AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Hei! Trenger gode råd og tips for helgetur med fly med baby 6 mnd. Hn får mme så tenkte å ha med ferdignan til reisedagen, og pulver til dagene vi er på ferie. Har tenkt å pakke med sterilisatoren, siden vi skal bo på hotell uten kjøkken. Det skal være vannkoker på rommet så vi får kokt vann til pulver. Men, er usikker på hvordan vi skal løse mos/pure/grøt-måltid som baby er vandt til å få 2-3 ganger for dagen. Antar det ikke finnes babystol på rommet. Får sikkert dette i frokostsalen og på restauranter, men pleier å lage maten selv, noe som ikke går selvsagt på ett hotellrom. Vi har såvidt begynt med blw, men hn er selvsagt ikke selvstendig i det enda til å faktisk bli mett av det🤣 så det dropper vi bare de dagene vi er vekke. Lurer derfor på om det er lurt å ta med noen middagsglass fra Norge?🧐 evt ta med Grøtpulver eller sånn ferdig klemmepose med grøt🙃 Skal til Nederland, om noen har noe erfaring med kjøpt av Nan/babymat der? Alle råd og tips til flyreisen og dagene på tur mottas med stor takk🫡 også ting jeg ikke har nevnt som har gjort deres reiser lettere/mer effektiv tas imot👍🙏 Anonymkode: ab767...32e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Anbefaler å kjøpe en liten vannkoker hjemmefra, og kjøpe vann på flaske der nede Anonymkode: a4ac4...291 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Ta også med oppvaskbørste og zalo (hell over på liten flaske) Anonymkode: a4ac4...291 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #4 Skrevet 1. september 2024 Ville kanskje tatt med litt mat dere vet barnet liker, men mange steder kan man be om litt ekstra grønnsaker uten salt eller noe baby kan spise Anonymkode: a4ac4...291
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393 Du vet at ikke alle kan amme? Anonymkode: a4ac4...291 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 Jeg hadde med en liten vannkoker når jeg reiste. Fordi man vet hva en vannkoker er brukt til. Jeg hadde med mat selv som jeg viste ungen spiste. Dem var kresen i matveien. Men dem fikk bestandig smake litt til oss. Gjør det enklest for deres del. Sånn at dere ikke stresser der. Anonymkode: ca934...e60 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 Folk koker undertøyet sitt i vannkokere på hotell 🤢 kjøp en liten dere kan bruke på reise. de har barn i andre land også, så mat til barnet finnes. Anonymkode: ba8ed...938 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #9 Skrevet 1. september 2024 Ta med en liten vannkoker og grøtpulver, så kan ungen spise grøt på hotellrommet. Du kan ta med noen middagsglass også til restauranter i tilfelle hen ikke kan få det dere spiser. Anonymkode: b274d...371 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Skrevet 1. september 2024 Ville tatt med noen ekstra bokser med ferdig-nan. Vi fikk oss en liten overraskelse da vi ikke klarte å få tak i det på ferie. Hadde med ganske stor baby som bare drakk 1-2 flasker om dagen, så det var ikke krise for oss selv om vi ikke fikk gitt fullt så mye nan som vi egentlig hadde tenkt. Men ferdigboks er jo veldig kjekt når man er på farten på ferie, ikke har helt kontroll på fasilitetene osv. Ellers får dere kjøpt ferdig babymat, grøtpose osv i utlandet. Går helt fint å ikke få hjemmelaget noen dager på ferie. Kan også ta med en liten skål og skje, så kan dere f.eks. kjøpe banan og mose selv. Anonymkode: 8dd90...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393 For det første; wow for et svar og for et utrolig hyggelig menneske du må være. For det andre; jeg valgte ikke flaskebaby, men vi fikk ikke til amming. Ikke at DU fortjener noe forklaring fra meg. For det tredje; jeg er fult klar over at de har babymat i andre land. Jeg spør ene og alene om tips og råd om hvordan gjøre ting enklest mulig, ikke hvordan få hets av anonyme på nett. Oppfør deg. Ts. Anonymkode: ab767...32e 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 Jeg ville tatt med ferdig nan om barnet tåler det Det gjør det mye enklere når dere er utenfor hotellet. På hotellet pleier jeg bare ha en termos som jeg fyller med kokende vann, så blander jeg flaske ved behov. Og grøtpulver, noen middagsglass og eventuelt andre ting du vet barnet liker. Vannkoker på hotellet ville jeg ikke brukt, folk putter så mye rart oppi der🤮 Så ta eventuelt med egen vannkoker. Zalo, oppvaskbørste og sterilisator.. Anonymkode: 3bddf...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 Mine reisetips: Bæresele på flyplassen og egen bilstol i eget sete (som du må betale for). Vi kunne feste bilstolen (som et skilpaddeskall) utenpå ryggsekken med stropper. Gi flaske på opp og nedstigning. Ha med flere flasker enn du trenger i tilfelle forsinkelser. Og alltid, alltid, alltid ha fullt skift til baby OG deg selv i håndbagasjen. Hilsen hun som luktet spy i tre timer. Ps: vi brukte vognen som matstol. Hadde et stort stykke stoff rundt med hull til armer og hode. Anonymkode: e1062...79a 1
Ny Bruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 (endret) Kjøpte babymat i de landene vi ferierte i. Sørget bare for maten til flyturen. Endret 15. september 2024 av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 15.54): Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393 Siden du ikke har erfaring med flaskebaby, er det kanskje greit å la være å gi "råd"? Angående mat på glass, så kan det variere veldig hva barnet liker. Mitt barn hadde noen favoritter, mens andre varianter ble spyttet ut. Lurt å ta med noen middagsglass og grøtposer. Og så supplere med det dere finner i butikken der dere reiser. Til selve flyreisen hadde jeg med ferdigblandet NAN, og grøtposer. I kofferten hadde jeg pakket med en pose grøtpulver, bokser med skrulokk fra Avent og en liten termos til å ha med kokt vann. Da kunne jeg enkelt blande ut grøt på farten. Anonymkode: dca62...eb8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #16 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 15.54): Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393 Valgte? Du mener du er glad du er så heldig at du fikk til å amme? Du er så ufattelig nedlatende og uvitende. Anonymkode: e25f0...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #17 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 15.54): Herregud dem har da babymat i andre land og. Gå på et supermarked. Ta med litt og så kan dere kjøpe noe der dere er. Ungen kan og spise en del av det dere spiser. kjenner at jeg er glad for å ha valgt å amme ungene mine. Det der høres stress ut 😅. Anonymkode: ded98...393 Ja alle har jo et valg 🙄 erre mulig Anonymkode: ba8ed...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå