AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #1 Skrevet 1. september 2024 Eldstejenta vår viste tendenser allerede fra 1 års alder at hun var opphengt i faren. På denne tiden hadde han reisejobb, men det var aldri problem da han først hadde reist. Når han kom hjem igjen ble hun hysterisk om hun ikke viste hvor han var. Vi fikk så ett til barn og det ble naturlig at jeg tok meg mye av baby, og far av fireåringen. I denne perioden spør omtrent ikke fireåringen etter meg, å det er helt prima for hun at far tar alt. Det har vært to naturlige perioder hvor far tar mest, og jeg har beroliget meg selv med at det ble naturlig at hun foretrakk han. Men, to år etterpå sliter jeg fortsatt enormt med å få ta del. Jeg må ofte forberede hun på henting/ levering i barnehage, legging, at pappa jobber sent i morgen for at hun ikke skal bli helt fra seg. Detter hun å slår seg er det ikke sjangs at jeg får trøste. Det blir ofte sure miner om jeg skal gjøre noe gøy, å spørsmål dukker fort opp etter pappaen. .. Og nå må dette snu, men jeg aner ikke hvordan! Det er selvfølgelig veldig sårt for meg å ha et barn som du omtrent føler hater deg, ufattelig slitsom for pappaen å aldri få fri, å sårt for vår lille datter som sikkert kjenner på noe inni seg. Pappaen er flinkest til å leke med barna, det er ikke å stikke under en stol. Men, jeg setter meg gjerne på gulvet jeg også og er veldig bevist dersom de/ hun søker kontakt. Jeg forstår liksom ikke helt hva jeg gjør galt (men har selvinnsikt nok til å innse at jeg gjør det) I barnehagen snakker hun om pappa, at hun vil pappa skal hente, hun er så glad i pappa osv. Da hun var med tanten sin sa hun at hun ikke var glad i mamma, bare pappa. Nå har hun en helt fantastisk pappa og jeg er så takknemlig for både han og hvordan barna ser opp til han. Men etter 3 år er det slitsomt for alle involverte 🥹 Har noen råd eller lignende erfaringer å komme med? Anonymkode: c8a2f...5a8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #2 Skrevet 1. september 2024 Er ofte det at barn til tider har en favoritt. Får ikke direkte gjort så mye med det slik sett. Har selv ei her som altid har vært pappa jente og fortsatt nå når ho er 18. Her jobbet og far borte når ho var liten, samtidig hadde han mye mer tid med ungene da han var hjemme. Brukte tid med de ute i skogen, på gården osv. Mens jeg jobbet. Så fant vi på ting sammen i helger og ferier, etter jobb. Anonymkode: 8cb40...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå