Gå til innhold

strikking

Gjest Gjest_anita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anita_*
Skrevet

I oppskriften står det: strikk masken vridd, bak den første. forstår at man strikker nr 2 først,men hvordan vrir man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh... denne var ny for meg....

Venter i spenning på gode forslag!

Skrevet

Det er jo masker som heter "vridd rett" - da stikker du pinnen rett-inn på baksiden av pinnen - istedetfor på framsiden.

Når jeg strikker frem-og-tilbake, strikker jeg bestandig vridd rett på første og siste maska på pinnen. Dette for å unngå "løkker" eller store masker på begynnelse og slutt - og man får derfor en rettere kant.

Skrevet

Jeg er egentlig relativt vel bevandret i strikkeverdenen, men denne var ny for meg også!

Skrevet

Merkelig formulering. Kan du sitere litt mere så vi ser sammenhengen?

Vridde masker er vanlig, men bak den første? Holder du på med en artig vrangbord?

Skrevet

Vridde masker er vanlig, men bak den første? Holder du på med en artig vrangbord?

Det er akkurat det samme jeg lurer på. Hvordan skal man få den bak den første? Sette den første masken på en hjelpepinne?Hmmm... må vel finne fram et par pinner og prøve litt her......

Skrevet

Man trenger ingen hjelpepinne. Maske nr 2 strikkes først, men slippes ikke av pinnen før etter at maske nr 1 er strikket.

Regner med at det er noe relieff-mønster eller noe sånt? Har strikka noen plagg med det, og da strikker man sånn.

Skrevet

oj... å tror jeg nesten jeg strikker vridd masker galt, får ikke dette til å fungere i det hele tatt........Kanskje på tide å finne fram en "strikkeskole" og oppdatere ferdighetene mine?

Skrevet

Det er et mønster i en babyjakke.

Det står: strikk maske nr 2 først vridd først, så strikkes nr 1 , så skal begge av samtidig. ?? jeg forstår ikke,men mønstret ser fint ut.

Skrevet

Strikket nettopp en liten prøve og ser at det blir smale fine snoinger. :)

Strikk maske 2 - fra høyre og ikke fra venstre - bakom maske 1. Det blir bare en måte å få maskene over på høyre pinne og det er samtidig.

Skrevet

Fikk det til her jeg også, etter litt om og men....Det ble jo riktig pent!

Skrevet
Fikk det til her jeg også, etter litt om og men....Det ble jo riktig pent!

Hva skal vi strikke nå? :ler:

Skrevet
Strikket nettopp en liten prøve og ser at det blir smale fine snoinger.  :)

Strikk maske 2 - fra høyre og ikke fra venstre - bakom maske 1. Det blir bare en måte å få maskene over på høyre pinne og det er samtidig.

uansett, jeg forstår det ikke enda....

Skrevet
Strikket nettopp en liten prøve og ser at det blir smale fine snoinger.  :)

Hvordan vrir jeg maske en? så skal jeg strikke nr 2, så skal de sammen over på høyre pinne. HJEEEEELP

Skrevet

Jeg skal ta et bilde så du får se :)

Gi meg 5 minutter.

Skrevet

AHA! Det er slik de beskrev i ANNA for noen år siden da de lærte meg å lage flettemønster uten hjelpepinner. Men selvom jeg kunne det syns jeg forklaringen i denne oppskriften var snodig. Ja, ja. Heldig for hovedinnlegger at mysteriet ble oppklart

Og Trille - du er jo et lite unikum!

Skrevet

Takk skal du ha. Jegfår prøve på dette......Irriterende at oppskrifter en får kjøpt forutsetter at alle VET.

Skrevet

Takk, der lærte dere meg en ny teknikk!!!

Skrevet

Hvordan går det , anita-trådstarter? Får du det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...