Gjest Lykkedykker Skrevet 4. september 2024 #21 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trist å høre. Fant selv ut at jeg har autoimmune sykdommer og for meg føltes det veldig nære dråpen som fikk begeret til å renne over. Håper du klarer deg. Anonymkode: 8de4e...898 Ja, hadde det ikke vært for mine barn, så… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #22 Del Skrevet 4. september 2024 22 minutter siden, Lykkedykker said: Ja, hadde det ikke vært for mine barn, så… Sender deg klemmer. Jeg var veldig nære jeg også. Anonymkode: 8de4e...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #23 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner deg ❤ Og synes ikke du skal presses til å se diagnosen som noe positivt heller. Har nærmest blitt et "press" om det i dag, men alles opplevelse er unik, og ikke alle opplever fordeler med diagnosen... Anonymkode: 925b4...842 Jeg har adhd. Og det kan være skikkelig slitsomt. Men jeg tror at jeg hadde hatt det MYE værre om jeg skulle tenke at min diagnose bare er skit og faenskap. Det gjør meg også til meg, og jeg er fin på min måte, og jeg har gode sider. Jeg jobber også med de tingene som ikke er så gode. vil du at jeg heller skal tenke at jeg er håpløs og aldri vil lære? Jeg vet om masse kreative mennesker med autisme og de er veldig fine folk. Anonymkode: 847eb...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #24 Del Skrevet 4. september 2024 4 hours ago, Kassettspiller said: Jeg er faktisk veldig takknemlig for å ha blitt 'presset' til å se det fra et positivt perspektiv. Hvis ikke så ville jeg hatt samme tankegang som TS. Ikke alle har samme tankegang, men de fleste har noe positivt ved diagnosen. Psykoedukasjon er å anbefale! Tviler ikke på at en del kan klare å endre tankegang om diagnosen. Men tror det er viktig å huske på at autisme-diagnosen rammer ulikt. . Selv er jeg 40 og har aldri hatt kjæreste eller venner. Er også uføretrygdet. Selv om jeg alltid har hatt lyst på jobb, venner, og kjæreste. Anonymkode: f5c44...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #25 Del Skrevet 4. september 2024 On 9/1/2024 at 9:33 AM, Anciol said: Iblant , har Asperger , men har snudd diagnosen til noe positivt, har begynt å kalle meg Autistkokken og jobber med å få bloggen min opp , er en jævel på å lage god mat Jeg synes du er superflink. Anonymkode: f5c44...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #26 Del Skrevet 4. september 2024 4 hours ago, Kassettspiller said: Jeg er faktisk veldig takknemlig for å ha blitt 'presset' til å se det fra et positivt perspektiv. Hvis ikke så ville jeg hatt samme tankegang som TS. Ikke alle har samme tankegang, men de fleste har noe positivt ved diagnosen. Psykoedukasjon er å anbefale! Glemte å skrive at jeg også synes du er flink til å takle diagnosen. Anonymkode: f5c44...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 4. september 2024 #27 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tviler ikke på at en del kan klare å endre tankegang om diagnosen. Men tror det er viktig å huske på at autisme-diagnosen rammer ulikt. . Selv er jeg 40 og har aldri hatt kjæreste eller venner. Er også uføretrygdet. Selv om jeg alltid har hatt lyst på jobb, venner, og kjæreste. Anonymkode: f5c44...bce Ja, det er derfor jeg nevnte de fleste.😉 Jeg tror dessverre at mange sliter unødvendig, enten fordi de ble sendiagnostisert og/eller fordi samfunnet ikke ga dem tilstrekkelig støtte. Jeg håper folk har tro på at dette kan endre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 4. september 2024 #28 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Glemte å skrive at jeg også synes du er flink til å takle diagnosen. Anonymkode: f5c44...bce Jeg har nok klart meg bedre enn mange andre med autisme. Likevel har det vært mange år med utfordringer og utvikling av OCD. Heldigvis skal jeg forhåpentligvis snart ut i jobb og da vil ting bli mye bedre!🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #29 Del Skrevet 7. september 2024 Barnet mitt har barneautisme og strever i skolen og sosiale settinger, vi må også gjøre forberedelser for den minste ting, feks kjøre på Elkjøp å kjøpe ny iPad/hodetelefon, slike ting er det få som forstår Anonymkode: 9b8f3...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #30 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Barnet mitt har barneautisme og strever i skolen og sosiale settinger, vi må også gjøre forberedelser for den minste ting, feks kjøre på Elkjøp å kjøpe ny iPad/hodetelefon, slike ting er det få som forstår Anonymkode: 9b8f3...d5b Jeg kan skjønne hodetelefoner for at ungen skal slippe støy, men hvorfor må dere ha NY iPad? Og har dere store kostnader pga barnet har autisme? Er selv autist og har tenkt mye på hvor mye foreldrene mine har slitt med meg. Skulle ønske de hadde sluppet det. Anonymkode: 8de4e...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #31 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan skjønne hodetelefoner for at ungen skal slippe støy, men hvorfor må dere ha NY iPad? Og har dere store kostnader pga barnet har autisme? Er selv autist og har tenkt mye på hvor mye foreldrene mine har slitt med meg. Skulle ønske de hadde sluppet det. Anonymkode: 8de4e...898 Var bare et statuert eksempel, men absolutt alt må planlegges og forklares, for å unngå barnet skal bli stresset, dette har godt på bekostning av oss som familie, vi reiser aldri på ferie, har et tilbaketrukket å usosialt liv Anonymkode: 9b8f3...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #32 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Var bare et statuert eksempel, men absolutt alt må planlegges og forklares, for å unngå barnet skal bli stresset, dette har godt på bekostning av oss som familie, vi reiser aldri på ferie, har et tilbaketrukket å usosialt liv Anonymkode: 9b8f3...d5b Takk for svar og skjønner det nå. Leit dere har det slik. Håper ungen blir bedre med årene. Anonymkode: 8de4e...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #33 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Takk for svar og skjønner det nå. Leit dere har det slik. Håper ungen blir bedre med årene. Anonymkode: 8de4e...898 Har faktisk gått andre veien desverre, hver dag er en kamp, er liksom som å ha en 5 åring i trassalderen,men som er 16 år Jevnaldrene er sosiale, har venner,kjærester men h#n står på stedet hvil Anonymkode: 9b8f3...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #34 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har faktisk gått andre veien desverre, hver dag er en kamp, er liksom som å ha en 5 åring i trassalderen,men som er 16 år Jevnaldrene er sosiale, har venner,kjærester men h#n står på stedet hvil Anonymkode: 9b8f3...d5b Skjønner og leit å høre. Håpte på det motsatte. Kan legge til at jeg også ble verre med alderen. For foreldrene mine var nok tidlig og midten av 20-årene verst. Det var perioden hvor de på den ene siden ikke hadde noe kontroll over meg fordi jeg var myndig og på den andre siden var bekymret fordi jeg tok dumme valg. Nå ordnet det seg til slutt med forholdet mellom meg og foreldrene mine. Anonymkode: 8de4e...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå