Gå til innhold

5 eller flere "dealbreakers" er drepen for et forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte en plass å 5 eller flere "dealbreakers" er drepen for et forhold. Personlig har jeg kun 1 eller 2 

1. Hvis partner har misset følelser.

2. Hvis partner ikke begjærer meg seksuelt. 

Alt annet mener jeg det er mulig å jobbe sammen om å finne ei løsning på.

Hva mener dere? 

Anonymkode: 70fdf...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ligger det ikke i ordet at dealbreaker er nettopp dealbreaker? For meg holder det med én.

Kommer som vanlig an på kontekst, men for meg finnes det ganske mange dealbreakere. Dealbreakere er noe man opplever i begynnelsen av dating eller forhold, ikke langt uti, tenker jeg. En såkalt dealbreaker som viser seg etter at forholdet er etablert, prøver man å jobbe med, med mindre det er for drøyt.

Men nei, jeg går ikke inn i noe der jeg ser en dealbreaker jeg skal "fikse". Da blir det ingen deal.

Endret av Lava Anne
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hørte en plass å 5 eller flere "dealbreakers" er drepen for et forhold. Personlig har jeg kun 1 eller 2 

Hva mener dere? 

At for meg er det andre ting som er «deal breakers». Dvs, mistet følelser er jo en åpenbar «deal breaker». 
Dette med sex er ikke en grunn for min del.

uærlighet er en. Ellers andre åpenbare som, rusproblem, vold, kriminalitet osv. men de er på en måte åpenbare.

Det er ikke så mange ting jeg hadde vært villig til å «finne en løsning på». Da hadde det ikke vært klaff i utgangspunktet.

Anonymkode: 8f447...104

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener dere? 

Mener at du umulig kan ha vært sammen med en dypt deprimert person som ikke søker hjelp. Joda, trodde jeg skulle finnes så masse løsninger jeg også. Men man kan ikke tvinge voksne som tilsynelatende fungerer, til å selv be om hjelp.  Jeg tvang ham likevel, jeg sa etter bruddet at vi kun kom til å snakke via advokat om han ikke oppsøkte hjelp. Jeg hadde ikke tenkt å se på at han døde uten å gjøre noe. I dag er eksen familieterapeut. Så fikk han ihvertfall noe ut av alle problemene. 

Har en fjern slektning som gikk da det ble oppdaget at mannen hennes hadde brukt opp arva hennes bak ryggen hennes. Hun er ikke så smart, men hun skjønner alvoret i ting. Heiv ham ut på dagen. Ei søt lita dame. 

Vold er en god grunn til å gå. Det blir nesten alltid verre. 

Omfattende rusbruk. Kaos.

Og uenighet om hvorvidt man skal ha barn. Her finnes ingen kompromiss. 

Anonymkode: 22df7...abe

Skrevet

De 5 største??? 

Ok, rett fra toppen av panna, i usortert rekkefølge. 

* massemorder, seriemorder

* seksuell overgriper, pedofil, pervers

* seriekriminell, voldelig, rusmisbruker

* sosiopat, psykopat, scisofren, gudssyndrom, diktator, krigsforbryter

* spiser ananas på pizza

Anonymkode: bc2d1...d6e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er jo noen åpenbare ting her, så åpenbare at jeg ikke skriver dem. For meg er dealbreakers jeg har støtt på: Skryter mye. Skryter av at han ikke skryter 😅, irriterer seg over mye og faller ham for naturlig å snakke om ting han ikke liker, har en kommunikasjonsstil som ikke inkluderer spørsmål og interesse for meg og mitt, skal si alle sine politiske meninger uten tanke på forsiktighet siden han ikke kjenner meg, dømmesyk, besserwisser, engstelig og jatter med. Alt som er knyttet til vold, manipulasjon og hygiene er for meg en selvfølge og ikke noe jeg gidder skrive.

Anonymkode: 5bcbf...f1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg datet og før samboerskap; om de var ufine mot servitør eller butikkansatte, om foreldrene hadde et konfliktfylt forhold, om de røyket eller snuste, om de ikke hadde ambisjoner... (orker ikke hele lista) Og mer alvorlige ting. 

Samboerskap; økonomisk tull, slapt forhold til jobb, dro ikke sin del hjemme, respekterte ikke mine valg og prioriteringer.... Og mer alvorlige ting. 

Gift med barn; utroskap, vold, psykisk sykdom uten å søke hjelp... Og mer alvorlige ting

Bare for å gi et bilde av hvor lista har ligget gjennom livet. 

Anonymkode: 902a1...45a

• Liker 1
Skrevet

* spiser ananas på pizza

Anonymkode: bc2d1...d6e

En pizza uten ananas er en pizza som ikke er ferdig.

En bolle uten rosiner er en bolle som ikke er ferdig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

om de ikke hadde ambisjoner

slapt forhold til jobb, 

Litt artig hvordan ting på noen sin «deal braker» liste er det motsatte for andre.

For meg er det en «deal braker» om man er veldig opptatt av jobben sin og drevet av karriereambisjoner 😊

Skrevet

5 deal breakers

- feig: redd for sannhet og rettferdighet

- utspekulert: drar veksler på mennesker 

- maskebærer: opptatt av status  fremfor verdier og realitet

- går forbi tiggere og håner dem - eller nedsnakker handikappede og andre folkeslag

- ukulturell

Anonymkode: 72634...994

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Litt artig hvordan ting på noen sin «deal braker» liste er det motsatte for andre.

For meg er det en «deal braker» om man er veldig opptatt av jobben sin og drevet av karriereambisjoner 😊

Er jo fordi jeg ønsket en som støttet meg i mine mål og drømmer. Og som var lik meg selv på dette området. 

Det er kjipt å stå på og ta en god utdannelse, bare for å høre nedlatende ord om å være "streber". Eller at det blir dårlig stemning om man skal på seminar en uke. For ikke å snakke om da jeg jobbet internasjonalt i tre måneder, og han dro ut et halvår. (gjorde unna alt slikt før barn, da satt vi alt av selvrealisering på pause en god stund, det var også verdier vi snakket om før ekteskap)

Fant en mann som er lik, og har hele tiden vært hverandres heiagjeng i livet. Og begge klarer fint å dra hjemmebane 100% noen dager. For meg har det vært et viktig fundament i et veldig lykkelig liv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

En pizza uten ananas er en pizza som ikke er ferdig.

En bolle uten rosiner er en bolle som ikke er ferdig.

En bolle som inneholder rosiner er besudlet! En pizza med ananas kan reddes ved å plukke av bitene. Jeg beklager at du er så feil skrudd sammen 😔

Anonymkode: c5754...18e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk som sier slikt finner bare på ting for at du skal lytte til dem og sikkert kjøpe noe.

Utroskap gjør det over for meg, foreksempel, det er en. 

Anonymkode: aa74d...2be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En bolle som inneholder rosiner er besudlet! En pizza med ananas kan reddes ved å plukke av bitene. Jeg beklager at du er så feil skrudd sammen 😔

Anonymkode: c5754...18e

Her lever vi fint med ananas på halve pizzaen. Og at kun den ene liker boller og rosiner. 

Men lurer på om jeg burde inkludert vegetarianer, eller avholds, på lista over dealbreakers, når dere først er inne på mat.. 

Skrevet

Avholds absolutt, for forhold, altså. Eller er det red flag? 

Anonymkode: 716ae...8bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er jo fordi jeg ønsket en som støttet meg i mine mål og drømmer. Og som var lik meg selv på dette området. 

Det er kjipt å stå på og ta en god utdannelse, bare for å høre nedlatende ord om å være "streber". Eller at det blir dårlig stemning om man skal på seminar en uke. For ikke å snakke om da jeg jobbet internasjonalt i tre måneder, og han dro ut et halvår. (gjorde unna alt slikt før barn, da satt vi alt av selvrealisering på pause en god stund, det var også verdier vi snakket om før ekteskap)

Fant en mann som er lik, og har hele tiden vært hverandres heiagjeng i livet. Og begge klarer fint å dra hjemmebane 100% noen dager. For meg har det vært et viktig fundament i et veldig lykkelig liv. 

Ja da. Skjønner hvorfor og supert at man møter en som er lik en selv😊

Jeg er bare veldig annerledes og syntes det er litt gøy.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Avholds absolutt, for forhold, altså. Eller er det red flag? 

Anonymkode: 716ae...8bc

Avholds et rødt flagg hvordan da? 

Skrevet

Hvilken luring sa at fem eller flere "dealbreakers" er slutten på et forhold?

Hele definisjonen på en dealbreaker er jo at den ødelegger "dealen". Så det skal bare en dealbreaker til. For det er jo en dealbreaker! Alt annet kan være rett, men akkurat denne ene tingen gjør at det ikke blir noe.

Alt kan ikke jobbes med, for meg er det en dealbreaker om han er en kvinnehater for eksempel, og det er ikke noe jeg er det minste interessert i å jobbe med. Jeg kommer jo aldri til å bli forelsket i han i utgangspunktet liksom. Fordi det er en dealbreaker.

Når man snakker om problemer lengre inn i et forhold, så kan nok mye jobbes med - men da er det jo ikke dealbreakere..

En dealbreaker for meg lengre inn i et forhold, hadde vært kanskje om man nettopp ikke kunne snakke og jobbe med ting - om vi hadde problemer og det ikke var noe kommunikasjon. Lite sex hadde vært et stort problem. Jeg skal ikke ha barn, og en fyr jeg datet fremsto i et halvt år som han var med på den greia, men så kom det frem at han forventet at jeg ville ha barn og flytte med han til hjembygda hans sånn innen et par år. Det var dealbreaker. Notorisk utroskap er dealbreaker. 

Anonymkode: 633c3...f70

• Nyttig 2
Skrevet

Avholds et rødt flagg hvordan da? 

Ikke meg du siterer. Det er ikke rødt flagg. Men dealbraker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja da. Skjønner hvorfor og supert at man møter en som er lik en selv😊

Jeg er bare veldig annerledes og syntes det er litt gøy.

Ikke sant. Tror mange forhold ville vært mye bedre om man hadde flere dealbreakers tidlig, i stedet for å bli blindet av forelskelse.

Har venninner som elsker å reise, eller gå på restaurant. De som liker å være aktive og gå i fjellet. Eller drømmer om en hytte med sjøen. Og så er det en evig frustrasjon (og sinne) over mannen som ikke er med på disse interessene. De som er forbanna på at mannen jobber mye. Eller de som har menn uten tilsvarende ambisjoner, som suger energi når hun kommer hjem fra jobb. 

Eller enda større ting, til og med. Barn/ikke-barn. Bosted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...