Gå til innhold

Føler han blehandler meg med mindre og mindre respekt…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i litt over et år. Føler han blehandler meg med mindre og mindre respekt… Og det toppet seg litt i kveld.

For å ta det litt kort så føler jeg at han har vært mer og mer egoistisk i det siste. Han sier at det er fordi han er deperimert. 

Det toppet seg litt i dag. Tidligere på kvelden så ville han tulle med meg ved å putte hånda si på ansiktet mitt og gni den rundt i ansiktet mens han holdt meg nede. Hørte ikke når jeg sa «slutt», fikk heller mer blod på tann. Dette føltes jævlig nedverdigende og irriterende. Særlig siden andre var der og så det. Han kan av og til finne på å snakke ned til meg eller gjøre vitser på min bekostning foran kompiser (vi var på fest). Men følte at dette tråkket over en grense som var ny.

I det siste så har han også ofte anklaget meg for å være «sur» hvis jeg ikke vil det samme som ham. Jeg opplever dette litt som en manipuleringsteknikk for å få vilja si. At han ikke respekterer mitt liv og min mening eller grenser. 

Når vi kom hjem og skulle legge oss så var jeg kvalm siden jeg hadde drukket for mye og jeg kastet opp på do. Når jeg skulle legge meg så sa jeg at jeg nettopp hadde kastet opp og var kvalm og bare ville sove. Likevel begynner han å tafse og klå. Jeg gjentar at jeg har kastet opp og er uvel og vil sove. Han venter 5 min før han begynner igjen. Jeg vrir meg unna i ubehag, men han fortsetter. Å bli pirket og dalket, og kløpet i brystend på når man er kvalm og på nippet til å spy er helt jævlig, så jeg blir irritert og sier at nå har jeg sagt flere ganger at jeg er uvel og vil sove. Da blir han fornærmet og drar hjem uten å si hadet.

Er jeg prippen som reagerer på dette? Er det vits i å prøve å fikse dette? I så fall hvordan?

Anonymkode: 51be1...49d

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jeg prippen som reagerer på dette? Er det vits i å prøve å fikse dette? I så fall hvordan?

Du er ikke prippen!

Måten han oppførte seg i senga er et overgrep!

Du må vurdere sjøl om det er noen vits i å prøve å fikse dette. Siden dere ikke bor sammen, og dere ikke venter eller har barn hadde terskelen min for å gjøre det slutt vært ganske lav, spesielt når dette har utviklet seg over tid!

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg håper virkelig du troller... At en kjæreste hadde skyldt på at han hadde vært deprimert hadde vært dumpegrunn nok for meg. En situasjon der han ikke stoppet når jeg ba om det ville ført til at jeg smelte solid. Og klåing og tafsing etter at jeg sa nei ville medført en telefon til politiet, fordi jeg følte meg utrygg i eget hjem. 

Anonymkode: 8e490...60d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei du høres ikke prippen ut, hadde klikket selv viss dama mi hadde gjort dette med meg... 

Om det er vits å prøve å fikse :forvirret:, du burde iallefall snakke med han om dette.

• Liker 1
Skrevet

Tror han blander ordene litt. Han mener nok at han er en drittsekk, ikke deprimert. 

Anonymkode: f9637...d20

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet

Løp!!

Anonymkode: 24db7...21c

• Nyttig 1
Skrevet

Tror han blander ordene litt. Han mener nok at han er en drittsekk, ikke deprimert. 

Anonymkode: f9637...d20

Det er ikke bare meg altså? I natt har jeg ligget våken og grublet på om han prøver å terge fram et brudd fra min side i stedet for å bare gjøre det slutt selv… men trodde kanskje at jeg overtenkte/overreagerte…

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Nei, du er ikke prippen. 

Deprimerte mennesker kan bli ganske egoistiske, i min erfaring. 

Men det er ikke en unnskylding for å ikke behandle deg med respekt, og det finnes INGEN unnskyldning for å ikke ta et nei for et nei.

Anonymkode: c8610...959

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For et begredelig og ubrukelig  menneske. Han ønsker å påføre deg smerte og ubehag, løp. 

Anonymkode: dffb8...32e

• Liker 6
Skrevet

For en grobian! Så sykt turnoff, er han en neandertaler? Det her hadde jeg virkelig ikke giddet! Røde flagg så det holder!

• Liker 4
Skrevet

At han snakker nedlatende til meg er ille, at han fysisk holder deg fast er helt uforenlig med et forhold. Harde klikket om det var min mann. 

Anonymkode: bb957...c64

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke bare meg altså? I natt har jeg ligget våken og grublet på om han prøver å terge fram et brudd fra min side i stedet for å bare gjøre det slutt selv… men trodde kanskje at jeg overtenkte/overreagerte…

Han prøver ikke å terge frem et brudd. Han prøver å få deg til å ikke tørre å si meningen din, og alltid være underdanig til han. Derfor tråkker han på din verdighet foran venner, (han tråkker like mye på sin egen når han behandler dama si sånn, og er sammen med en dame han ikke syns høyere om), han SKAL ligge med deg, og når du gir klar beskjed så blir han ikke fornærmet- han blir sint. Så straffer han deg med å dra, slik at du vil føye deg for sex neste gang. 

Om du skal fortsette? Neppe.. men om du er usikker på om dere kommer til å ha noe med hverandre å gjøre igjen, så skal du ikke ta kontakt med han. Vent til han kontakter deg, og da gir du en krystallklar beskjed om at dette her, det skjer aldri igjen. Han får ikke lov å være respektløs ovenfor deg, ei heller foran andre, han får ikke bestemme når dere skal ha sex, begge skal ha lyst. Neste gang han drar i sinne, så kommer han aldri inn døra hos deg igjen. 

Dersom du ikke setter den grensen nå, så vil du flytte den lengre og lengre, og når du tilslutt prøver å sette nye grenser vil han bli mer og mer drastisk i måten å kue deg på. Så enten stopper det NÅ, ellers er det over. Du må være knallhard på det. Og liker han det ikke, og gjør det slutt? Okei. Bare si ok, ikke mer. La han gå videre til neste. 

Anonymkode: 5134d...3f7

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At han snakker nedlatende til meg er ille, at han fysisk holder deg fast er helt uforenlig med et forhold. Harde klikket om det var min mann. 

Anonymkode: bb957...c64

Jeg kjente at jeg virkelig ikke likte det når det skjedde! Også måtte jeg knipe igjen øynene når har dreiv og fingret ansiktet mitt, så ble dobbelt hjelpeløs. Var litt usikker på om dette var en spøk jeg burde tåle. Vil jo ikke helle vann på mølla om at jeg er «sur». 

• Hjerte 2
Skrevet

Løp som faen

Sikkert kommende konemishandler.

Iallefall et KJEMPESTORT RØDT FLAGG.

Anonymkode: 83945...27e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Løp som faen

Sikkert kommende konemishandler.

Iallefall et KJEMPESTORT RØDT FLAGG.

Anonymkode: 83945...27e

Huff. Det klarer jeg jo egentlig ikke å se for meg. I går var en dårlig dag i forholdet vårt, og ja, jeg revurderer hele forholdet etter det. Men det er jo ikke sånn hele tida. Vil tro alle kan ha dårlige dager i forholdet der dumme ting skjer.

Skrevet

Jeg hadde nokk sendt en melding om at han ikke trengte å komme hit mer, og kuttet all kontakt. Dette er veldig grenseoverskridende oppførsel 

Anonymkode: 35701...922

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han prøver ikke å terge frem et brudd. Han prøver å få deg til å ikke tørre å si meningen din, og alltid være underdanig til han. Derfor tråkker han på din verdighet foran venner, (han tråkker like mye på sin egen når han behandler dama si sånn, og er sammen med en dame han ikke syns høyere om), han SKAL ligge med deg, og når du gir klar beskjed så blir han ikke fornærmet- han blir sint. Så straffer han deg med å dra, slik at du vil føye deg for sex neste gang. 

Om du skal fortsette? Neppe.. men om du er usikker på om dere kommer til å ha noe med hverandre å gjøre igjen, så skal du ikke ta kontakt med han. Vent til han kontakter deg, og da gir du en krystallklar beskjed om at dette her, det skjer aldri igjen. Han får ikke lov å være respektløs ovenfor deg, ei heller foran andre, han får ikke bestemme når dere skal ha sex, begge skal ha lyst. Neste gang han drar i sinne, så kommer han aldri inn døra hos deg igjen. 

Dersom du ikke setter den grensen nå, så vil du flytte den lengre og lengre, og når du tilslutt prøver å sette nye grenser vil han bli mer og mer drastisk i måten å kue deg på. Så enten stopper det NÅ, ellers er det over. Du må være knallhard på det. Og liker han det ikke, og gjør det slutt? Okei. Bare si ok, ikke mer. La han gå videre til neste. 

Anonymkode: 5134d...3f7

Dette TS!!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff. Det klarer jeg jo egentlig ikke å se for meg. I går var en dårlig dag i forholdet vårt, og ja, jeg revurderer hele forholdet etter det. Men det er jo ikke sånn hele tida. Vil tro alle kan ha dårlige dager i forholdet der dumme ting skjer.

Han er allerede kjærestemishandler. Psykisk vold er også vold

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjente at jeg virkelig ikke likte det når det skjedde! Også måtte jeg knipe igjen øynene når har dreiv og fingret ansiktet mitt, så ble dobbelt hjelpeløs. Var litt usikker på om dette var en spøk jeg burde tåle. Vil jo ikke helle vann på mølla om at jeg er «sur». 

Overgrep og langt over streken!

Slå opp og se deg aldri tilbake.

Gjest ZarahSweet
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

På dårlige dager med kjæresten min kan vi krangle, prate om ting og ha makeup sex.

Han har ALDRI vært fysisk mot meg eller vært respektløs. Og iallefall ikke prøvd å presse seg til sex når jeg er syk eller ikke orket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...