Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere syntes om at kjæresten deo ut på byen dersom du vaar veldig syk og var redd for at tilstanden kunne forverre seg? 
Jeg føler meg litt skuffet over at kjæresten deo ut på byen når jeg sa jeg ønsket at han var hjemme når jeg var redd for hvordan formen min utviklet seg. Og nei, snakker ikke om vanlig forkjølelse, men en sykdom jeg har som kan forverre seg i perioder. Forstår at han ville ut og feste, men er veldig sjeldent jeg vil han skal være hjemme dersom han skal noe. Vet ikke om jeg overreagerer, trenger bare og lufte det.

Anonymkode: 3b9fc...f7a

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke pleieren din. Han kan vel dra ut, så fremst du kan kontakte han om noe skulle skje, eller i stand til å kontakte legevakt/ambulanse selv

Anonymkode: 6a871...b6a

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Om jeg forstår deg rett har du en kronisk sykdom, som kan svinge over tid. Han er kjæresten din, ikke en som er leid inn som sykepleier. Hvordan ville du handtert dette om du bodde alene?

Jeg har selvfølgelig vært hjemme med mannen år han er syk og virkelig trenger hjelp, og jeg har holdt meg edru når jeg er ute en tur for å kunne kjøre. Men jeg hadde ikke akseptert et forhold der jeg måtte sitte hjemme for å holde en voksen mann med selskap. 

Anonymkode: 2f76f...30b

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Spørs jo litt på sykdommen, da.

Generelt så er det jo ufint å dra ut på byn når kjæreste trenger hjelp eller en sjelden gang ber en være hjemme fordi man er redd. 

Men så vet vi ikke hele historien her, eller hvorfor skal han være hjemme.. hvis det er sånn at du blir helt pleietrengende eller det til og med kan være livstruende sånn at det er farlig å la deg være alene, så er han en drittsekk som stikker. 

Men så kan det jo også være (vi på KG vet jo ikke, og jeg mener ikke å beskylde) at du er den litt overdramatiske typen og mener kjæresten skal være hjemme og holde deg i hånda og sitte og se på deg når du sover bare du har forstuet tåen. For og sette det på spissen. Da kan jeg skjønne om han er litt sånn "dette takler du fint selv" og går ut.

Anonymkode: 1e382...95c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde tenkt det var mer enn ok. Når jeg er syk så vil jeg uansett helst være i fred og alene. Skulle tilstanden bli verre så evner jeg å ringe legevakt eller ambulanse - slik mennesker som bor alene klarer

Anonymkode: 9c029...e66

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Du overreagerer. 

Anonymkode: 31908...e96

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva hadde dere syntes om at kjæresten deo ut på byen dersom du vaar veldig syk og var redd for at tilstanden kunne forverre seg? 
Jeg føler meg litt skuffet over at kjæresten deo ut på byen når jeg sa jeg ønsket at han var hjemme når jeg var redd for hvordan formen min utviklet seg. Og nei, snakker ikke om vanlig forkjølelse, men en sykdom jeg har som kan forverre seg i perioder. Forstår at han ville ut og feste, men er veldig sjeldent jeg vil han skal være hjemme dersom han skal noe. Vet ikke om jeg overreagerer, trenger bare og lufte det.

Anonymkode: 3b9fc...f7a

Jeg skjønner at du er skuffet.

Tydelig at fest er viktigere enn å passe på kjæresten sin.

Jeg skjønner ikke helt at folk som er i forhold har stort behov for å dra ut på byen for å feste.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Han er ikke pleieren din. Han kan vel dra ut, så fremst du kan kontakte han om noe skulle skje, eller i stand til å kontakte legevakt/ambulanse selv

Anonymkode: 6a871...b6a

Har man bare omsorg og empati hvis man er noens pleier? Hm det visste jeg ikke. 

Skal prøve å forklare det fra et perspektiv som ikke er iskaldt. Når man ikke føler behov for å være der for partneren som går gjennom noe tøft helsemessig, og heller forsøker å gjøre det koselig for begge, så mener jeg det skorter på noe. Vil man heller på byen og drikke enn å bli hjemme så sier det litt om verdiene hans. Jeg hadde ikke fått barn med ham, for der er tydelig at hans behov står sterkt. 

Anonymkode: c0bff...600

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Om jeg forstår deg rett har du en kronisk sykdom, som kan svinge over tid. Han er kjæresten din, ikke en som er leid inn som sykepleier. Hvordan ville du handtert dette om du bodde alene?

Jeg har selvfølgelig vært hjemme med mannen år han er syk og virkelig trenger hjelp, og jeg har holdt meg edru når jeg er ute en tur for å kunne kjøre. Men jeg hadde ikke akseptert et forhold der jeg måtte sitte hjemme for å holde en voksen mann med selskap. 

Anonymkode: 2f76f...30b

Dette må menn også tenke på hele tiden. Hvordan hadde de håndtert sexen om de bodde alene? Hvordan kan de forvente at dama lager middag, hun er jo ikke ansatt som kokk hos ham? Osv. Begge veier, kjære.

Anonymkode: 183c7...e1b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Spørs jo litt på sykdommen, da.

Generelt så er det jo ufint å dra ut på byn når kjæreste trenger hjelp eller en sjelden gang ber en være hjemme fordi man er redd. 

Men så vet vi ikke hele historien her, eller hvorfor skal han være hjemme.. hvis det er sånn at du blir helt pleietrengende eller det til og med kan være livstruende sånn at det er farlig å la deg være alene, så er han en drittsekk som stikker. 

Men så kan det jo også være (vi på KG vet jo ikke, og jeg mener ikke å beskylde) at du er den litt overdramatiske typen og mener kjæresten skal være hjemme og holde deg i hånda og sitte og se på deg når du sover bare du har forstuet tåen. For og sette det på spissen. Da kan jeg skjønne om han er litt sånn "dette takler du fint selv" og går ut.

Anonymkode: 1e382...95c

Jeg hadde ikke klart å feste og ha det gøy hvis jeg visste at gubben lå hjemme og hadde vondt. Men alle er forskjellige. For noen er dritafylla viktigere enn alt annet.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hadde tenkt det var mer enn ok. Når jeg er syk så vil jeg uansett helst være i fred og alene. Skulle tilstanden bli verre så evner jeg å ringe legevakt eller ambulanse - slik mennesker som bor alene klarer

Anonymkode: 9c029...e66

Ikke alle klarer det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette må menn også tenke på hele tiden. Hvordan hadde de håndtert sexen om de bodde alene? Hvordan kan de forvente at dama lager middag, hun er jo ikke ansatt som kokk hos ham? Osv. Begge veier, kjære.

Hva slags forhold er du i om sex er noe kun mannen ønsker, og middag er bare kvinnens oppgave?

Anonymkode: 77c65...b5c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alle klarer det.

Om man er så syk at man ikke er i stand til å ringe ambulanse bør man vel allerede lenge før det være på legevakten i det minste.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes du har all grunn til å være skuffet. 

I min verden drar man ikke ut på byen om kjæresten er syk. (Og jeg snakket heller ikke forkjølelse og influensa selvsagt) Er man sammen med noen, bør man ønske å være der for den når den trenger deg, og dette var tydeligvis en slik dag. ❤️

At så mange mener at "man selvsagt skal ha lov til å dra på byen med god samvittighet, kjæresten må da kunne ringe ambulansen om hen blir dårligere", det synes jeg nesten er skremmende, at empatien og oppofrelsen er så dårlig for tida..😔

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om man er så syk at man ikke er i stand til å ringe ambulanse bør man vel allerede lenge før det være på legevakten i det minste.

Kjæresten skal være hjemme alene og ringe ambulanse til seg selv mens kjæresten koser seg på byen..

Ok.

• Liker 11
Skrevet
Lidhun skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du har all grunn til å være skuffet. 

I min verden drar man ikke ut på byen om kjæresten er syk. (Og jeg snakket heller ikke forkjølelse og influensa selvsagt) Er man sammen med noen, bør man ønske å være der for den når den trenger deg, og dette var tydeligvis en slik dag. ❤️

At så mange mener at "man selvsagt skal ha lov til å dra på byen med god samvittighet, kjæresten må da kunne ringe ambulansen om hen blir dårligere", det synes jeg nesten er skremmende, at empatien og oppofrelsen er så dårlig for tida..😔

Ikke rart forumet flommer over av kvinner i forhold med menn som svikter de på det groveste, man tror kanskje at det å dra på byen og feste er relativt uskyldig når kjæresten ligger syk hjemme, men det er samme mann som sviktet hus, hjem og barn. Det er en egoist uten omtanke for andre enn seg selv. Faktisk. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Det står veldig lite om hvilken sykdom det er, hvor alvorlig den er og hvor sannsynlig det er for at noe går galt. 

For her er det mange nyanser som egentlig er veldig viktige. Er det en reel fare for liv og helse her eller er det frykten din for forverring som er verst? Det er nok vanskelig for TS å svare på, men det er ganske vesentlig.

Særlig ved kroniske og langvarige sykdommer er det viktig at partneren får mulighet til å leve livet sitt litt som vanlig. Det er en påkjenning å være pårørende også, selv om det selvsagt ikke er det samme som den syke sliter med. 

Jeg har vert i begge rollene. Jeg har vert pårørende og sett hvor mye det kan tære på forhold på nært hold. Hvor galt det blir når man frarøver en annen person livet og friheten utenfor huset (ekstremt tilfelle) Det er virkelig ikke bra!

Man må virkelig sette seg ned og se på hvordan alle skal bli ivaretatt. For det er så lett å si at den ene er egoistisk når de gjør noe for seg selv. Men det er ganske urettferdig gjort om de er der for deg 80% av tiden. Er de der bare si 20% av tiden du trenger de kan vi heller snakke om at forholdet ikke funker. 

Hvordan blir dette uten kjæresten? Hadde det vert bedre å prøve å finne en ny kjæreste som kanskje innfrir behovene dine bedre? For det er fryktelig vanskelig å endre noen andre enn deg selv. Selv om det føles fryktelig urettferdig i den situasjonen du er i så er det liksom det som er alternativene her. 

Jeg tenker du burde snakke med kjæresten din om hvor vanskelig dette er. Hva han tenker rundt det, om det finnes løsninger som gjør at begge to føler seg ivaretatt. 

For det er jo ikke slik at det du føler er feil. Jeg skjønner godt det er vondt for deg og at du vil ha din nærmeste nær når du er redd og føler deg dårlig. Det skulle da bare mangle!

Anonymkode: c3e8d...ca8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet. Hvordan man reagerer handler nok litt om hva slags forhold man har, men i mitt forhold passer vi på hverandre når vi er syke. Til og med om det bare er influensa. 

Anonymkode: 641ab...519

• Liker 6
Skrevet

Har dere barn? Om ikke er jeg i utgangspunktet positiv til at han går ut på byen ++. Skal han ligge hjemme med deg? Er det ikke best for deg å hvile? Du sier ingenting om symptomene dine, men om det er slik at han ikke egentlig kan gjøre så mye fra eller til (kan du plutselig få hjertestans eller kramper bør han selvsagt bli hjemme) så syns jeg at han skal leve et normalt liv.

Jeg tolker deg som om dere er unge, ut i fra måten du formulerer deg på. Om du ønsker et livslangt forhold må du jobbe med selvstendigheten din slik at du ikke blir en belastning for kjæresten din. 

Anonymkode: a1f4f...ddc

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva slags forhold er du i om sex er noe kun mannen ønsker, og middag er bare kvinnens oppgave?

Det sa jeg aldri. Men det er sikkert heller ikke slik at kjæresten til TS er den eneste i forholdet som må vise empati. Jeg regner med at TS, som kvinner flest, har vartet ham opp da han var syk tidligere. Derfor oppfordring til dere menn - sørg for deres egen sex med dere selv og lag deres egen middag. Kjæresten er verken horen deres eller ansatt som kokk hos dere. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...