AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #61 Del Skrevet 1. september 2024 Haha Ts, jeg må le, jeg er sånn sjøl. Jeg klarer bare ikke å la være. Urettferdighet trigger meg. Jeg lurer ofte på hvordan andre klarer å holde kjeft. Kan det være at de ikke bryr seg? Ser også at mange ikke ser særlig av det som foregår rundt dem. Bra vi vet vi er sånn sjæl, det hjelper jo litt. Men må vi stoppe? Jeg mener nei! Og med det mener jeg ikke at man skal si fra om all mulig dritt, jeg er langt fra noen regelrytter, så det er alternative ting jeg reagerer på. Og jeg ser ALT som skjer rundt 🤣 Må sies at eksempelet med naboen over her, er langt fra sånn jeg er. Har klaget på møkkete dagligvare, biler i fotgjengerfelt, kjøring i gangsti, sur betjening, barn som slår hverandre, etc. Nå for tiden kan jeg irriteres av folk som ikke flytter seg på fortauet 🤪 det blir fler og fler. Prøver å holde kjeft da jeg regner med det er av uoppmerksomhet, men lurer faen på om mange unge gjør det med vilje og. Anonymkode: 6194b...ae7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #62 Del Skrevet 1. september 2024 Du høres fryktelig slitsom ut…. Si ifra om du ser noen blir mobbet, ellers hold munn. Anonymkode: ce7f9...3a6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #63 Del Skrevet 2. september 2024 ..Folk som ikke flytter seg på fortauet! Ja altså, når de ser at man kommer imot, men de må gå/stå i bredden for de er flere, så jeg må ut i kjørebanen... Det hender jeg nekter å tråkke ned fra fortauet, og da blir det liksom klabb og babb og stabbing og "oisann". Man kan si det er en detalj, men jeg mener slike detaljer sier mye om evne til å lese verden utenfor sin egen nese... 🙄 Anonymkode: 74a84...2b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vifte Skrevet 2. september 2024 #64 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg synes det er fantastisk at du tørr å si i fra om ting som ikke er greit 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #65 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 2.02): Etter at jeg har blitt skikkelig voksen har jeg blitt en moralens vokter. Det vil si at jeg setter fremmede folk på plass, når jeg ser at de gjør noe galt. Jeg er konfliktsky så jeg har store problemer med å gi beskjed til folk jeg kjenner, men ikke til fremmede. Jeg kommenterer til folk som slenger fra seg søppel på gaten, jeg stopper barn som slenger dritt til hverandre, jeg klager på naboer/ ringer politiet som fester til langt på natt og holder oss andre våkne, jeg sier ifra hvis jeg ser at noen klemmer for mye på avokadoene på butikken, jeg gir beskjed hvis jeg ser at fremmede tar seg til rette på andre sin eiendom, jeg gir ofte beskjed hvis jeg ser at hygienen på matbutikker er dårlig og gir beskjed til kelner om maten er kald, and the list goes on. Jeg fyrer meg selv ofte opp når jeg ser noen gjøre noe de ikke burde gjøre, og begynner da nesten å kjefte istedenfor å snakke rolig til de, og da fører jo det til at den andre parten tar igjen på meg. Mens jeg står der og bjeffer hører jeg meg selv si masse teite ting, fordi jeg blir ubekvem og nervøs når jeg skal irettesette fremmede, selv om jeg vet jeg har rett til å gjøre det. Ofte skammer jeg meg når jeg går fra de, og sier til meg selv; "dette her burde du ikke gjort, for det er jo ingen andre som bryr seg så hvorfor skal du bry deg?" Jeg har i allefall selvinnsikt som klarer å kritisere meg selv, men liker ikke helt den jeg har blitt selv om det veldig ofte gir meg en god følelse å ordne opp. Er det slik det er å være voksen eller er det personligheten min? Jeg blir veldig overrasket over familie, venner og naboer som er like misfornøyde med ting som jeg er, men som aldri gir beskjed. Bare i dag har jeg: -gitt beskjed til to gutter som brukte et trekkapparat på treningssenteret, at de måtte kjappe seg og ikke ha mobilpauser på 6-8 min. Fikk en sur respons fra den ene gutten, og da hisset jeg meg opp litt, men roet meg igjen. -gitt beskjed til en dame på Kiwi som først nøs to ganger i hånden sin, for så å ta på håndtaket på kjøleskapet med samme hånd. -ga beskjed til en mann som lot hunden sin stå og gjø på min livredde katt, uten å gå bort. Anonymkode: cfaff...448 Sliter du med høyt stoffskifte? Da blir man lett overivrig og irritabel over alt og alle. Anonymkode: 8e7ef...955 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #66 Del Skrevet 2. september 2024 Get a life. Anonymkode: 95a81...fa9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 2. september 2024 #67 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du høres fryktelig slitsom ut…. Si ifra om du ser noen blir mobbet, ellers hold munn. Anonymkode: ce7f9...3a6 Altfor få som bryr seg i dagens samfunn. Dagens utvikling med kriminalitet, uhøflighet, egoisme, forakt for normer/regler/myndigheter osv særlig hos ungdom, har store kostnader i form av penger, ressurser, holdninger, tillit , politikerforakt osv osv 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #68 Del Skrevet 2. september 2024 Helt innafor å bry seg, men du må velge dine kamper 😊 ellers går du ikke gjort noe annet ( og folk kommer til å bli lei av deg) 😅 Anonymkode: afb90...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. september 2024 #69 Del Skrevet 2. september 2024 Du er min helt, ts❤️ Jeg er drittlei av frekke, hensynsløse og egoistiske folk. Idioter som sitter med skitne sko i bussetet. Folk som presser seg inn på bussen uten å la passasjerene som skal av, gå først. Idioter som kaster fra seg snusen sin overalt. Tullinger som sniker i køen. Og naboen fra helvete som skal bråke mest mulig med motoriserte verktøy på søndager. Skulle ønske flere var som deg, som sier ifra:) 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #70 Del Skrevet 2. september 2024 Det er bra du sier fra. Det er ikke OK eller noe du har rett til å si masse teite ting. Hva med å finne en mellomting, si fra, men på en ordentlig måte og drit i hva folk måtte tenke. Anonymkode: 8e666...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #71 Del Skrevet 2. september 2024 Synes de to siste tingene du ga beskjed om var helt ok. Men pause på 6 min mellom sett på treningssenter er mange ganger nødvendig hvis du trener veldig tungt/ skal maxe (eller nær max). Du kunne heller spurt om å låne apparatet mellom sett. Så det var litt pinlig av deg, her var det lite kunnskap fra din side. Anonymkode: e08fa...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 2. september 2024 #72 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 7.55): Jeg gjør og det. Kjeftet ut et kafebord som gjorde det umulig for oss å spise nesten. En sa noe alle lo og snudde seg. Og den ene ble sittende og stirre opp og ned på oss. Dro tilbake til bordet sjekka pekefinger ned sa det er 30!! År siden jeg bodde her med eksen er det faenmeg nødvendig???????? Anonymkode: 6b4ed...64e Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #73 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes de to siste tingene du ga beskjed om var helt ok. Men pause på 6 min mellom sett på treningssenter er mange ganger nødvendig hvis du trener veldig tungt/ skal maxe (eller nær max). Du kunne heller spurt om å låne apparatet mellom sett. Så det var litt pinlig av deg, her var det lite kunnskap fra din side. Anonymkode: e08fa...66a TS her Hvis du har lest hva jeg har skrevet så spurte jeg først om å trene mens han hadde pause, men gutten sa nei. Så sa han til meg at han skulle ha tre minutters pause, og da sa jeg at han hadde sikkert stått i seks min, og da sa han at det hadde gått 8 minutter og at han ga blaffen i hvor lenge han tok opp apparatet! Anonymkode: cfaff...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #74 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her Hvis du har lest hva jeg har skrevet så spurte jeg først om å trene mens han hadde pause, men gutten sa nei. Så sa han til meg at han skulle ha tre minutters pause, og da sa jeg at han hadde sikkert stått i seks min, og da sa han at det hadde gått 8 minutter og at han ga blaffen i hvor lenge han tok opp apparatet! Anonymkode: cfaff...448 Æsj. Ja, jeg kjenner følelsen. I disse tilfellene, med ungdommer, har jeg sluttet å si noe. Jeg ville nok som deg spurt om å få trene imellom, men ikke påpekt at han likevel ikke holdt avtalen. Vi kan ikke oppdra tenåringer / unge voksne, de som oppfører seg sånn er gjerne av den selvhevdende typen, og vil med 99% sannsynlighet snu det over på meg istedet, at jeg legger meg oppi noe jeg ikke har noe med, at jeg er frekk... de forteller det videre og de ler rått i vennegjengen og får støtte for å fortsette å stå imot gæmlisene.. så dermed gjør jeg egentlig vondt verre. Og, neste gang jeg skal trene der har jeg ikke lyst å treffe på han igjen.. eller ha en uro for om han er der.... Men jeg skjønner deg såå godt. Den spenningen jeg bygger opp er blitt min nye greie, jeg skal ha den for meg selv og være vennlig med den og se om det løsner. ❤️ Anonymkode: 74a84...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #75 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg fatter ikke hvordan du «ser» alle disse tingene? Du må jo være hyper-fokusert på å lete etter negative tolkninger av alt du ser. Jeg ser nemlig sjelden ting som irriterer meg. Men så er jeg generelt fornøyd med livet og prøver heller å bidra positivt i andres liv enn å hakke på dem som en annen tante Sofie. Kanskje du kan trenge litt raushet tilbake fra naboer og medmennesker en vakker dag, har du tenkt på det? Anonymkode: 95a81...fa9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #76 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 2.22): Men det er jo normalt å gi beskjed når man ser urett blir begått like foran en? Klarer du å gå forbi barn som mobber hverandre eller ikke si noe når naboene lager et festbråk til klokken 02.30? Ts Anonymkode: cfaff...448 Barn som mobber, nei. Hærverk, nei. Men hvorfor trenger du å være politi om noen har fest for sent for din smak? Høres ut som du bitcher om alt som ikke passer deg. Må være slitsomt å ikke klare å sile. Anonymkode: 73e85...42a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #77 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn som mobber, nei. Hærverk, nei. Men hvorfor trenger du å være politi om noen har fest for sent for din smak? Høres ut som du bitcher om alt som ikke passer deg. Må være slitsomt å ikke klare å sile. Anonymkode: 73e85...42a Om de har fest og spiller så høy musikk at jeg ikke kan høre meg selv tenke, gir jeg beskjed ja! ts Anonymkode: cfaff...448 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #78 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 2.02): Etter at jeg har blitt skikkelig voksen har jeg blitt en moralens vokter. Det vil si at jeg setter fremmede folk på plass, når jeg ser at de gjør noe galt. Jeg er konfliktsky så jeg har store problemer med å gi beskjed til folk jeg kjenner, men ikke til fremmede. Jeg kommenterer til folk som slenger fra seg søppel på gaten, jeg stopper barn som slenger dritt til hverandre, jeg klager på naboer/ ringer politiet som fester til langt på natt og holder oss andre våkne, jeg sier ifra hvis jeg ser at noen klemmer for mye på avokadoene på butikken, jeg gir beskjed hvis jeg ser at fremmede tar seg til rette på andre sin eiendom, jeg gir ofte beskjed hvis jeg ser at hygienen på matbutikker er dårlig og gir beskjed til kelner om maten er kald, and the list goes on. Jeg fyrer meg selv ofte opp når jeg ser noen gjøre noe de ikke burde gjøre, og begynner da nesten å kjefte istedenfor å snakke rolig til de, og da fører jo det til at den andre parten tar igjen på meg. Mens jeg står der og bjeffer hører jeg meg selv si masse teite ting, fordi jeg blir ubekvem og nervøs når jeg skal irettesette fremmede, selv om jeg vet jeg har rett til å gjøre det. Ofte skammer jeg meg når jeg går fra de, og sier til meg selv; "dette her burde du ikke gjort, for det er jo ingen andre som bryr seg så hvorfor skal du bry deg?" Jeg har i allefall selvinnsikt som klarer å kritisere meg selv, men liker ikke helt den jeg har blitt selv om det veldig ofte gir meg en god følelse å ordne opp. Er det slik det er å være voksen eller er det personligheten min? Jeg blir veldig overrasket over familie, venner og naboer som er like misfornøyde med ting som jeg er, men som aldri gir beskjed. Bare i dag har jeg: -gitt beskjed til to gutter som brukte et trekkapparat på treningssenteret, at de måtte kjappe seg og ikke ha mobilpauser på 6-8 min. Fikk en sur respons fra den ene gutten, og da hisset jeg meg opp litt, men roet meg igjen. -gitt beskjed til en dame på Kiwi som først nøs to ganger i hånden sin, for så å ta på håndtaket på kjøleskapet med samme hånd. -ga beskjed til en mann som lot hunden sin stå og gjø på min livredde katt, uten å gå bort. Anonymkode: cfaff...448 Dette er jo bare flott!?? Du høres ut som et fyrverkeri av et menneske!! Anonymkode: 50b27...8b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #79 Del Skrevet 2. september 2024 I'm a proud Karen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #80 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barn som mobber, nei. Hærverk, nei. Men hvorfor trenger du å være politi om noen har fest for sent for din smak? Høres ut som du bitcher om alt som ikke passer deg. Må være slitsomt å ikke klare å sile. Anonymkode: 73e85...42a Så du ser på barn som mobber eller folk som gjør hærverk uten å gjøre noen ting? Vel vel Håper det har god underholdningsverdi for deg da.. Anonymkode: 6b4ed...64e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå