Gå til innhold

Smarttelefoner tar livet fra oss - nå stopper jeg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mange klarer faktisk ikke velge. Jeg bruker 5 timer daglig, og det er 4,5 for mye. Min søster er 4 døgn på telefonen hver uke og dette er helt normalt ifølge Aftenposten (artikkel jeg nylig leste). 

Jeg har prøvd å legge mobilen i annet rom, skru av alle varsler, skru den helt av, osv. 

I samme øyeblikk som jeg kjeder meg i to sekunder har jeg den påskrudd i hånden.  Jeg har ikke snap,  Facebook ol, men kan lese nettaviser hele dagen om jeg har mulighet.  

Anonymkode: b8a88...d1a

For meg er det faktisk ganske fjernt.

Jeg har instagram, men åpner det kanskje noen minutter et-par ganger i uka, mest for å scrolle oppskrifter.

Jeg har facebook, men det bruker jeg bare til Rekoringen, og å følge med på skiføre. Før scrollet jeg også feeden, likte å følge. med på hva folk gjorde, men nå får jeg bare alt mulig annet rart der, så ser aldri på den lenger. 

Åpner VG. hver morgen og ser om det har skjedd noe i verden jeg bør kjenne til. Og værmeldingen. 

Det er kombinert jobbtelefon, så jeg leser mail innimellom, og har et øye på kalenderen.

Ellers bruker jeg; spotify og podcast nesten daglig, youtube og netflix om jeg er på et fly

Anonymkode: 034bd...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 2 stebarn,husker nesten ikke hvordan de ser ut...hodet kun en plass uansett om jeg prøver å føre en samtale 😖 vet jeg er drit kjedelig men fuck ass.

Anonymkode: 8fc77...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært umulig. Jeg er hørselshemmet og styrer høreapparatene via iphone. Hadde ikke kunne pratet i telefon eller hørt tv’n uten tilgang til mobilen.
Mange diabetikere kontrollerer blodsukker via app. Så sånn sett har smartelefonen vært revolusjonerende og har gjort hverdagen veldig mye enklere.

Anonymkode: 008e4...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har 2 stebarn,husker nesten ikke hvordan de ser ut...hodet kun en plass uansett om jeg prøver å føre en samtale 😖 vet jeg er drit kjedelig men fuck ass.

Anonymkode: 8fc77...72e

Det er ødeleggende, og vi vet ikke konsekvensene av dette på lang sikt. En blivende folkesykdommen er det hverfall 100%.

Anonymkode: ba579...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg gidder å bruke noe særlig tid på Tiktok, Snap eller Insta, men merker jo telefonen kan være litt tidstyv uansett. Løser det delvis ved bruke andre dingser, som et dedikert kamera, en bærbar konsoll, en papirbok eller en Kindle, og en liten notatbok. Blir litt lettere å fokusere på oppgaven, og alle de der er bedre enn en mobiltelefon i sine nisjer. Ulempen er åpenbart at de tar opp plass i veska.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...