AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Du som har solgt egne ting på loppemarked, dvs de stedene som leier ut lokale for å selge brukte ting: Hvor mye jobb var det? Jeg vurderer å gjøre dette, men regner med at feks alt av klær må vaskes, strykes/steames, feks. Og hvordan vet man hva slags pris man skal legge seg på? Anonymkode: c49f8...050
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Jeg har solgt både på rene loppemarked (dvs man leier plass og står der selv), og på slike butikker hvor du leier en plass men butikken selger (Kirppis i mitt tilfelle). Det er en del jobb. Alt av ting må såklart være rent, og det er en fordel at det ikke er altfor krøllete (jeg gadd aldri stryke/steamer). Hvis du regner ca 30 sek-1 minutt per ting i butikken, så tar det fort en time for å prise og henge opp/gjøre klart. Etterhvert vil du kanskje fylle på standen og, og til slutt må du hente det som ikke blir solgt. Jeg har stort sett lagt meg lavt i pris. Vanlige dameklær/ikke merkeklær er ganske tungsolgt. Pleier å legge meg på en pris jeg tenker jeg kunne kjøpt for selv/en såpass lav pris at folk kan tenke "jaja" og plukke den med seg. Ting og tang er lettere å få solgt, og barneklær går ganske godt. Det er tilfredsstillende å kvitte seg med ting, men lett å glemme at fortjenesten først kommer etterhvert siden du må tjene inn leien også. Så se litt kritisk på hva du har og gjør et overslag om det lønner seg med tid og penger. Anonymkode: 6bcbe...ec9 1
Lidhun Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Jeg har kun solgt på loppemarked. Satt igjen med litt penger, men følte ikke helt det var verdt jobben. Men fikk jo ryddet litt i alle fall da. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Skrevet 2. oktober 2024 Jeg har en stand i en Kirppis-butikk akkurat nå. Min erfaring er at salget går tregt. Jeg har hatt min stand i ca 10 dager, og har til nå gått ca i null med salget med tanke på leie og provisjon. Jeg har litt over 30 klesplagg og ting på standen min, og har hatt 3 (!) salg til nå. Jeg har lite igjen for arbeidet så langt, og håper virkelig det løsner de siste ukene. Bruktmarkedene er jo forskjellige rundt om i landet, og det er fullt mulig at salget mitt hadde gått bedre på andre steder med bedre beliggenhet og bedre åpningstider. Til det du spør om om tidsbruk: jeg brukte nok 3-4 timer den dagen jeg satte opp standen min. De tingene man må gjøre er: bestille en stand betale standen og registrere seg som bruker plukke ut klær og ting som skal selges klærne må være rene og hele, og de ser jo best ut om de ikke er veldig skrukkete registrere varene med en kort beskrivelse, og sette en pris de anbefaler ca 1/3 av ny pris, og på ting jeg ikke helt visste la jeg meg lavt, for jeg vil jo selge pakke ned tingene i den rekkefølgen de er registrert her lønner det seg altså å planlegge registrering og pakking før du setter i gang ta med alle tingene til butikken skrive ut prislapper feste prislapper på alle tingene her får man igjen for å ha pakket tingene i den rekkefølgen man registrerte dem, for da slipper man å lete etter riktig vare til hver prislapp henge opp/plassere tingene på standen slik at det ser pent og fristende ut stikke innom butikken i ny og ne for å rydde, pynte opp eller etterfylle med flere varer Jeg synes standen min er god. Klærne er riktige for sesongen, og de fleste plaggene er i gode merker. Størrelsene er heller ikke "hummer og kanari", men innenfor to størrelser. Standen er godt merket med hva den inneholder og hvilke størrelser som finnes der. Likevel er responsen lav. Anonymkode: b3817...584 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #5 Skrevet 2. oktober 2024 Har solgt på lignende sted flere ganger og går flere tusen i over skudd hver gang. Jeg har ting i flere prisklasser og fyller standen helt full. Dvs at det er ingen luft imellom på heng, bukser bretter jeg ned på hylla, og sko plasserer jeg på toppen og nederste hylle. Har gjerne noen ting eller ubrukt kosmetikk (som jeg forsegler med plastfilm) for variasjon. Kommer annen hver dag for å rydde. Oppdaterer med bilder på stedets Facebook side når jeg har rigget den, men holder også tilbake noen godbiter slik at jeg kan legge inn nytt innlegg et par ganger med "Nå er stand XX fylt på med blant annet....." Mitt inntrykk er at de standene som er romslige slik at en ser lett blir bare scannet når man går forbi, mens min som er stappet må man stoppe ved, og når det er så mye i den er det verdt å bla litt. I snitt så selger jeg vel for 500,- om dagen uten å ha regnet på det. Men skal legge til at mitt første forsøk gikk ikke like bra, da var målet å gå 1000,- i overskudd, men endte på 600-700. Men til neste gang hadde jeg lært mye om å la standen leve og ligge forran sesong. Anonymkode: 69aec...bcd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå