Gå til innhold

Rus av kvalmestillende?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis kvalmestillende skulle gi rus, så hadde ikke kreftpasienter trengt å få sterke smertestillende les morfin. 

Haha, hva? Tror du at kreftpasienter får morfin pga rusen?

Anonymkode: b50f3...073

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ulven skrev (4 minutter siden):

Det er mange typer sterke smertestillende/rusmidler som gir rusfølelse, men også kvalme som bivirkning. Så når de kvalmestillende er gjemt, og ikke ligger åpent i dagen som normale reseptbelagte medisiner jo normalt sett gjør, tror jeg du dessverre trygt kan anta at vedkommende bruker dem til et formål som ikke er vanlig for kvalmedempende.

Men spør gjerne på freakforum. Der er det mange som har god peiling på rusmidler.

Dette gir mening. Diverse reseptbelagte sterke smertestillende har vært noe av det hun har ruset seg på før. 

Anonymkode: 1d6d4...7a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke rotet i noens saker. Herregud. Du vet jo ingenting, og uttaler deg så krast. 

Vi deler hus. Jeg har ikke rotet i andres saker når jeg finner ting i våre skap, i lommer når jeg vasker tøy osv. Kan du ikke bare forlate tråden? Du har jo ingen hjelp å komme med? 

Nå må du roe deg ned. Gå ut med søppelposen en tur. Du oppleves som både frekk og krass. 

Anonymkode: 8ee9c...d84

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, hva? Tror du at kreftpasienter får morfin pga rusen?

Nei, det verken tror jeg eller har jeg faglig eller personlig grunn til å tro. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette gir mening. Diverse reseptbelagte sterke smertestillende har vært noe av det hun har ruset seg på før. 

Feks gir Oxy(contin, norm) ofte noe gastroparese og kvalme hos brukeren. Er kvalmemedisinene skrevet ut av fastlegen?

Skrevet
Ulven skrev (3 minutter siden):

Feks gir Oxy(contin, norm) ofte noe gastroparese og kvalme hos brukeren. Er kvalmemedisinene skrevet ut av fastlegen?

Nei, ikke skrevet ut av fastlegen.

Skrevet

Har erfaring med Afipran og Kytril. Disse gir ingen rus.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det verken tror jeg eller har jeg faglig eller personlig grunn til å tro. 

Da forstår jeg ikke utsagnet ditt. Hva mener du med at de ikke hadde trengt morfin om kvalmestillende ga ruseffekt?

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis kvalmestillende skulle gi rus, så hadde ikke kreftpasienter trengt å få sterke smertestillende les morfin. 

Men en mulig forklaring kan heller være at rus gir kvalme, oppkast og diare, kvalmestillende stanser oppkast. 

Hva har du funnet ? Zofran eller synonympreparater? Den er knalldyr og ikke noe man får på enkelt vis. 

Du kan jo gjør elite selv, som å søke i Felleskatalogen på medisinnavnet. 

Om du har aldri så mange rusmisbrukere eller ex brukere i hus, så går du ikke og roter i sakene deres. Det kalles både overgrep og respektløshet. Så der er en grunn til at du har fått de svarene du har fått, tenker jeg. 
Og før du kjefter på meg og, du er ikke den neste med en rusmisbruker i hus. 

Her må jeg forsvare ts. Veldig mange som lever med en (tidligere) rusmisbruker lever i konstant alarmberedskap, og ser hele tiden etter tegn. Å sjekke sakene deres er en nødvendig konsekvens av det å ha levd med - og gjerne blitt manipulert og løyet til av - en rusmisbruker over lengre tid, og jeg mener at rusmisbrukeren faktisk bare må akseptere det i en periode. Snakker av egen erfaring. 

Anonymkode: a4edd...ff9

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Har aldri vært borti at noen i rusmiljøet har brukt kvalmestillende pga rusmidler som gir kvalme. Dessuten hvis man ruser seg lenge på kvalmeframkallende rusmidler så gir kvalmen seg etter hvert. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Har aldri vært borti at noen i rusmiljøet har brukt kvalmestillende pga rusmidler som gir kvalme. Dessuten hvis man ruser seg lenge på kvalmeframkallende rusmidler så gir kvalmen seg etter hvert. 

Nei, har ikke hørt om det før jeg heller. Men ser nå at det skrives litt om det inne på freakforum. Virker som en del bruker afipran for å takle kvalme fra blant annet opiater og amfetamin. Jeg kan uansett ikke se noen annen forklaring her. Hvorfor noen skulle trenge sterke kvalmestillende når de ikke er syke, og i tillegg ser ut til å prøve å gjemme dem. 

Skrevet

Jeg blir kjempetrøtt av Afipran. 1-2 timer etter jeg har tatt en tablett så klarer jeg ikke å holde meg våken, har ikke en sjanse. Jeg fikk Afipran grunnet kvalme, men når dette ga seg så har jeg innimellom brukt Afipran som sovetablett.

Anonymkode: 1b922...8ca

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke greit å snoke fordi noen har rusproblemer. Hva gjør du i en relasjon med noen du ikke stoler på? Skal du være i en relasjon med noen med rusproblemer og ønsker at hun skal kunne komme til deg og være ærlig må du bygge en tillitsfull relasjon uten snoking, fordømming, skam, skyld og overdramatisering. Hilsen rusavhengig som har relasjoner som ikke trenger å snoke fordi de ikke fordømmer meg og jeg kan være ærlig.

Anonymkode: 7dde6...300

Skrevet

Noen medisiner mot reisesyke (kvalme) kan gi døsighet, og en slags rus hvis de tas i store doser. Men det er som regel en ubehagelig rus og blir dermed sjelden brukt til det. Men det kan brukes som sovemedisin. Ble selv anbefalt det (sporadisk bruk) av fastlegen en gang.

Anonymkode: 09b54...55f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke greit å snoke fordi noen har rusproblemer. Hva gjør du i en relasjon med noen du ikke stoler på? Skal du være i en relasjon med noen med rusproblemer og ønsker at hun skal kunne komme til deg og være ærlig må du bygge en tillitsfull relasjon uten snoking, fordømming, skam, skyld og overdramatisering. Hilsen rusavhengig som har relasjoner som ikke trenger å snoke fordi de ikke fordømmer meg og jeg kan være ærlig.

Lær deg å lese kanskje? Ts bor med denne personen og har ikke snoket. Å gå inn i skap i egen bolig og å finne ting i lommer når man vasker klær er på ingen måte å snoke.

Anonymkode: 2d995...522

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 12.18):

Lær deg å lese kanskje? Ts bor med denne personen og har ikke snoket. Å gå inn i skap i egen bolig og å finne ting i lommer når man vasker klær er på ingen måte å snoke.

Anonymkode: 2d995...522

Ts skriver de var gjemt på forskjellige steder, da har hun snoket. Hvorfor føler du behov for å være frekk mot meg? Om du tør å stå til ansvar og svare.

Skrevet

Jeg har jobbet med rus i mange år og har aldri hørt om Afipran som rusmiddel. 

Anonymkode: 6abc0...6d8

Skrevet

Det med søvn kan være en logisk forklaring. Jeg vet at bruken av smertestillende delvis har vært for å kunne roe seg ned og sove. Det er kanskje ikke noe tegn på annen rusbruk da? Men jeg synes det er rart å skaffe seg det utenom fastlege. I tillegg har hun hatt dialog med lege om søvn, og har fått andre typer sovepiller. Både sterke og mer ufarlige som diverse antihistaminer og sånt. Hvorfor ty til Afipran da...? Fungerer det bedre kanskje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 21.54):

Nei, har ikke hørt om det før jeg heller. Men ser nå at det skrives litt om det inne på freakforum. Virker som en del bruker afipran for å takle kvalme fra blant annet opiater og amfetamin. Jeg kan uansett ikke se noen annen forklaring her. Hvorfor noen skulle trenge sterke kvalmestillende når de ikke er syke, og i tillegg ser ut til å prøve å gjemme dem. 

Sikker på at hun prøver å gjemme dem? Høres ikke slik ut når de finner dem i felles skap og i lommer på klær som du vasker?

Anonymkode: 25bad...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at hun prøver å gjemme dem? Høres ikke slik ut når de finner dem i felles skap og i lommer på klær som du vasker?

Anonymkode: 25bad...200

Nei, ikke helt sikker. Men det er noe rart ved det. At de ikke ligger der andre medisiner blir oppbevart. Og hvorfor ikke si at det er for søvn om det er det...? Det er jo ingen hemmelighet at hun har fått alt mulig annet for søvnen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...