AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Har tatt blodprøver hos legen som var fine, både crp, diverse vitaminer, stoffskifte etc. Får ellers ikke så mye hjelp hos legen da alt legges på angstdiagnosen jeg har. Føler allikevel ikke at dette er angst, men jeg kan jo ta feil. Setter pris på om noen som har opplevd lignende kan kommentere. Det begynte for rundt et halvt år siden, kjente at jeg ble mer sliten, pulsen ble raskere og hardere, utholdenheten dårligere og jeg begynte å få trykk i hodet/hodepine når jeg reiser meg, og i rykk og napp når jeg er aktiv. Føles som motsatt av blodtrykksfall, som om hodet skal eksplodere og så går det over, kommer igjen osv. Etter korona for to måneder siden ca ble det enda verre. Jeg er enda slitnere, blir skikkelig andpusten og svimler når jeg går tur. Blir gele og skjelven i muskulaturen osv. Føler meg relativt ok når jeg sitter eller ligger. Koronaen for to måneder siden var relativt mild, litt feber og sår hals, men ingen hoste. Er ikke sikkert det har sammenheng engang, men var etter dette det ble mye verre. Er dette angst, noe annet? Hva kan jeg isåfall gjøre for å bli kvitt det? Anonymkode: 83e80...39f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har tatt blodprøver hos legen som var fine, både crp, diverse vitaminer, stoffskifte etc. Får ellers ikke så mye hjelp hos legen da alt legges på angstdiagnosen jeg har. Føler allikevel ikke at dette er angst, men jeg kan jo ta feil. Setter pris på om noen som har opplevd lignende kan kommentere. Det begynte for rundt et halvt år siden, kjente at jeg ble mer sliten, pulsen ble raskere og hardere, utholdenheten dårligere og jeg begynte å få trykk i hodet/hodepine når jeg reiser meg, og i rykk og napp når jeg er aktiv. Føles som motsatt av blodtrykksfall, som om hodet skal eksplodere og så går det over, kommer igjen osv. Etter korona for to måneder siden ca ble det enda verre. Jeg er enda slitnere, blir skikkelig andpusten og svimler når jeg går tur. Blir gele og skjelven i muskulaturen osv. Føler meg relativt ok når jeg sitter eller ligger. Koronaen for to måneder siden var relativt mild, litt feber og sår hals, men ingen hoste. Er ikke sikkert det har sammenheng engang, men var etter dette det ble mye verre. Er dette angst, noe annet? Hva kan jeg isåfall gjøre for å bli kvitt det? Anonymkode: 83e80...39f Kan være Long Covid, har du sjekket pulsen din når du reiser deg å står oppereist? Ortostatisk intoleranse evt POTs er vanlig ved LC og andre langvarige postvirus tilstander, sykdommer. Trenger overhode ikke være angst, men kroppen din jobber med noe som gir deg høyere puls en normalt. Anonymkode: e9d29...610 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Alder? Jeg fikk rare angstliknende symptomer av begynnende overgangsalder. Hormonbehandling 💗 Anonymkode: 8d864...46c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan være Long Covid, har du sjekket pulsen din når du reiser deg å står oppereist? Ortostatisk intoleranse evt POTs er vanlig ved LC og andre langvarige postvirus tilstander, sykdommer. Trenger overhode ikke være angst, men kroppen din jobber med noe som gir deg høyere puls en normalt. Anonymkode: e9d29...610 Takk for svar! Er usikker på om når det begynte for et halvt år siden korrelerte med korona da, men det er mye mulig. Har hatt høy puls når jeg har reist meg når jeg brukte pulsklokke for noen måneder siden, men den går ganske raskt ned igjen når jeg står noe jeg forstår ikke sammenfaller med POTs? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alder? Jeg fikk rare angstliknende symptomer av begynnende overgangsalder. Hormonbehandling 💗 Anonymkode: 8d864...46c Er bare 31 så tviler på det er overgangsalder. Anonymkode: 83e80...39f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har tatt blodprøver hos legen som var fine, både crp, diverse vitaminer, stoffskifte etc. Får ellers ikke så mye hjelp hos legen da alt legges på angstdiagnosen jeg har. Føler allikevel ikke at dette er angst, men jeg kan jo ta feil. Setter pris på om noen som har opplevd lignende kan kommentere. Det begynte for rundt et halvt år siden, kjente at jeg ble mer sliten, pulsen ble raskere og hardere, utholdenheten dårligere og jeg begynte å få trykk i hodet/hodepine når jeg reiser meg, og i rykk og napp når jeg er aktiv. Føles som motsatt av blodtrykksfall, som om hodet skal eksplodere og så går det over, kommer igjen osv. Etter korona for to måneder siden ca ble det enda verre. Jeg er enda slitnere, blir skikkelig andpusten og svimler når jeg går tur. Blir gele og skjelven i muskulaturen osv. Føler meg relativt ok når jeg sitter eller ligger. Koronaen for to måneder siden var relativt mild, litt feber og sår hals, men ingen hoste. Er ikke sikkert det har sammenheng engang, men var etter dette det ble mye verre. Er dette angst, noe annet? Hva kan jeg isåfall gjøre for å bli kvitt det? Anonymkode: 83e80...39f Sjekk hva b-12 ligger på. Jeg har hatt nøyaktig det samme utfordringene, b-12 ble sjekket normalt, men jeg fikk tips om at det lå veldig lavt i forhold hva som er anbefalt. Så legen gikk med på å teste ut høydoser på resept, noe som hjalp veldig! Så sjekk tallet! Er det lenge siden du tok blodprøver? I tillegg så gikk jeg til kiropraktor som fant ut at jeg hadde mye spenninger i nakkemuskulatur som viste seg å være medvirkende til trykket i hodet. Anonymkode: 7d693...fbb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sjekk hva b-12 ligger på. Jeg har hatt nøyaktig det samme utfordringene, b-12 ble sjekket normalt, men jeg fikk tips om at det lå veldig lavt i forhold hva som er anbefalt. Så legen gikk med på å teste ut høydoser på resept, noe som hjalp veldig! Så sjekk tallet! Er det lenge siden du tok blodprøver? I tillegg så gikk jeg til kiropraktor som fant ut at jeg hadde mye spenninger i nakkemuskulatur som viste seg å være medvirkende til trykket i hodet. Anonymkode: 7d693...fbb Tror det lå på rett under 300 for noen uker siden, har tatt tilskudd siden da uten bedring. Har også tidligere hatt mangel av b12, men aldri kjent noe lignende dette før.. Håper jo uansett det er noe sånt, for da går det vel over etter en stund med tilskudd. Anonymkode: 83e80...39f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror det lå på rett under 300 for noen uker siden, har tatt tilskudd siden da uten bedring. Har også tidligere hatt mangel av b12, men aldri kjent noe lignende dette før.. Håper jo uansett det er noe sånt, for da går det vel over etter en stund med tilskudd. Anonymkode: 83e80...39f Du bør prøve enten Behepan eller injeksjoner, vanlige tilskudd hjalp ikke meg i det hele tatt. Husk å spise mat rikt på folat også (og selvsagt mat rik på b12 - rødt kjøtt, fet fisk). Anonymkode: 7d693...fbb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør prøve enten Behepan eller injeksjoner, vanlige tilskudd hjalp ikke meg i det hele tatt. Husk å spise mat rikt på folat også (og selvsagt mat rik på b12 - rødt kjøtt, fet fisk). Anonymkode: 7d693...fbb Får man resept på det når man ikke har mangel? Anonymkode: 83e80...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå