Gå til innhold

Over gjennomsnittlig vakker og misunnelse blant kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et spørsmål til dere som kan relatere til å være over middels vakre Bombshells💗

Hvordan opplever dere misunnelse fra andre kvinner, og hvordan påvirker dette dere? Jeg har lagt merke til at mange jenter sliter med egen usikkerhet og kan føle seg truet av noen som tilsynelatende har "alt sammen." Selv om man prøver å være støttende og vennlig, kan noen fortsatt oppleve en følelse av konkurranse eller mindreverdighet, noe som skaper spenninger i relasjonene.

Utseendet kan noen ganger skape en ubevisst barriere som gjør det vanskelig å knytte nære bånd. Dette kan føre til unngåelse eller at folk trekker seg unna, ikke fordi du har gjort noe galt, men fordi de føler seg usikre i sammenligning. Dette er en utfordring som ikke alltid blir anerkjent, men som mange vakre mennesker opplever i sosiale relasjoner, til tross for at de er snille, empatiske og ønsker gode forbindelser med andre.

Mange antar kanskje at vakre mennesker har det "perfekt" og ikke har egne usikkerheter. Dette kan føre til at folk projiserer sine egne følelser av misunnelse eller utilstrekkelighet på deg, selv om du oppfører deg på en vennlig og inkluderende måte.

Når noen er misunnelige, kan deres oppførsel være uforutsigbar. De kan virke støttende og vennlige, men også trekke seg tilbake eller unngå å gi deg oppmerksomhet. Dette kan skyldes motstridende følelser – ønsket om å være en god venn, men samtidig følelsen av å være truet eller mindre verdt.  Jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer dette og hvilke erfaringer dere har.

Anonymkode: 40122...d14

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 5a8af...f06

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heftig

Har alltid vært den stygge dama men har til dags dato verken følt meg "truet" eller underlegen vakre kvinner. Jeg ser at de er vakre og det er det. 

På hvilken måte tenker du at for eksempel jeg skal bli truet eller føle meg mindre verdt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig skrev (35 minutter siden):

Har alltid vært den stygge dama men har til dags dato verken følt meg "truet" eller underlegen vakre kvinner. Jeg ser at de er vakre og det er det. 

På hvilken måte tenker du at for eksempel jeg skal bli truet eller føle meg mindre verdt? 

Det var nok ikke et personangrep rettet mot «stygge» kvinner☺️

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Npr det gjelder sjalusi så kan man jo prøve å bruke det som motivasjon på å bli bedre på de tingene man ikke er så god på. Det ha jeg alltid tenkt. Ikke at jeg har opplevd så mye av det, men jeg er sjukt god på å tegne. Og når jeg var ung, så kunne jeg bruke sjalusien jeg opplevde på å tegne mer og mer. 

Nå som jeg er voksen, så kommer sjalusien i stikk som er mer "stygge" det går gjerne i forsøk på å sabotere mitt forhold med min leder og arbeidsgiver feks. Det er med andre ord mye mer stressende og vanskeligere å bruke som motivasjon. Jeg blir nemlig bare veldig sliten mentalt av det. Jeg er også litt for gammel og dermed sliten, (40) til å jobbe med kreative ting kvelden lang. 

Anonymkode: 1bbf7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom venninnene dine er misunnelig på deg, så har du feil venninner. Ekte venner både heier på hverandre, og gjør narr av hverandre, med kjærlighet 😊

Anonymkode: 2179d...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et ordinært utseende og har opplevd mye misunnelse og sjalusi. Hvorfor? Fordi jeg får til ting de andre ikke kan, og får oppmerksomhet de selv ønsker fra andre mennesker. Og istedenfor å gå i seg selv blir de ufine og sprer løgner om meg, som heldigvis blir avslørt av de som kjenner meg. Jeg har måttet kutte ut flere slike personer fra mitt liv. Jeg kan ikke ha slikt rundt meg.

Kan ikke huske en eneste gang at noen har sagt eller gjort noe som minner om sjalusi grunnet vakkert utseende. Det er tross alt ikke alle vakre som har noe mellom ørene selv om de nok finnes de også.

Anonymkode: 9432c...938

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok mann her i helt andre enden av såkalt kjekk og fin som mange så fint sier. Jeg er langt over snittet høy og har en kropp som mange har beskrevet som beundringsverdig med årene. Har aldri merka noe  til forskjellsbhenadling eller spydige kommentarer på noen måter. Tror slike ting går under hva man gjør det til selv og hvor nær man tar seg av ting

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok sett rimelig bra ut i hele mitt liv, samt at jeg har en kropp som de fleste drømmer om. 

Men jeg har aldri følt på misunnelse fra noen andre, kanskje litt venninner som ville "drept for å få sånn kropp som meg" og ler samtidig som de nekter å gi slipp på vin og potetgull. Kun godt ment. 

Så kanskje det er noe med måten du er på? 

Anonymkode: eb576...63d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp slike mennesker. Livet mitt ble mye bedre når jeg droppet slike folk. Finn deg venninner som er like selvsikre, livet er for kort til å bry seg om slikt. Dessuten, så har man det mye gøyere med mennesker man slipper å ta for mye hensyn til når de er usikre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er utseendet ditt som gjør det vanskelig for folk å knytte seg, eller at kvinner trekker seg unna? Har du spurt eller antar?

Min opplevelse er at vakre kvinner ofte har en trygghet og selvsikkerhet som mange tiltrekkes av (damer og menn), og jeg ser på både jobb og fritid at de som er veldig vakre ofte også er populære.

Har et par ekstremt pene venninner selv, og kan ikke si det har påvirket vennskapet. Jeg bryr meg jo om hvordan de er som mennesker og mot de rundt seg. At de ser ut som de gjør er heldig for dem, men selvfølgelig ikke noe som gjør at jeg (normal+?) utseende vil trekke meg unna. Alle har sine kvaliteter.

Hvis man begynner å forvente ting som gratis drinker ute eller å ta seg mer til rette enn andre pga utseendet, vil jeg jo ikke ha de som nære venninner. Men det har med manerer å gjøre (kanskje som en konsekvens av utseendet), ikke hvordan de ser ut.

Endret av LøkkaLine
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg har et spørsmål til dere som kan relatere til å være over middels vakre Bombshells💗

Hvordan opplever dere misunnelse fra andre kvinner, og hvordan påvirker dette dere? Jeg har lagt merke til at mange jenter sliter med egen usikkerhet og kan føle seg truet av noen som tilsynelatende har "alt sammen." Selv om man prøver å være støttende og vennlig, kan noen fortsatt oppleve en følelse av konkurranse eller mindreverdighet, noe som skaper spenninger i relasjonene.

Utseendet kan noen ganger skape en ubevisst barriere som gjør det vanskelig å knytte nære bånd. Dette kan føre til unngåelse eller at folk trekker seg unna, ikke fordi du har gjort noe galt, men fordi de føler seg usikre i sammenligning. Dette er en utfordring som ikke alltid blir anerkjent, men som mange vakre mennesker opplever i sosiale relasjoner, til tross for at de er snille, empatiske og ønsker gode forbindelser med andre.

Mange antar kanskje at vakre mennesker har det "perfekt" og ikke har egne usikkerheter. Dette kan føre til at folk projiserer sine egne følelser av misunnelse eller utilstrekkelighet på deg, selv om du oppfører deg på en vennlig og inkluderende måte.

Når noen er misunnelige, kan deres oppførsel være uforutsigbar. De kan virke støttende og vennlige, men også trekke seg tilbake eller unngå å gi deg oppmerksomhet. Dette kan skyldes motstridende følelser – ønsket om å være en god venn, men samtidig følelsen av å være truet eller mindre verdt.  Jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer dette og hvilke erfaringer dere har.

Anonymkode: 40122...d14

Det var en tråd her om dette for ikke veldig lenge siden. Så du får bruke søkefunksjonen.

Anonymkode: 75766...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dauer🤣

Ved å bli pumpet full av tråder og bilder som skiller folk på utseendet alene, blir dessverre mange usikre.

Er så glad for at jeg har sunne relasjoner som ikke er preget av sjalusi og konkurranse. 

Anonymkode: ab5c2...fbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var noe som var mer aktuelt da vi var helt unge. Da kunne jeg få en del kommentarer fra et par som var mine beste venninner. I voksen alder ler vi av det. 
Ikke for å være arrogant, men jeg tok meg aldri bær av det da jeg visste jeg så bra ut og skjønte hvor kommentarene kom i fra.

Anonymkode: 83375...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det flere tråder som dette? Har ikke funnet noen. 

Anonymkode: ffe89...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke penere enn mine venninner, men hadde en utstråling og væremåte som menn likte veldig godt. Mine venninner var ikke sjalu, men vedkjente at de brukte meg som test angående menn de traff. Om mennene traff meg og fremdeles holdt sin interesse og oppmerksomhet på dem hadde mennene bestått. Om deres oppmerksomhet ble dratt mot meg feilet de selvfølgelig, og bort med dem. 

Angående kvinner som ikke var nære venninner, men mer bekjente, har jeg hatt noen merkelige opplevelser. Som at jeg hilste på kjæresten til en klassevenninne, høflig og ikke noe utover det, og så fikk jeg vite at hun satt inne på et soverom og gråt, fordi hun var så redd for at jeg skulle stjele ham. Jeg har aldri stålet noens kjærester, og hadde ikke gitt ham mer oppmerksomhet enn å hilse høflig, og så feste videre med venner, uten å tenke/se mer på ham. Slike ting synes jeg var utrolig snålt, men mine nære venninner taklet dette så greit at generelt var dette ikke noe problem. 

Anonymkode: 03bbd...5f9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

millak skrev (54 minutter siden):

Det var nok ikke et personangrep rettet mot «stygge» kvinner☺️

Det blir jo litt det. Det kan brukes som en, om du ikke er nær meg som jeg søker å være nær deg, er det fordi du er stygg og truet av meg. 

Anonymkode: 3471d...434

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var ikke penere enn mine venninner, men hadde en utstråling og væremåte som menn likte veldig godt. Mine venninner var ikke sjalu, men vedkjente at de brukte meg som test angående menn de traff. Om mennene traff meg og fremdeles holdt sin interesse og oppmerksomhet på dem hadde mennene bestått. Om deres oppmerksomhet ble dratt mot meg feilet de selvfølgelig, og bort med dem. 

Angående kvinner som ikke var nære venninner, men mer bekjente, har jeg hatt noen merkelige opplevelser. Som at jeg hilste på kjæresten til en klassevenninne, høflig og ikke noe utover det, og så fikk jeg vite at hun satt inne på et soverom og gråt, fordi hun var så redd for at jeg skulle stjele ham. Jeg har aldri stålet noens kjærester, og hadde ikke gitt ham mer oppmerksomhet enn å hilse høflig, og så feste videre med venner, uten å tenke/se mer på ham. Slike ting synes jeg var utrolig snålt, men mine nære venninner taklet dette så greit at generelt var dette ikke noe problem. 

Anonymkode: 03bbd...5f9

Hvorfor er det snålt? Hva om hun er kjæreste med en som for dine veninner ikke består testen? 

Hun er glad i han, er det ikke trist å miste noen? Det er en prosess det også, selv om det i det lange løp er en mann som ikke er verdt det. Det handlet ikke om deg, det handlet om han, å jeg tror du forstår det når du kaller å forstå det med veninner. Fremmede kvinner kan også være som venninnene dine, selv om dere ikke kjenner hverandre.

Anonymkode: 3471d...434

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg tror dette er en provoserende tråd og at du ikke vil bli møtt med så mye forståelse. Men tingen er at sjalusi finnes og det er mange som er direkte fæle med andre fordi de tror at "de har det så bra" ofte kan man gjøre mye selv ved å ta grep og bedre eget liv. Spesielt det å studere nærmere hva det er som gjør at man blir sjalu. 

Men for dne som opplever sjalusi så kan man jo ta det som et kompliment Kansje, eller kommunisere med vedkommede. Men om handlingene er direkte skadelige ( feks psykisk mishandling) så er det ikke så lett. Da må man fjerne seg fra mennesket. 

Anonymkode: 1bbf7...f94

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LøkkaLine skrev (44 minutter siden):

Hvordan vet du at det er utseendet ditt som gjør det vanskelig for folk å knytte seg, eller at kvinner trekker seg unna? Har du spurt eller antar?

Min opplevelse er at vakre kvinner ofte har en trygghet og selvsikkerhet som mange tiltrekkes av (damer og menn), og jeg ser på både jobb og fritid at de som er veldig vakre ofte også er populære.

Har et par ekstremt pene venninner selv, og kan ikke si det har påvirket vennskapet. Jeg bryr meg jo om hvordan de er som mennesker og mot de rundt seg. At de ser ut som de gjør er heldig for dem, men selvfølgelig ikke noe som gjør at jeg (normal+?) utseende vil trekke meg unna. Alle har sine kvaliteter.

Hvis man begynner å forvente ting som gratis drinker ute eller å ta seg mer til rette enn andre pga utseendet, vil jeg jo ikke ha de som nære venninner. Men det har med manerer å gjøre (kanskje som en konsekvens av utseendet), ikke hvordan de ser ut.

Kan virke som at folk unner kvinner å være vakre og pene men er de «bombshell» pene og alltid et hakk over de andre så blir de fleste misunnelige. Når man kan forsvare sine venner som «pene» da er de kanskje ikke helt der. 

Jeg kjenner meg i hvert fall igjen, som ydmyk empatisk, snill og søt. Godt likt også men når det kommer til er punkt kan mange kvinner bli usikre. Personligheten tiltrekker men at andre kan slite med negative følelser som gir litt miksede signaler. Kanskje fordi man er godt likt blant menn og blikk på byen eller at de bare skjønner at typen innerst inne kan synes de er pene.

Jeg observerer at jenter tåler mye fra venninner, mye falskhet og dårlige personligheter. Til og med venninner som flørter med deres menn, men så lenge de ikke er noe spesielt ved de så oppleves de heller ikke som en trussel på samme måte. Noe som en ydmyk og vakker kvinne kan gjøre selvom de oppfører seg.  Jeg har fått mye negativ attitudes rettet mot meg pga jeg er spesielt pen. Der vedkommende har sagt set rett ut at det har vært misunnelse. Har opplevd andre situasjoner der en annen venninne var veldig direkte med meg og mente at de visse jenter var misunnelige og grunnen var at jeg er penere enn de fleste, bærer meg med en behagelig og trygg selvtillit, har en vakker genuint personlighet som kan forsterke det hele.  Selvom jeg sa «nei, de har jo pene venninner de» til hennes påstander så sa hun «jo, det er sånn det er og du er enda penere enn våre felles venner med de». 

Jeg tror at bare veldig pene jenter kan forstå dette her.  

Det er også viktig å huske at mindre pene jenter opplever misunnelse fra sine venninner igjen, pga andre grunner.Misunnelse kan oppstå grunnet mange ulike årsaker . At andre sin oppførsel ikke trenger å ha noe med misunnelse å gjøre men personlige problemer. Noen blir misunnelig på nesten alle hele tiden og da er det heller ikke like personlig, selvom sannsynligheten er høy for at man da ikke er en av de få som slipper unna. Må nesten analysere helheten. 

Endret av millak
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...