AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #21 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler meg litt truffet her … Hvorfor er det så ille? Med all den tiden som går til amming, er jeg ofte på mobil eller ser på Tv eller leser aviser. Man er jo ikke anbefalt å forstyrre/prate med barnet mens det ammer uansett? Anonymkode: 454da...68b Fordi man går glipp av viktig samspill, ser ikke babyens bittesmå signaler om metthet eller annet. Ville jo heller ikke sittet i en middag med andre voksne og scrollet på mobilen. Å ta et bilde, en video eller svare på en viktig melding en sjelden gang er greit, men ikke mer enn man ville gjort om man satt sammen med et voksent menneske. Ammestuden er en av de viktigste "pratestundene" man har med babyen. Å holde øyekontakt, småsnakke litt og så stryke på barnet er bra for tilknytningen. Jeg har tatt 1 video per måned av barnet som dier, og å se på de videoene og se hvordan barnet har øyekontakt gjør meg bare enda tryggere på at å bruke mobil/skjerm så lite som mulig mens barnet er tilstede er det beste for både mor og barn. (Samme gjelder om far flaskemater, eller gir fast føde) (Liten kilde: https://www.nrk.no/sorlandet/foreldres-mobilbruk-kan-skade-samspillet-med-babyen-1.13911612) Anonymkode: 63c8e...a11 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #22 Del Skrevet 1. september 2024 Kvinner som røyker mens de er gravide burde blitt fratatt barnet, eller bli tatt tvangsabort på. Egoistiske drittkjerringer som ikke fortjener å få barn. Folk som legger ut bilder av barna på some er idioter. Og jeg bryr meg nada om profilen er lukket, det er sjeldent eller det er «uskyldige» bilder. Folk som kaller ungene sine for navn f.eks «Liam», «Emma», «Sofie/Sofia» eller «Theo» har 0 kreativitet og personlighet. blir også trist når jeg ser nydelige babyer med navn som «Mio», for det er et så grusomt stygt og feminint navn. Anonymkode: 7a675...4fa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #23 Del Skrevet 1. september 2024 Jeg kan ikke fordra gravide som sammenligner seg selv med andre, alle graviditeter er forskjellige. Anonymkode: 33236...390 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #24 Del Skrevet 1. september 2024 Foreldre som går på tur med vogn mens de skroller på tlf Nybakte mødre som drasser med seg barnet på shopping, stor vogn, barn som hyler Bæresele med liten baby som er kledd altfor sparsommelig for minusgrader i tynn ulldress Anonymkode: d83af...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #25 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreldre som går på tur med vogn mens de skroller på tlf Nybakte mødre som drasser med seg barnet på shopping, stor vogn, barn som hyler Bæresele med liten baby som er kledd altfor sparsommelig for minusgrader i tynn ulldress Anonymkode: d83af...435 Hvis baby sover i bagdel da? Da er det vel ok med litt scrolling. Anonymkode: 8f04f...98c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #26 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis baby sover i bagdel da? Da er det vel ok med litt scrolling. Anonymkode: 8f04f...98c Ser bare så teit ut at man er så avhengig av tlf at man må skrolle mens man kjører vogn.. Anonymkode: d83af...435 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #27 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser bare så teit ut at man er så avhengig av tlf at man må skrolle mens man kjører vogn.. Anonymkode: d83af...435 Hvis man sitter på en benk i parken da, og baby sover i vognen? Anonymkode: 8f04f...98c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #28 Del Skrevet 1. september 2024 Det er jo ingen grunn til å ikke scrolle om baby sover/skal sove i vognen! Da kan man jo multitaske og få sjekket noen ting. Jeg skjønner det om babyen/barnet sitter og er våken. Men typ 95% av mine vognturer med baby var for å få baby til å sove. Da trenger jeg ikke å glo på vogna Anonymkode: 70662...b76 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #29 Del Skrevet 1. september 2024 Det som provoserer meg er mødre som ikke letter på voksiposen/dyna til baby inne på kjøpesenter! Babyen blir jo kokt Anonymkode: 70662...b76 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #30 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi man går glipp av viktig samspill, ser ikke babyens bittesmå signaler om metthet eller annet. Ville jo heller ikke sittet i en middag med andre voksne og scrollet på mobilen. Å ta et bilde, en video eller svare på en viktig melding en sjelden gang er greit, men ikke mer enn man ville gjort om man satt sammen med et voksent menneske. Ammestuden er en av de viktigste "pratestundene" man har med babyen. Å holde øyekontakt, småsnakke litt og så stryke på barnet er bra for tilknytningen. Jeg har tatt 1 video per måned av barnet som dier, og å se på de videoene og se hvordan barnet har øyekontakt gjør meg bare enda tryggere på at å bruke mobil/skjerm så lite som mulig mens barnet er tilstede er det beste for både mor og barn. (Samme gjelder om far flaskemater, eller gir fast føde) (Liten kilde: https://www.nrk.no/sorlandet/foreldres-mobilbruk-kan-skade-samspillet-med-babyen-1.13911612) Anonymkode: 63c8e...a11 Mine hadde null øyekontakt de første månedene, de diet med lukkede øyne. Anonymkode: 5375f...30a 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #31 Del Skrevet 1. september 2024 Helt ærlig? Å ta tidlig ultralyd og NIPT uten noe medisinsk grunn til det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk gidder å kaste bort masse penger på det. Det virker mer som en trend enn et behov. Babyshower. Å bruke MASSE penger på dåp. Å kjøpe masse helt nye klær, gjerne merkeklær til babyer. Det er bortkasta penger. Samme med de som kjøper helt nye, dyre vogner. Vi kjøpte en gammel, brukt, knirkete Emmaljunga edge duo og skjønner ikke hva som er så mye bedre med en helt ny vogn til 15 000. Haha jeg ser mye handler om penger. Jeg er ikke fattig altså. Men er generelt i mot overforbruk. De som mener at kvinnen alltid bør ha mer permisjon enn mannen. Jeg fikk virkelig høre det da jeg og mannen delte permisjonen likt. Jeg ble så irritert, for det funket helt fint for oss. Mødre som ikke tør å la mannen "passe" baby alene i starten. Også klager de over at de er slitne. Anonymkode: 3d316...3ed 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #32 Del Skrevet 1. september 2024 De som shamer foreldre som velger mme. Altså, om du velger å mate ungen din med pupp eller mme er meg revnende lilegyldig. Andre ser ut til å ha stooooore meninger om mme, og det går gjerne direkte mot mor «gadd du ikke amme?», «blør brystvordene hver gang du ammer sier du? Vel, noe må man ofre for de små». Anonymkode: d7c06...0f3 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 1. september 2024 #33 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mammapolitiet er jo kjent for mange, og jeg prøver så godt jeg kan å ikke være mammapoliti eller kommentere andres valg. Men her på nett er vi anonyme, så kom med dine «brannfakler» innenfor tema. Jeg kan starte - Å ikke være aktiv (helst trene) under graviditet er direkte uansvarlig, på linje med snusing Anonymkode: 8f04f...98c Anonsere graviditet og fødsel på facebook. - De som bryr seg kan du ringe. Legge ut bilder av barnet. Ett bilde er for mye. Folk som gir kjøpemat til baby. Hva faen. Maten er eldre enn barnet.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #34 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje man ikke ønsker en landsby rundt barnet under oppveksten, fordi denne landsbyen har vist seg å være svært negativ under egen oppvekst? Anonymkode: f1c9e...b5e Dumt å la egne erfaringer føres videre til ungen. Man må våge å stole på folk! Anonymkode: 8b9ee...565 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #35 Del Skrevet 1. september 2024 Samletråd for Karen's 😅 Anonymkode: 5375f...30a 21 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #36 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samletråd for Karen's 😅 Anonymkode: 5375f...30a Oja, popping the corn og henter cola Anonymkode: 12280...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 1. september 2024 #37 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg syns noen mødre er i overkant ekstreme når det kommer til alt fra mat til skjerm. De kan ikke så mye som se på nyhetene fordi barnet kan komme til å få et glimt av en skjerm som er på. De som får fullstendig hjertebank av at barnet fikk smake litt bolle eller fikk en kakebit hos besteforeldrene før det var 2 år. Anonymkode: d7c06...0f3 Hei det er meg det 🩷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #38 Del Skrevet 1. september 2024 Jeg mistet all lyst på sex med min kone under hennes svangerskap og post-fødsel. Vi hadde ikke sex på 1.5 år. Mange menn mister lysten på sex med sin partner under svangerskap og post-fødsel. Anonymkode: 94a35...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #39 Del Skrevet 1. september 2024 Å sykmelde seg «bare fordi». Jeg hadde en kollega som lurte på om jeg ikke snart skulle sykmelde meg da jeg var halvveis ut i svangerskapet. «Nei, har jo ikke noen grunn til det?» svarte jeg. Joda, for jeg måtte ta det med ro og lade batteriene til babyen kom😅 jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir litt irritert når folk tenker at graviditet er en sykdom. For all del, hvis du må legges inn på sykehus fordi du kaster opp bare du tenker på mat, eller har sånn bekkenløsning at du ikke klarer å gå så ja - sykmeld deg. Men det der med at «ingen takker deg fordi du møter opp på jobb så det er bare å sykmelde seg🥰» synes jeg er bare tull… Anonymkode: cd0a8...ab3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #40 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mistet all lyst på sex med min kone under hennes svangerskap og post-fødsel. Vi hadde ikke sex på 1.5 år. Mange menn mister lysten på sex med sin partner under svangerskap og post-fødsel. Anonymkode: 94a35...87e Stakkars dame!! Fy så stusselig. Vi hadde et aktivt sexliv hele svangerskapet og tok det opp 3 uker etter fødsel. Så det der stemmer ikke for alle. Anonymkode: 70662...b76 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå