfølge. Synes det er like gøy hver gang med spandable menn på byen. Hvorfor irriterer dette deg? Er det fordi at de kan oppnå noe med utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #25 Del Skrevet 1. september Som regel reagerer jeg å bli mest fascinert når jeg ser veldig vakre kvinner (er kvinne selv). De vakreste er gjerne de som er ydmyke og som har en skjønn personlighet i tillegg. Da tenker jeg de har vært heldig:) Jeg har ei venninne som er veldig pen. Blir mest sliten over at hun hele tiden skal bemerke at menn stirrer på henne, ikke at hun er pen i seg selv. Anonymkode: 0156e...4e2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #26 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det blir jo litt det. Det kan brukes som en, om du ikke er nær meg som jeg søker å være nær deg, er det fordi du er stygg og truet av meg. Anonymkode: 3471d...434 Dette er virkelig ikke ment som noe personangrep. Ønsker å snakke med likesinnede da dette er et problem som ikke er lett for andre å anerkjenne og som er litt tabu å snakke om. Hvis du tolker tråden på den måten så anbefaler jeg deg å lese på en annen tråd du kan relatere deg bedre i for det er virkelig ikke noe vondt ment med denne tråden🙏 Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 1. september #27 Del Skrevet 1. september millak skrev (1 time siden): Det var nok ikke et personangrep rettet mot «stygge» kvinner☺️ Nei, det skjønte da jeg også. Svaret mitt står likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 1. september #28 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Jeg har et spørsmål til dere som kan relatere til å være over middels vakre Bombshells💗 Hvordan opplever dere misunnelse fra andre kvinner, og hvordan påvirker dette dere? Jeg har lagt merke til at mange jenter sliter med egen usikkerhet og kan føle seg truet av noen som tilsynelatende har "alt sammen." Selv om man prøver å være støttende og vennlig, kan noen fortsatt oppleve en følelse av konkurranse eller mindreverdighet, noe som skaper spenninger i relasjonene. Utseendet kan noen ganger skape en ubevisst barriere som gjør det vanskelig å knytte nære bånd. Dette kan føre til unngåelse eller at folk trekker seg unna, ikke fordi du har gjort noe galt, men fordi de føler seg usikre i sammenligning. Dette er en utfordring som ikke alltid blir anerkjent, men som mange vakre mennesker opplever i sosiale relasjoner, til tross for at de er snille, empatiske og ønsker gode forbindelser med andre. Mange antar kanskje at vakre mennesker har det "perfekt" og ikke har egne usikkerheter. Dette kan føre til at folk projiserer sine egne følelser av misunnelse eller utilstrekkelighet på deg, selv om du oppfører deg på en vennlig og inkluderende måte. Når noen er misunnelige, kan deres oppførsel være uforutsigbar. De kan virke støttende og vennlige, men også trekke seg tilbake eller unngå å gi deg oppmerksomhet. Dette kan skyldes motstridende følelser – ønsket om å være en god venn, men samtidig følelsen av å være truet eller mindre verdt. Jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer dette og hvilke erfaringer dere har. Anonymkode: 40122...d14 Hunden da Elise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 1. september #29 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som regel reagerer jeg å bli mest fascinert når jeg ser veldig vakre kvinner (er kvinne selv). De vakreste er gjerne de som er ydmyke og som har en skjønn personlighet i tillegg. Da tenker jeg de har vært heldig:) Jeg har ei venninne som er veldig pen. Blir mest sliten over at hun hele tiden skal bemerke at menn stirrer på henne, ikke at hun er pen i seg selv. Anonymkode: 0156e...4e2 Jeg hadde en venninne som ofte mente at alle var sjalu på henne. Hun var veldig oppmerksomhetssyk og flørtende. Hun ville gjerne relatere og sa alltid «våre problemer som pene» og «alle var sjalu» osv. Hun var ikke spesielt pen men hadde nok en personlighetsforstyrrelse som gjorde at hun ikke gikk overens med noen, var kranglete og hadde få venner. Så det var nok ikke pga utseende eller en fin personlighet at folk tok avstand fra henne. Hun hadde nok veldig lite selvinnsikt i sin egen oppførsel. Jeg er en person som går overens med de fleste personligheter, har forståelse og tolmodighet for mye men jeg valgte å kutte henne helt ut når hun begynte å stalke eksen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #30 Del Skrevet 1. september Donald Duck skrev (1 time siden): Riktignok mann her i helt andre enden av såkalt kjekk og fin som mange så fint sier. Jeg er langt over snittet høy og har en kropp som mange har beskrevet som beundringsverdig med årene. Har aldri merka noe til forskjellsbhenadling eller spydige kommentarer på noen måter. Tror slike ting går under hva man gjør det til selv og hvor nær man tar seg av ting Det er noe helt annet med menn, de unner hverandre å være kjekke. Det noen menn kan bli misunnelige på er når kameraten får seg en veldig smellvakker drømmedame. Da kan konkurranseinstinktet frem. Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 1. september #31 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Som regel reagerer jeg å bli mest fascinert når jeg ser veldig vakre kvinner (er kvinne selv). De vakreste er gjerne de som er ydmyke og som har en skjønn personlighet i tillegg. Da tenker jeg de har vært heldig:) Jeg har ei venninne som er veldig pen. Blir mest sliten over at hun hele tiden skal bemerke at menn stirrer på henne, ikke at hun er pen i seg selv. Anonymkode: 0156e...4e2 Det høres ut som at hun er usikker på seg selv, selvom hun er pen. Janteloven har lært meg at det er strengt tatt ulovlig å si noe sånt, så jeg holder kjeft og later som at blikk ikke finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #32 Del Skrevet 1. september Folk som opplever mye misunnelse ovenfor andre har det ikke godt i eget liv og mangler strategier for å ta tak i eget selv og lære seg gleden i det man har. Slike folk har ofte opplevd å føle seg utenfor og/eller utestengt, er gjerne ensomme og mangler selvtillit og evne til å gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: 7696a...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #33 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom venninnene dine er misunnelig på deg, så har du feil venninner. Ekte venner både heier på hverandre, og gjør narr av hverandre, med kjærlighet 😊 Anonymkode: 2179d...4ac Vel, jeg håper og ber om å finne venninner som virkelig kan støtte hverandre uten misunnelse. Når jeg finner noen jeg virkelig liker, blir jeg ofte redd for at de skal bli misunnelige. Jeg ønsker bare at vi kan unne hverandre det beste og bygge solide, gode, og sterke bånd. Akkurat nå har jeg en venninne som gjør meg litt usikker, og det gjør meg trist. Hun er vanligvis ikke en person som lyver, men da vi først møttes, løy hun om at hun hadde kjøpt leiligheten sin. Selv om løgnen ble avslørt, har jeg aldri nevnt det, og later som om jeg ikke husker at hun sa det. Det sårer meg at hun følte behov for å lyve til meg, selv om hun ellers ikke er en som pynter på sannheten. Jeg vet at hun kan være litt overfladisk, så det er ikke sikkert det var personlig eller ser meg som en konkurrent. Videre har jeg merket at hun liker meg og inviterer meg på middag, men hun inkluderer meg ofte ikke på hengivenhet der hun allikevel inviterer venninner hun ikke er like nær som meg. For eksempel, på 17. mai var det vår felles venninne som måtte minne henne på å invitere meg til middag. Dette er en motstridende oppførsel som forvirrer meg. En gang da jeg introduserte henne for en annen venninne, ble den nye venninnen invitert på en fest, mens jeg ikke ble inkludert. Da jeg spurte henne om planene hennes, svarte hun bare at hun syntes synd på den andre venninnen fordi hun ikke hadde noe å gjøre den kvelden. Jeg følte meg satt i bakerste rekke og ble lei meg for at jeg hadde introdusert henne for noen som hun valgte over meg. Det vennskapet varte ikke lenge, spesielt etter at den andre venninnen addet daten hennes på Instagram. Da jeg fortalte henne at jeg var gravid, virket hun litt distansert, mens en annen venninne var veldig støttende. Etter hvert tror jeg hun fikk dårlig samvittighet, for hun foreslo å arrangere en babyshower, men hun spør meg aldri hvordan jeg har det eller viser støtte. Det hele virker litt rart. En siste ting som har plaget meg er at hun alltid kommenterer andres bilder på Facebook, spesielt profilbilder, men når det kommer til mine, kommenterer hun aldri – hun bare «liker» dem. Hadde hun vært en person som bare «liker» eller var tilbakeholden generelt, ville jeg ikke brydd meg, men det føles litt merkelig at hun ikke kan kommentere mine. Jeg håper og vil tro at dette er helt normalt i vennskap? Hva tenker dere… har dere sånne venner? Anonymkode: ffe89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #34 Del Skrevet 1. september Jeg er en kvinne i slutten av 40-årene. Jeg har vært heldig med utseende, selv om jeg nok heller er søt enn klassisk pen. Men jeg har mye sjarm og utstråling, og har alltid fått mye oppmerksomhet. Heldigvis forstod jeg ikke at jeg hadde hverken et fint utseende eller evnen til å sjarmere før jeg var over 30 år. Jeg tenkte aldri over at jeg kom lettere til ting enten det var jobb, at jeg aldri behøvde å bekymre meg for om jeg hadde sjans på den jeg ville ha, at jeg alltid ble invitert på det jeg ville osv. Jeg var bare glad og fornøyd med livet generelt, Så jeg satte aldri andre jenters/kvinners noe merkelige/frekke atferd i sammenheng med misunnelse. Jeg tenkte bare at de ikke var så hyggelige. Men da jeg ble mer voksen og reflektert, så forstod jeg sammenhengen mellom et godt utseende kombinert med sjarm åpnet for flere muligheter på mange plan. Og at det jeg nok hadde kommet lett til det helt siden ungdomstiden. Og da la jeg også merke til misunnelsen fra andre kvinner. Det førte til at jeg ble mer innesluttet og bevisst prøvde å tone ned meg selv både i klesvalg og atferd. Jeg følte jeg måtte unnskylde meg selv for at andre skulle føle seg bedre. Og min selvtillit ble veldig dårlig i denne perioden. Nå har jeg kommet dit at jeg tenker deres misunnelse får være deres problem. Så nå er jeg meg selv igjen og er så trygg på at jeg er et godt menneske. Et menneske som både pynter seg, ler, gjør det jeg vil og lar livet føre meg både hit og dit. Og jeg har flotte, selvsikre venninner rundt meg. De usikre som har prøvd å rakke ned på meg for å hevde seg selv har jeg kuttet ut. Anonymkode: 007a4...0e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LøkkaLine Skrevet 1. september #35 Del Skrevet 1. september millak skrev (50 minutter siden): Jeg har aldri brydd meg om at mine pene venninner tar det å få drinker på byen som en selvfølge. Synes det er like gøy hver gang med spandable menn på byen. Hvorfor irriterer dette deg? Er det fordi at de kan oppnå noe med utseende. Ikke utseendebasert, men verdibasert. Her tenkte jeg på de som spør rett ut om drink/henger ved baren, og faktisk ikke er interessert i mennene. Mini-«manipulasjon» er jeg ikke fan av, men dette har ikke noe med hvordan personene ser ut å gjøre. Dette var et «hvis man utnytter å være vakker på denne måten»-poeng. Om man får tilbudt en drink fra en som kan være interessant, er det selvfølgelig noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #36 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det snålt? Hva om hun er kjæreste med en som for dine veninner ikke består testen? Hun er glad i han, er det ikke trist å miste noen? Det er en prosess det også, selv om det i det lange løp er en mann som ikke er verdt det. Det handlet ikke om deg, det handlet om han, å jeg tror du forstår det når du kaller å forstå det med veninner. Fremmede kvinner kan også være som venninnene dine, selv om dere ikke kjenner hverandre. Anonymkode: 3471d...434 Skjønner ikke hva du mener. Vi var på samme fest, hun presenterer sin nye kjæreste for alle, inkludert meg, og alle, inkludert meg, hilser høflig på ham, og det er det. Festen går videre, og jeg og den fyren vekslet verken et ord eller et blikk etter den helt ordinære hilserunden. Ærlig talt tenker jeg verken på henne eller han til jeg altså får vite at hun sitter på soverommet og gråter av redsel. Bestått/ikke bestått, jeg verken kikket på eller tenkte på ham etter hilsningen, og gjorde så absolutt ikke noe fremstøt mot ham. Ikke han mot meg heller. Selvfølgelig fælt å miste noen, men dette ble svært overdrevet og dramatisk når absolutt ingenting hadde skjedd. Ikke så nye som et smil eller blikk fra ham til meg eller omvendt. Mine venninner var på ingen måte så hysterisk. Dette var en klassevenninne, men ingen nær venninne. Anonymkode: 03bbd...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #37 Del Skrevet 1. september Jeg føler vel heller at det er menn som er mest opptatt av andres utseende. Menn som føler seg mindreverdige og har funnet opp hele den incel-ideologien hvor de tolker statistikk som fanden leser bibelem og er dødelig sjalu på «Chad»s…. Anonymkode: 2eec9...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 1. september #38 Del Skrevet 1. september LøkkaLine skrev (29 minutter siden): Ikke utseendebasert, men verdibasert. Her tenkte jeg på de som spør rett ut om drink/henger ved baren, og faktisk ikke er interessert i mennene. Mini-«manipulasjon» er jeg ikke fan av, men dette har ikke noe med hvordan personene ser ut å gjøre. Dette var et «hvis man utnytter å være vakker på denne måten»-poeng. Om man får tilbudt en drink fra en som kan være interessant, er det selvfølgelig noe annet. Jeg skjønner. Men dette har jeg sett gjelde blant jenter som ikke er så pene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 1. september #39 Del Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Som regel reagerer jeg å bli mest fascinert når jeg ser veldig vakre kvinner (er kvinne selv). De vakreste er gjerne de som er ydmyke og som har en skjønn personlighet i tillegg. Da tenker jeg de har vært heldig:) Jeg har ei venninne som er veldig pen. Blir mest sliten over at hun hele tiden skal bemerke at menn stirrer på henne, ikke at hun er pen i seg selv. Anonymkode: 0156e...4e2 Man er heldig fordi man er ydmyk og snill og grei? Og uheldig om man ikke er det? 🤪 Personlighet har jo veldig mye med hvem man ønsker å være. Og intensjonen man har ovenfor andre. om man vil være omsorgsfull, om man vil glede andre, bry seg, ikke lyve, ikke være ufin og fæl og egoistisk. Man velger jo veldig mye av det her. Endret 2. september av lillevill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #40 Del Skrevet 1. september I ung alder hadde jeg flest guttevenner da det var vanskelig å ha gode vennskap med jenter uten at noen startet med drama, sjalusi, baksnakking osv. Jeg har iløpet av årene klart å finne andre kvinner som jeg kan relatere til. Kvinner som skyr drama og som heier på andre kvinner. Vi er mange som er oppriktig glad på andres vegne og som ikke føler oss truet av andres vakre ytre eller prestasjoner. Anonymkode: 5ef70...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå